Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaa, jag tänkte faktiskt på det nyss när vi var ute och gick. Jag kommer nog alltid ha en liten spökAlice som kommer trippa bredvid mig och påminna mig om allt jag lärt mig (även om jag inte tror på spöken och liv efter döden osv, men du fattar).
Och som med dobbisar så känns det inte som att bra jaktgoldens växer på träd heller.. Och uppfödarna är ganska duktiga på att gömma sig! :D Har dock en kennel jag ska undersöka mera :)
Synd att du inte är här nu då. På detta lägret som är på mitt jobb kryllar det av jaktgoldens och jaktlabbar. Träffat flera otroligt trevliga hundar. Här hade du kunnat spana och knyta kontakter :)

Var precis inne hos vovvarna. Eftersom jag är sjuk får Tinja hänga med Benji inne i pappas lägenhet, det är bra för henne att inte vara med mig hela tiden.
Går in och gosar med dem lite då och då, och blir mer och mer övertygad om att jag ALDRIG ska ha en hund som är lika korthårig som en Labrador igen. Alltså det är ju makalöst vad han hårar.

Skickar en styrkekram till dig @GardenAngel :heart

Annars, uppdatering, jo, herr Skällman är inte lika intensiv längre. Han bryter snabbare och lugnar ner sig fortare och jag känner mig så lättad. Numera kan vi faktiskt gå bakom hans nemesis utan utfall och det känns så skönt. Vissa saker ska fortfarande dö, typ elsparkcyklar, sparkcyklar och liknande,men reaktionen är som sagt mildare och han accepterar att de existerar.

Annars vill jag hellre inget annat än flytta ut på landet :p Riley hade helt klart mått bäst på landet. Vi har ju som sagt en gård i familjen, "bara" 70 hektar. Mest (gran) skog med lite insprängt löv och så lite betesmark på det plus två fält, typ vall. Drömmer mig bort om livet på landet, köra traktor, bygga stall, staketa och sånt som man gör i 20-års åldern :angel:

Var precis inne hos vovvarna. Eftersom jag är sjuk får Tinja hänga med Benji inne i pappas lägenhet, det är bra för henne att inte vara med mig hela tiden.
Går in och gosar med dem lite då och då, och blir mer och mer övertygad om att jag ALDRIG ska ha en hund som är lika korthårig som en Labrador igen. Alltså det är ju makalöst vad han hårar.
Fast det är inte att han är korthårig som gör det, det är att han är labrador som gör det. Finns typ ingen hundras som hårar lika mycket som labbar:D

Fast det är inte att han är korthårig som gör det, det är att han är labrador som gör det. Finns typ ingen hundras som hårar lika mycket som labbar:D
Haha det är iförsig sant, men jag har klappat andra korthåriga hundar i mitt liv också :P Tycker de hårar väldigt mycket.

Träffade på en förbannad älg i skogen idag som gjorde tjurrusningar mot oss. Lite lagom skakis när vi gick därifrån.

Träffade på en förbannad älg i skogen idag som gjorde tjurrusningar mot oss. Lite lagom skakis när vi gick därifrån.

Fy fan. Älgar är inte roliga. Min mamma vart vallad av en älg i svampskogen för några år sedan. Hur hon än försökte gå undan så hängde den på. Hon såg den aldrig, då hon såg till att hålla träd emellan men den höll på länge.

Vi bor med både Björn och varg i närheten, men de är ärligt talat mer förutsägbara än de där jäkla älgarna.

Edit: Eller ja, nu bor jag ju i stan, men ja, "där hemma" :D

Men va tusan jobbar du på för skola?
Jag går på ett naturbruksgymnasium hundlärarna har med sina hundar i hundstallet och de övriga lärarna får ta dem på kontoret. Tyvärr söker de visst bara typ en viltvårdsinstrukör just nu men många NBskolor har nog liknande upplägg!

Men alltså. Ni som har heltidsjobb och intakta tikar.. Hur gör ni med passning när tiken löper? Sitter och kollar hunddagis och inser att det är väldigt få som tar emot löptikar. Jag som kommer jobba som lärare kan ju inte direkt ta ut semester när tiken löper.. Hur löser man hundlivet när man har jobb?!
När man är ensamstående och inte har något vidare nätverk där man bor. För att lämna en hund ensam hemma de timmar jag jobbar går fetbort (även om kommande hund SKA kunna vara ensam hemma!).

Dagmatte med tik alt kastrat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat