Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte tikskydd till Stoja idag med förhoppningen att hon nu är tillräckligt gammal för att inte tugga sönder dem (vilket hände sist), hon är plötsligt sämre på att städa efter sig tycker jag... Får se om de får sitta kvar under natten, hon vill ju gärna flytta dem för att tvätta sig. Suck.

Köpte tikskydd till Stoja idag med förhoppningen att hon nu är tillräckligt gammal för att inte tugga sönder dem (vilket hände sist), hon är plötsligt sämre på att städa efter sig tycker jag... Får se om de får sitta kvar under natten, hon vill ju gärna flytta dem för att tvätta sig. Suck.
Min förra hund åt tik skydd i hela sitt liv. Det räckte att jag gick till postlådan så hade hon gjort frimärken av dem :mad:

I dag knallade jag och sonen till svamp och blåbärsskogen med Skägget, Mamma Mu och Lilla S.
Sonen tog Skägget i koppel runt midjan och jag Mamma Mu och Lilla S i expander i midjebältet. Det var första gången för Lilla S. Hon fattade inte helt att hon var tvungen att ligga på lite och dra för att slippa trassel. Hon kunde rätt som det var tvärnita, tvärvända och gå runt bakom mig eller byta sida i slakt koppel och få det under sig. Men mestadels låg hon på helt lagom.
Mamma Mu har haft fnatt i dag...gamla kossan. Fjantat som en valp i trädgården och på promenaden låg hon på som ett lokomotiv i kopplet. Det lär kännas i rumpa och ben i morgon :crazy:

Stojas senaste urinprov visade iaf på att uvin är borta så nu antar vi att symtomen beror på löpet (också) och avvaktar. Sigges mun börjar läka. Känns skönt.

Har varit ute på sjön två dagar den här veckan, härligt och ger nöjda hundar dessutom :) På fredag åker vi till Härjedalen för en veckas fjällvandring!

@Voff och andra schafer interreserade ... har ni sett att man nu andrar "Breed standard" i USA? Antligen gor de nagot i alla fall. Vad tror ni kunniga om det har?
http://www.dogworld.co.uk/product.php/163018
Tror det är ett slag i luften. Både dommare, utställare och uppfödare till showhundarna gillar det som är nu. Protesterna mot tvivelaktiga hundar kommer bli få och det kommer heller inte få fler av annan typ av hund att börja ställa.

Blir de så svarta då? Känns ju som att det borde synas på fler ställen, men med tanke på att hon har varit extra rakad precis där så känns det ändå rätt logiskt :)
Tänkte oxå på solbränna - mina korthår blir klart mörkare på magen när dom ligger ute i solen sommartid :) Mina tidigare shar-pei blev typ randiga i armhålorna pga vecken där när dom solat sommartid :D

Tror det är ett slag i luften. Både dommare, utställare och uppfödare till showhundarna gillar det som är nu. Protesterna mot tvivelaktiga hundar kommer bli få och det kommer heller inte få fler av annan typ av hund att börja ställa.

Fast man maste ju borja nagonstans och nya "breed standards" tillsammans med utbildning av dommare och alla medlemmar i "shafer klubben" kan ju vara en start i alla fall?

Blir de så svarta då? Känns ju som att det borde synas på fler ställen, men med tanke på att hon har varit extra rakad precis där så känns det ändå rätt logiskt :)
Min Aysu är ju i princip naken på mage och baksidan av låren, hon har nästan svart hud där på sommaren. På vintern är huden ljus och jag tror att den mörka huden delvis beror på solen (hon får inte mörk hud över hela sig, det är inga sådana pigmentförändringar).

Fast man maste ju borja nagonstans och nya "breed standards" tillsammans med utbildning av dommare och alla medlemmar i "shafer klubben" kan ju vara en start i alla fall?
Absolut. Dock tror jag att det tar så pass lång tid att omvända utställningsfolket att det kommer vara tveksamt om dessa linjer är mycket kvar av att vända aveln på. Isf måste man blanda linjerna. Och mellan E & B-folket vore det som att erbjuda parning med en gaturacka....de gillar inte varandras typer så värst mycket ;)

Fick räkningen för Olivers avlivning.. 2200 kr. Detta för att det blev ett jourfall pga att första veterinären sa att han kunde leva nån vecka till och sen ringer de fredag morgon och då kan han inte vänta till måndag ens.
Sista gången nåt av mina djur satte sin tass där.

Fick räkningen för Olivers avlivning.. 2200 kr. Detta för att det blev ett jourfall pga att första veterinären sa att han kunde leva nån vecka till och sen ringer de fredag morgon och då kan han inte vänta till måndag ens.
Sista gången nåt av mina djur satte sin tass där.
Billigt, avlivningen för min kostade 4300:meh:

Men jag förstår inte riktigt, vem ändrade avlivningstiden?

Billigt, avlivningen för min kostade 4300:meh:

Men jag förstår inte riktigt, vem ändrade avlivningstiden?
Veterinären. Vi hade inte bestämt dag än för avlivning i och med att veterinären först sa att han kan leva några veckor till. Tre dagar senare ringer de igen och säger att han lidit nog mycket och att han måste avlivas direkt, det kunde alltså inte vänta två dagar ens.
Vilket hutlöst pris du fick betala#

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 113

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka