Uppdatering och snackistråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag börjar fundera på om jag verkligen ska ha två schäfrar. Har jobbat på Friends hela veckan och Jackie har varit hos hundvakten och där börjat fälla.
Tog de värsta tussarna på bakbenen direkt jag kom hem:

Jackie%20pls_1.jpg

Bestämde mig sedan för att bada henne, det är ju trots allt mindre besvärligt att rensa avlopp än att dammsuga :o
Jag verkligen ÄLSKAR Simple Shed schampoot:banana:

Jackie%20bad.jpg

Alltså, jag börjar fundera på om jag verkligen ska ha två schäfrar. Har jobbat på Friends hela veckan och Jackie har varit hos hundvakten och där börjat fälla.

Jackie%20pls_1.jpg

Bestämde mig sedan för att bada henne, det är ju trots allt mindre besvärligt att rensa avlopp än att dammsuga :o

Jackie%20bad.jpg
Oh my!!!! Insåg att jag älskar mina hundars päls:angel::D

Jackie%20pls_1.jpg

Jackie%20bad.jpg
Åh herre !!:eek: Plötsligt känns inte min vovves fällning så farlig längre, i jämförelse :angel::D

Jackie%20pls_1.jpg

Jackie%20bad.jpg

Och jag som tycker mina små heeler fäller galet under fällperioderna :nailbiting:

Ammo o jag har installerat oss i huset vi ska passa fram till 18/12. Hunden som ingår har givetvis börjat löpa..

Någon Bukare som bor i norra Skåne som vill gå på hundpromenad o så är ni välkomna att höra av er :)
(Eller ja. ni är välkomna oavsett vart ni bor men jag har ingen bil så ni får ta er ut hit på landet för egen maskin.) jag bjuder på kaffe o kaka givetvis!
Kommer bli lappsjuk annars..

Nu är bollen i rullning! :eek:
Slutade kl 12 på VFUn idag då min handledare var krasslig, så jag tog mig i kragen och ringde till schäferägaren! Det är en person i min närhet som eventuellt ska omplacera då de inte tycker hunden får tillräckligt med uppmärksamhet och tid. Jag har fundrat på det ett tag då jag ju är på jakt efter min framtida brukschampion! (Dream big or go home :D ) Så på väg hem ringde jag och frågade om jag kunde få komma dit och hänga/umgås/träna lite med hunden. Jag var mer än välkommen! Svängde inom djuraffären och införskaffade en sele - då jag är halsbandsmotståndare - som av en händelse var 50% rea på, likadan som jag hade på Alice och satt som en jäkla smäck trots att jag gissade storleken! Köpte även en rolig kampis och gottegodis.

Väl där pratade vi lite mer ingående om hunden, vilka hennes styrkor och svagheter är i dagsläget. Att hom drar otroligt mycket i kopplet var det största problemet. Så jag och hund drog iväg på en kort liten runda så jag skulle få känna på henne lite. Hade både koppel och longerlina med. Tränade lite kontakt i koppel och det gick fint. Satte på longerlina och belönade varje litet initiativ till kontakt, både i slakt och sträckt koppel. Filmade lite på vägen tillbaka. Då var hon lite i gasen så tränad lite "inkallning + kontakt-hittepå". Godiset höll även på att ta slut, vilket resulterade i "låtsasgodis". Det blev lite som det blev helt enkelt!

Länk till filmklipp, om det funkar: https://www.instagram.com/p/BNXC75QjWHQ/?taken-by=liblomqvist

Väl hemma fyllde vi på med mer godis, tränade lite omvänt lockande (vilket hon fattade otroligt snabbt!), tramstränade lite "lydnadsgrejer" för skojs skull och tränade på att kampa! Blev bara biten i händerna ca tre gånger - tack för vinterfodrade skinnhandskar :D Allt som allt en lyckad dejt på ca 2h. Grundkänslan känns bra, spontana känslan är Hur sjutton går man vidare nu då?!

C7E62DB2-9EB1-4BFE-87AE-C57532B049A9_zps0oyzg3sq.jpg
Hon är ju söööt ju! :love: (Fast jag vidhåller att fäfrar är fula, generellt :grin:) När får vi träffa henne? :bump:

Jackie%20pls_1.jpg

Jackie%20bad.jpg
Omg.. :rofl: Jag som tycker min fäller mycket. :o

5A7605ED-56EB-4932-A2EA-3C292EC6FD82_zps7yv9hsge.jpg

Här fick småtjejerna ett litet träningspass var i inomhushallen. Resten av veckan blir nog inget seriöst gjort. Nu blev det ju spår och lätt träning lördag, spår söndag och lite träning i dag. Kanske det blir klubben på onsdag.
Till helgen kommer syster Cobra från Norge och hälsar på. Jag är så galet nyfiken på att se henne att jag känner mig såhär : :bump::banana:

Jackie%20pls_1.jpg

Jackie%20bad.jpg

:nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Det är därför man han strävhår :angel:

Jackie%20pls_1.jpg

Jackie%20bad.jpg
OMG!!! :crazy:
Ska inte klaga på labbens eviga fällannde längre.
Får vi ingen efter-bild på hunden?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
811
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025