Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samsom ät väl 2 år + nu va? Tänker, Riley som fyller två i höst... Undrar hur bred han kommer bli isåfall :cautious:

Ja, han fyllde två i maj. :) Han har vuxit så mycket på höjden att massan inte riktigt hunnit med, men nu syns det att den är på väg. Din Riley blir kanske en liten pansarvagn. ;)

• Gilla
Reactions: Nux
Jag har glömt att berätta att Lia ÄR FRISKFÖRKLARAD! :love:

Benet har läkt hur bra som helst och när ortopeden sa att "ja, f.r.o.m nästa vecka kan hon få röra sig så mycket som hon vill". Inte lös, tänkte jag, men jodå! Lilla draken får t.o.m springa lös numera! Benet måste ju fortfarande byggas upp muskulärt igen, men det var ett otroligt skönt besked att få!

:banana:

Princess Diva gar fran klarhet till klarhet. Hon har verkligen fatt till fot-gaendet nu och det borjar se riktigt bra ut. Jag ar verkligen nojd ... Nu borjar jobbet med apporteringen och detaljerna pa allvar och hopp ska stallas upp senare i dag for att dar ocksa borja pilla pa detaljer. Det ar sa KUL att trana. :D

Mandy kan allt det dar redan, aven om jag har hogre krav numera sa far hon vara lite slarvig ... det ar inte vart att trana om 9-aringen, och det "duger" och blir inte manga poang forluster i alla fall. Jag maste dock hitta nagot nytt att trana sa hennes huvud far vara med ocksa ...

Och har tranas min valpis. :love: Mat finns i buren ... men de maste fundera ut hur man kommer till den sjalva.

puppies1_zpscinj3oaq.jpg

Den forsta av valparna hittade in ... och 4 stycken har hittat en annan bur med mat dar de alla far rum. Men har turas man om tre stycken:angel:

puppies2_zpstvmsdsox.jpg

Aysu är lite rolig :p Ebrah tog nyss en tom chipspåse som hon hittade på skrivbordet. Jag sa åt henne att släppa den, hon lyssnade inte och jag sa åt henne igen. Då flög Aysu upp och sa åt Ebrah att sluta med det hon höll på med. Sådant har hänt förut några gånger, att Aysu "hjälper till" så jag tror faktiskt att det är helt medvetet från Aysu att hon ska hjälpa mig.

Aysu är lite rolig :p Ebrah tog nyss en tom chipspåse som hon hittade på skrivbordet. Jag sa åt henne att släppa den, hon lyssnade inte och jag sa åt henne igen. Då flög Aysu upp och sa åt Ebrah att sluta med det hon höll på med. Sådant har hänt förut några gånger, att Aysu "hjälper till" så jag tror faktiskt att det är helt medvetet från Aysu att hon ska hjälpa mig.
Kan jag få låna Aysu ett tag? :cautious:

Zeppe gör likadant! Typ när vi är ute på promenad med tjejerna och Lemmy är lite för dryg mot dem och jag säger ifrån, han lyssnar inte. Säger ifrån igen, han lyssnar inte, varpå Zeppe går dit och säger ifrån -voilá valpen lyssnar! :D

Ja, han fyllde två i maj. :) Han har vuxit så mycket på höjden att massan inte riktigt hunnit med, men nu syns det att den är på väg. Din Riley blir kanske en liten pansarvagn. ;)

Det är ju förståeligt, människor växer ju olika så det är klart hundar gör det samma! Fast :nailbiting: hujedamig. Förhoppningsvis inte! :cautious: Hans mamma är rätt så liten och slank, så... Han är nog klar ändå.

Hur farligt är förresten melonskal? Riley fick i sig ett innan... Kanske 2x2 cm, inte jättestort men blev lite nojig... Är det något att oroa sig för? Det är vattenmelon det gäller.

Sådär, godkänd av styrelsen så i februari blir det rallyinstruktörsutbildning! Annars trilskas Jussi med maten igen. Funderar på att gå tillbaka till färskfoder, sist rasade hans mage men då hade han hakmask visade det sig så kan ju funka nu... Någon som har hund med känslig mage? Vad ger ni för färskfoder?

Åh, men det är ju bra. Tycker mig inte se någon påverkan här ändå, men alltså man blir lite nojig ibland :o. Läste någonstans häromdagen att melonskal kunds vara giftigt nämligen!

Bra är det säkert inte, mina snodde skalen vi hade lagt bredvid oss på stranden. Åt väl cirka 3x4 cm var innan jag tog bort dom. De väger 6,8 kg båda två, men mår jättebra!

Tonto gör samma sak om jag säger till Rollo. Inte acceptabelt här då jag inte tycker om att han ska hjälpa mig med uppfostring. :angel: Blir nog lätt att han tar över rollen och börjar "uppfostra" själv då, han är typen som skulle utnyttja saker. Lilla skithund. :D

Så där håller Mamma Mu på med Lilla S. Gud nåde Lilla S om hon inte kommer när jag ropar, inte går och lägger sig när man säger till eller slutar flamsa vid tillsägelse.
Skägget däremot får göra preeeciiiiis vad han vill :cool:

Åh, men det är ju bra. Tycker mig inte se någon påverkan här ändå, men alltså man blir lite nojig ibland :o. Läste någonstans häromdagen att melonskal kunds vara giftigt nämligen!
Enda jag läst om det är att det är sjukt svårsmält. Så det kan antagligen irritera magen rejält om det är för mycket.

• Gilla
Reactions: Nux
Är det någon mer än Professorn som drar hem småsniglar? :wtf: Det är såååå äckligt att plocka 0.5 - 2cm långa sniglar ur pälsen på honom efter promenaderna. :yuck:
Om det är till någon tröst så brukar våra katter få med sig massa sniglar och det brukar upptäckas först när de typ ska lägga sig och gosa på nätterna när vi gått och lagt oss. Snigelslem på magen är sådär alltså :D

Hur farligt är förresten melonskal? Riley fick i sig ett innan... Kanske 2x2 cm, inte jättestort men blev lite nojig... Är det något att oroa sig för? Det är vattenmelon det gäller.
:o Jag kan säga att ibland hinner jag inte med (långnosen gräver t.ex fram roliga rester på promenader och snor saker ur händerna på oss) så jag skulle tro att Svansson ätit rätt så rejält med melonskal genom livet. Men han verkar inte må så värst dåligt för just det och hans mage kan vara lite känslig ibland...

Någon som har hund med känslig mage? Vad ger ni för färskfoder?

Min äter Bravo med vilt eller lamm vilket är vad som har fungerat absolut bäst för honom genom åren. Magproblemen är betydligt färre och han har blivit rätt så mycket mer härdad så det är inte hela världen längre om han äter något han inte borde. Superskönt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 647
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka