Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När sådant här händer känns det jättebra att du håller oss uppdaterade! Vi vill ju såklart veta vad som händer med en sån personlighet som Otis och en bukehund tror vi är många som tänker på er och hoppas att varje uppdatering är en i rätt riktning!Tack allihopa heart
Jag hoppas kunna uppdatera med fler nyheter i positiv anda framåt kvällen.
Förlåt att jag och Otis tar över den här tråden lite
Tack snälla,@VoffFör ett aktivt friluftsliv har han goda chanser att bli en bra kamrat till dig till hög ålder. Mycket handlar om muskler...rätt muskler, och den hjälpen har du redan sökt, det kommer nog gå bra!
C-höft hade jag inte oroat mig för om hunden inte skulle vara i avel eller tävla något ansträngande på hög nivå. 2:a på armbågarna var tråkigare. Men undviker man fel saker och motionerar rätt behöver detta inte betyda så mycket heller men man får vara vaksam på försämringar. Simma, motioneras i ris och högt gräs, traska i vattenfyllda diken osv är kanon. Undvik boll och pinnkastning, apportering, snabba tvärnitar och övningar där hunden ligger på fram.
Om det känns som en tröst så kan jag berätta att jag träffat hundar både i tjänst och tävling med C-höfter och 1or på armbågar, tom en IPO3-elit med 2or på armbågarna och han var 7 år och i fin form
Det är absolut inte önskvärt men behöver inte vara en "invaliddom"
Låter som en hård arbetsdagSitter på trappan på jobbet med kaffe och bulle och tittar på när @Wingates och Ammo tränar.
Det ser bedrööööövligt ut! Vad håller hon på med
Trevlig rast iafLåter som en hård arbetsdag
Tack allihopa heart
Jag hoppas kunna uppdatera med fler nyheter i positiv anda framåt kvällen.
Förlåt att jag och Otis tar över den här tråden lite
@AraSlei - jag tycker det är så ledsamt att du inte får hälsa på honom. Borde inte det hjälpa istället för att stjälpa om han får lite extra trygghet av matte, så han kämpar mer ? Känns så bakvänt för mig och jag skulle bli alldeles förkrossad om jag inte fick träffa min dödssjuka hund
Vi har lekt lite agility och OJ! Vad jycken gillade det. Riktigt strålade om honom och vad han VILLE! Nu får vi bara se till att börja med agility på riktigt och inte bara hoppa över typ hemmagjorda bambu-pinnar-på-stolar-hinder
Avundsjuk!!Sitter på trappan på jobbet med kaffe och bulle och tittar på när @Wingates och Ammo tränar.
Det ser bedrööööövligt ut! Vad håller hon på med
Tonto älskar också agility. Han blir dock för glad. Det är lite lagom omysigt att ha klapprande tänder 20 cm ifrån ansiktet för att han hoppar och hugger i luften när han är exalterad, eller när jag inte får stopp på honom när han hoppat över tunneln typ 8 gånger för att han tycker att han ska få självbelöna sig....
Hur lugnar man ner dom liksom.
Hualigen
Jag har faktiskt ingen aning om hur man lugnar något sånt där. Tur att Riley inte är så extrem. Glad blir han, men måttligt. Han är väl för allvarsam för att bete sig häftigare än några svansryck och lite studs
Tonto är extrem när han vill. Han är väldigt... reaktiv. Antingen så händer det ingenting eller så är det fullt ös medvetslös.
Funderar på att anmäla oss till någon kurs. Vågar man åka på en nybörjarkurs med en piraya?