R
Raderad medlem 94602
Ren lathet. Varken han eller jag uppskattar så mycket ansiktshår. Det blir som att pussa på SchnauzernJa, han har ju lite ansiktsbehåring
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ren lathet. Varken han eller jag uppskattar så mycket ansiktshår. Det blir som att pussa på SchnauzernJa, han har ju lite ansiktsbehåring
Han kommer gå som SkäggVoff i mitt huvud nu oavsett om han rakar sigRen lathet. Varken han eller jag uppskattar så mycket ansiktshår. Det blir som att pussa på Schnauzern
Grattis farmorDet går inte bra för oss, först måste ena bilen lagas för massa pengar (går dock att köra) och som tur är inte hundbilen. Idag så hade jag hittat perfekta gästsängar på blocket som vi drog iväg med hundbilen och hämtade. När vi lastat den sista och skulle halvstänga dörren (typ he den emot sängen) så pajjar rutan
Så nu har jag en hundbil med trasig bakruta och punktering (pyspunka?) som dörrarna dessutom fryser på och en bil där dieselvärmaren är trasig som går att köra men helst bara en hund i.
Något roligt är iaf jag blev farmor till 6 puppisar idag, i Danmark. 3+3.
Triss- plötsligt händer detPå skogspromenaden idag låg det plötsligt en rådjursklöv mitt på skogsvägen. Labben trodde inte sina öron när jag sa att han fick ta den. Vilken dans det blev .
Antingen är det nån som inte fäst den ordentligt vid spårslutet eller så är det en rest från jakt, det ligger nämligen ryggradsbitar lite här och där i närheten av den skogsvägen.
Vi tog hem klöven och den ligger nu i frysen i väntan på att få agera viltspår till labben. Det är så härligt väder så funderar på att göra det redan idag .
Jag har fått en idé om att det hade varit skitcoolt att lära en hund utföra ett dressyrprogram! Sidvärtsrörelser känns ju förhållandevis enkelt att lära in. Likaså att gå ridvägar. Och visst borde det gå att lära en hund att piaffera? Passagen kan bli knepigt. Vad tror ni om galopppiruetter?
Med tanke på hans dans - ungdomens källa kanske .Triss- plötsligt händer det
Undrar vad som skulle göra mig lika glad över att hitta bara sådär?
På skogspromenaden idag låg det plötsligt en rådjursklöv mitt på skogsvägen. Labben trodde inte sina öron när jag sa att han fick ta den. Vilken dans det blev .
Antingen är det nån som inte fäst den ordentligt vid spårslutet eller så är det en rest från jakt, det ligger nämligen ryggradsbitar lite här och där i närheten av den skogsvägen.
Vi tog hem klöven och den ligger nu i frysen i väntan på att få agera viltspår till labben. Det är så härligt väder så funderar på att göra det redan idag .
Vad velar du för? Är hunden frisk? Ta hem den!Nu är bollen i rullning!
Slutade kl 12 på VFUn idag då min handledare var krasslig, så jag tog mig i kragen och ringde till schäferägaren! Det är en person i min närhet som eventuellt ska omplacera då de inte tycker hunden får tillräckligt med uppmärksamhet och tid. Jag har fundrat på det ett tag då jag ju är på jakt efter min framtida brukschampion! (Dream big or go home ) Så på väg hem ringde jag och frågade om jag kunde få komma dit och hänga/umgås/träna lite med hunden. Jag var mer än välkommen! Svängde inom djuraffären och införskaffade en sele - då jag är halsbandsmotståndare - som av en händelse var 50% rea på, likadan som jag hade på Alice och satt som en jäkla smäck trots att jag gissade storleken! Köpte även en rolig kampis och gottegodis.
Väl där pratade vi lite mer ingående om hunden, vilka hennes styrkor och svagheter är i dagsläget. Att hom drar otroligt mycket i kopplet var det största problemet. Så jag och hund drog iväg på en kort liten runda så jag skulle få känna på henne lite. Hade både koppel och longerlina med. Tränade lite kontakt i koppel och det gick fint. Satte på longerlina och belönade varje litet initiativ till kontakt, både i slakt och sträckt koppel. Filmade lite på vägen tillbaka. Då var hon lite i gasen så tränad lite "inkallning + kontakt-hittepå". Godiset höll även på att ta slut, vilket resulterade i "låtsasgodis". Det blev lite som det blev helt enkelt!
Länk till filmklipp, om det funkar: https://www.instagram.com/p/BNXC75QjWHQ/?taken-by=liblomqvist
Väl hemma fyllde vi på med mer godis, tränade lite omvänt lockande (vilket hon fattade otroligt snabbt!), tramstränade lite "lydnadsgrejer" för skojs skull och tränade på att kampa! Blev bara biten i händerna ca tre gånger - tack för vinterfodrade skinnhandskar Allt som allt en lyckad dejt på ca 2h. Grundkänslan känns bra, spontana känslan är Hur sjutton går man vidare nu då?!
+ @Voff+ @WingatesVad velar du för? Är hunden frisk? Ta hem den!
Du/ni kanske ska börja med att röntga henne,för att se om det är värt att lägga mer tid o pengar på henne.+ @Voff+ @Wingates
Vet ej om hunden är frisk, mer än att föräldrarna är fria. Anledningen att jag velar är att jag egentligen inte har id med hund just nu. Är i slutet av utbildning, tar examen i 13 januari och börjar jobba som lärare 16 januari. Och är rädd att jobbet kommer vara så psykiskt krävande i början att det inte känns schysst att ha en ny hund också. Tanken var ju att börja jobba med henne i vår, men kunde inte hålla mig längre
Sen vet jag inte hur snabbt ägarna vill släppa henne, eller om de vill släppa henne helt - det vet dom nog inte riktigt själva. Vi pratade idag om att vi ser lite hur det blir. Jag har fått "OK" att göra precis vad jag vill med henne - gå kurser, tävla, ha henne hemma ett par dagar. Vi sa att vi låter tiden utvisa lite vad det blir. Kanske att jag endast jobbar med henne och hon bor kvar där, vi delar på henne 50/50, jag har henne mestadels av tiden och dom har henne ibland, etc.
Jag kommer åka upp till Dalarna över jul och stanna tills jag tar examen (eftersom jag pluggar där iuppe egentligen) så det är ändå inte aktuellt att göra något större pådrag detta året. Men ska försöka träffa hennes en del innan jag åker, så kanske man kan börja boka in kurser, och gärna ett MH, snart.
Just nu är planen att träffa henne en gång till denna vecka, och har en plan för vad vi ska hitta på då. Dagens dejt blev ju ytterst spontan.