Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack allihopa :heart:heart:heart
Jag hoppas kunna uppdatera med fler nyheter i positiv anda framåt kvällen.
Förlåt att jag och Otis tar över den här tråden lite :o
När sådant här händer känns det jättebra att du håller oss uppdaterade! Vi vill ju såklart veta vad som händer med en sån personlighet som Otis och en bukehund :love: tror vi är många som tänker på er och hoppas att varje uppdatering är en i rätt riktning!

För ett aktivt friluftsliv har han goda chanser att bli en bra kamrat till dig till hög ålder. Mycket handlar om muskler...rätt muskler, och den hjälpen har du redan sökt, det kommer nog gå bra!
C-höft hade jag inte oroat mig för om hunden inte skulle vara i avel eller tävla något ansträngande på hög nivå. 2:a på armbågarna var tråkigare. Men undviker man fel saker och motionerar rätt behöver detta inte betyda så mycket heller men man får vara vaksam på försämringar. Simma, motioneras i ris och högt gräs, traska i vattenfyllda diken osv är kanon. Undvik boll och pinnkastning, apportering, snabba tvärnitar och övningar där hunden ligger på fram.
Om det känns som en tröst så kan jag berätta att jag träffat hundar både i tjänst och tävling med C-höfter och 1or på armbågar, tom en IPO3-elit med 2or på armbågarna och han var 7 år och i fin form :)

Det är absolut inte önskvärt men behöver inte vara en "invaliddom" :heart
Tack snälla,@Voff
Just höfterna känns som en västanvind i jämförelse med armbågarna. Jag vet inte varför, men jag hittar inte så mycket info om dem.
Jag tänkte på ditt inlägg tidigare i dag när vi gick över vallen här hemma. Vilken tur att vi bor här och inte i stan!
Det känns verkligen som en stor tröst att höra om andra. Jag ska försöka att sluta gråta och istället vänta på vad fysioterapeuten säger.
Tack igen:heart

Känns som om jag kollar i den här tråden mest för att se hur det går för Otis nu, men jag kan ju skriva om något annat också eftersom @AraSlei var rädd att ta över tråden :p

Just nu sitter vi och slappar i soffan, känns bra för igår var det fullt upp med allt möjligt. Började gårdagen med långpromenad, sedan någon timmes jobb innan jag åkte till fysioterapeuten för att vara där och hjälpa till under resten av dagen. Kom väl hem vid klockan 22 och somnade betydligt senare :p Är ändå så otroligt tacksam och glad åt att få vara där så mycket, lära mig massor osv.

Vi är ändå lite trötta idag, så det blev lite jobb, kortare "långpromenad" och nu har vi parkerat i soffan. Hundarna är nöjda och jag vill inte röra mig en millimeter till idag :D Om vi får lite energi senare ikväll ska vi nog träna rallylydnad, det känns lockande trots allt.

@AraSlei - jag tycker det är så ledsamt att du inte får hälsa på honom. Borde inte det hjälpa istället för att stjälpa om han får lite extra trygghet av matte, så han kämpar mer ? Känns så bakvänt för mig och jag skulle bli alldeles förkrossad om jag inte fick träffa min dödssjuka hund :heart

Nar min hast var opererad for kolik kom jag for att halsa pa en mycket, mycket paverkad hast efter operationen. Han blev helt galen och skulle UT nar jag var hos honom i stallet. Vetrinaren skickade bort mig och han fortsatte att sla pa dorren och ville UT ... for att efter nagon halvtimma bli helt apatisk.

Sa nar Princess Diva lag pa Stromsholm for tva ar sedan med sin svara benskada akte jag aldrig dig for att halsa pa. Jag ville inte gora det svarare for henne aven om det hade varit skont for mig att traffa henne och se att hon faktiskt blev battre.

Vi har lekt lite agility och OJ! Vad jycken gillade det. Riktigt strålade om honom och vad han VILLE! :love: Nu får vi bara se till att börja med agility på riktigt och inte bara hoppa över typ hemmagjorda bambu-pinnar-på-stolar-hinder :angel:

Vi har lekt lite agility och OJ! Vad jycken gillade det. Riktigt strålade om honom och vad han VILLE! :love: Nu får vi bara se till att börja med agility på riktigt och inte bara hoppa över typ hemmagjorda bambu-pinnar-på-stolar-hinder :angel:

Tonto älskar också agility. Han blir dock för glad. Det är lite lagom omysigt att ha klapprande tänder 20 cm ifrån ansiktet för att han hoppar och hugger i luften när han är exalterad, eller när jag inte får stopp på honom när han hoppat över tunneln typ 8 gånger för att han tycker att han ska få självbelöna sig....

Hur lugnar man ner dom liksom. :laugh:

Tonto älskar också agility. Han blir dock för glad. Det är lite lagom omysigt att ha klapprande tänder 20 cm ifrån ansiktet för att han hoppar och hugger i luften när han är exalterad, eller när jag inte får stopp på honom när han hoppat över tunneln typ 8 gånger för att han tycker att han ska få självbelöna sig....

Hur lugnar man ner dom liksom. :laugh:

Hualigen :nailbiting:

:rofl: Jag har faktiskt ingen aning om hur man lugnar något sånt där. Tur att Riley inte är så extrem. Glad blir han, men måttligt. Han är väl för allvarsam för att bete sig häftigare än några svansryck och lite studs :p

Hualigen :nailbiting:

:rofl: Jag har faktiskt ingen aning om hur man lugnar något sånt där. Tur att Riley inte är så extrem. Glad blir han, men måttligt. Han är väl för allvarsam för att bete sig häftigare än några svansryck och lite studs :p

Tonto är extrem när han vill. :laugh: Han är väldigt... reaktiv. Antingen så händer det ingenting eller så är det fullt ös medvetslös.
Funderar på att anmäla oss till någon kurs. Vågar man åka på en nybörjarkurs med en piraya? :nailbiting:

Tonto är extrem när han vill. :laugh: Han är väldigt... reaktiv. Antingen så händer det ingenting eller så är det fullt ös medvetslös.
Funderar på att anmäla oss till någon kurs. Vågar man åka på en nybörjarkurs med en piraya? :nailbiting:

Klart du vågar! Att ha med sig en glad piraya gör väl inget :) hade också velat gå kurs, men vi får ta en dag i taget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
929
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 646
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka