Bra är det säkert inte, mina snodde skalen vi hade lagt bredvid oss på stranden. Åt väl cirka 3x4 cm var innan jag tog bort dom. De väger 6,8 kg båda två, men mår jättebra!
Tänkte inte bra som så, men bra som i att dina hundar är ok!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra är det säkert inte, mina snodde skalen vi hade lagt bredvid oss på stranden. Åt väl cirka 3x4 cm var innan jag tog bort dom. De väger 6,8 kg båda två, men mår jättebra!
Min förra hund åt tik skydd i hela sitt liv. Det räckte att jag gick till postlådan så hade hon gjort frimärken av demKöpte tikskydd till Stoja idag med förhoppningen att hon nu är tillräckligt gammal för att inte tugga sönder dem (vilket hände sist), hon är plötsligt sämre på att städa efter sig tycker jag... Får se om de får sitta kvar under natten, hon vill ju gärna flytta dem för att tvätta sig. Suck.
Tror det är ett slag i luften. Både dommare, utställare och uppfödare till showhundarna gillar det som är nu. Protesterna mot tvivelaktiga hundar kommer bli få och det kommer heller inte få fler av annan typ av hund att börja ställa.@Voff och andra schafer interreserade ... har ni sett att man nu andrar "Breed standard" i USA? Antligen gor de nagot i alla fall. Vad tror ni kunniga om det har?
http://www.dogworld.co.uk/product.php/163018
Sorry för sent svar.Blåmärke?
Blir de så svarta då? Känns ju som att det borde synas på fler ställen, men med tanke på att hon har varit extra rakad precis där så känns det ändå rätt logisktJag gissar på solbränna, mina är också sådär fläckiga där de har lite päls.
Tänkte oxå på solbränna - mina korthår blir klart mörkare på magen när dom ligger ute i solen sommartidBlir de så svarta då? Känns ju som att det borde synas på fler ställen, men med tanke på att hon har varit extra rakad precis där så känns det ändå rätt logiskt![]()
Tror det är ett slag i luften. Både dommare, utställare och uppfödare till showhundarna gillar det som är nu. Protesterna mot tvivelaktiga hundar kommer bli få och det kommer heller inte få fler av annan typ av hund att börja ställa.
Min Aysu är ju i princip naken på mage och baksidan av låren, hon har nästan svart hud där på sommaren. På vintern är huden ljus och jag tror att den mörka huden delvis beror på solen (hon får inte mörk hud över hela sig, det är inga sådana pigmentförändringar).Blir de så svarta då? Känns ju som att det borde synas på fler ställen, men med tanke på att hon har varit extra rakad precis där så känns det ändå rätt logiskt![]()
Absolut. Dock tror jag att det tar så pass lång tid att omvända utställningsfolket att det kommer vara tveksamt om dessa linjer är mycket kvar av att vända aveln på. Isf måste man blanda linjerna. Och mellan E & B-folket vore det som att erbjuda parning med en gaturacka....de gillar inte varandras typer så värst mycketFast man maste ju borja nagonstans och nya "breed standards" tillsammans med utbildning av dommare och alla medlemmar i "shafer klubben" kan ju vara en start i alla fall?
Billigt, avlivningen för min kostade 4300Fick räkningen för Olivers avlivning.. 2200 kr. Detta för att det blev ett jourfall pga att första veterinären sa att han kunde leva nån vecka till och sen ringer de fredag morgon och då kan han inte vänta till måndag ens.
Sista gången nåt av mina djur satte sin tass där.
Meriter. Championat och titlar, ev mer beroende på bolag, de brukar ha en lista som de går efter.Funderar på livförsäkringen. Vad höjer värdet? Och hur mycket påverkar det premien om man höjer?
Det var ungefär vad jag betalade för min första tik också.. Visserligen akuttid och med kremering.Billigt, avlivningen för min kostade 4300
Men jag förstår inte riktigt, vem ändrade avlivningstiden?
Veterinären. Vi hade inte bestämt dag än för avlivning i och med att veterinären först sa att han kan leva några veckor till. Tre dagar senare ringer de igen och säger att han lidit nog mycket och att han måste avlivas direkt, det kunde alltså inte vänta två dagar ens.Billigt, avlivningen för min kostade 4300
Men jag förstår inte riktigt, vem ändrade avlivningstiden?