Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill du ha Otis? :D

13150827_565532483625226_310055520_n.jpg

Jag vill alltid ha Otis! Han skulle kunna hjälpa mig komma i form igen :D

Men alltså. Ni som har heltidsjobb och intakta tikar.. Hur gör ni med passning när tiken löper? Sitter och kollar hunddagis och inser att det är väldigt få som tar emot löptikar. Jag som kommer jobba som lärare kan ju inte direkt ta ut semester när tiken löper.. Hur löser man hundlivet när man har jobb?!
När man är ensamstående och inte har något vidare nätverk där man bor. För att lämna en hund ensam hemma de timmar jag jobbar går fetbort (även om kommande hund SKA kunna vara ensam hemma!).

Jag vill alltid ha Otis! Han skulle kunna hjälpa mig komma i form igen :D

Jajamen, konditionen fixar han :D
Han kan även bidra med andra kul saker! T ex ny design på skor och inredning, eller glasögon för all del, en morgonpigghet som heter duga (om man inte är extremt tålig mot en som lägger huvudet på sängen i ansiktshöjd och sjunger vackert tills man går upp, ca 06.00 oavsett vardag eller helgdag), vad det innebär att faktiskt aldrig ge sig (filmexempel) och andra saker som kan vara bra att kunna :D

Men alltså. Ni som har heltidsjobb och intakta tikar.. Hur gör ni med passning när tiken löper? Sitter och kollar hunddagis och inser att det är väldigt få som tar emot löptikar. Jag som kommer jobba som lärare kan ju inte direkt ta ut semester när tiken löper.. Hur löser man hundlivet när man har jobb?!
När man är ensamstående och inte har något vidare nätverk där man bor. För att lämna en hund ensam hemma de timmar jag jobbar går fetbort (även om kommande hund SKA kunna vara ensam hemma!).

Vi har hundgård :) Jag skiljer av med plywood så att de inte kommer åt varandra och sedan under höglöpet så är hon (eller hanarna) med pappa på jobbet.

Jajamen, konditionen fixar han :D
Han kan även bidra med andra kul saker! T ex ny design på skor och inredning, eller glasögon för all del, en morgonpigghet som heter duga (om man inte är extremt tålig mot en som lägger huvudet på sängen i ansiktshöjd och sjunger vackert tills man går upp, ca 06.00 oavsett vardag eller helgdag), vad det innebär att faktiskt aldrig ge sig (filmexempel) och andra saker som kan vara bra att kunna :D
Låter som att han är exakt vad jag behöver! Han kan tvinga mig att ha städat hemma så han inte kan äta på saker (jag använder mitt golv som garderob och alla andra ytor som diskbänk..!), tvinga mig att ha linser, träna mitt tålamod som jag behöver som mellanstadielärare, osv. Och morgonpiggheten verkar han dela med min katt. Så att ha en väckarklocka som alltid är inställd på 06.00 har jag redan.

Summa summarum, vi skulle passa perfekt ihop! :D

Vi har hundgård :) Jag skiljer av med plywood så att de inte kommer åt varandra och sedan under höglöpet så är hon (eller hanarna) med pappa på jobbet.
Jaa drömmen är ju att ha hundgård såklart! Men då måste jag skaffa mig en gård först.. Och skulle helst ha minst två hundar då. Kommer förmodligen bara ha tikar, så höglöpet i sig bör inte vara något problem.

Låter som att han är exakt vad jag behöver! Han kan tvinga mig att ha städat hemma så han inte kan äta på saker (jag använder mitt golv som garderob och alla andra ytor som diskbänk..!), tvinga mig att ha linser, träna mitt tålamod som jag behöver som mellanstadielärare, osv. Och morgonpiggheten verkar han dela med min katt. Så att ha en väckarklocka som alltid är inställd på 06.00 har jag redan.

Summa summarum, vi skulle passa perfekt ihop! :D

Perfekt! Min ordning har förbättrats avsevärt sen Otis flyttade hem till mig :D
När kan du hämta honom? :D Det räcker att jag får tillbaka honom första oktober!

(Skämt å sido, jag älskar min dåre - men ibland är han synnerligen billig :laugh:)

Perfekt! Min ordning har förbättrats avsevärt sen Otis flyttade hem till mig :D
När kan du hämta honom? :D Det räcker att jag får tillbaka honom första oktober!

(Skämt å sido, jag älskar min dåre - men ibland är han synnerligen billig :laugh:)
Jag PMar dig när Alice är borta så hämtar jag honom när jag åker från veterinären :laugh::angel:

Jaa drömmen är ju att ha hundgård såklart! Men då måste jag skaffa mig en gård först.. Och skulle helst ha minst två hundar då. Kommer förmodligen bara ha tikar, så höglöpet i sig bör inte vara något problem.

Ja, hundgård är verkligen super! Äsch, man kan ha hundgård så fort man har en trädgård :D

Jag PMar dig när Alice är borta så hämtar jag honom när jag åker från veterinären :laugh::angel:

Perfekt :D :up:

Ja, hundgård är verkligen super! Äsch, man kan ha hundgård så fort man har en trädgård :D

Tror dock inte min hyresvärd skulle bli jättelycklig och jag smällde upp en hundgård i en av hans hästhagar :angel: Men blir kanske till att börja med att köpa mig ett boende då. :D (blir alltså hund om ca 5 år!)

Tror dock inte min hyresvärd skulle bli jättelycklig och jag smällde upp en hundgård i en av hans hästhagar :angel: Men blir kanske till att börja med att köpa mig ett boende då. :D (blir alltså hund om ca 5 år!)

Klart han skulle bli :angel:

Jaha, jag trodde inte det låg riktigt så långt fram i tiden?

Du får ju jobba på en skola där man kan ta med sig hundarna, så gör jag och tre kollegor:up:
Och innan lämnade jag dem på dagis utan bekymmer, bara sa till när de löpte.

Fler och fler bekantingar på väg till EM... Jag är inte avis. Jag är inte avis. Jag är inte avis...
2018, då jäklar, då ska vi ha kvalat för femtioelfte gången, för då anordnas det tillräckligt nära för att jag ska kunna åka!

Efter ett långt, tårfyllt samtal med min syster har jag nått ett beslut om att Alice ska somna in. Pratade med min tränare också och hon tyckte det lät klokt. Kändes viktigt för mig att få min tränares medhåll, förmodligen för att hon har så mycket erfarenhet och kunskap om Alice problematik. Känner mig (just nu) lugn och trygg i mitt beslut. Och ganska lättad faktiskt. Det känns rätt. Men det kommer nog ta ett tag innan det blir av.. Måste samla mod till mig, smälta det och suga i mig kärlek. Och förmodligen gå i en vända till i förnekelse-träsket. Dem feels, you know.

Beklagar! Det är hemskt när det rätta beslutet är så jobbigt att fatta. :(

Du får ju jobba på en skola där man kan ta med sig hundarna, så gör jag och tre kollegor:up:
Och innan lämnade jag dem på dagis utan bekymmer, bara sa till när de löpte.
Men alltså VAR håller du hus, egentligen?! Hundar på jobbet! Visst är du gy-lärare? Har ni något bra mellanstadium i närheten där jag kan jobba?! :D

Men alltså, kan jag sluta vara konstant valpsjuk? Så fort jag inte har min egen hund i närheten går jag och tittar runt på kennlar och har mig...

Men, har jag övertalat mamma om att skaffa valpkull, skaffa Benji och nu Tinja, visst borde jag kunna övertala henne om bara en till hund? :p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
907
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat