Uppdatering från vet nyligen.
Han är fortfarande stabil och har gjort små framsteg till idag. Han behöver fortfarande syrgas, men kan gå ut och kissa utan den och utan att bli allt för påverkad. Han följer mer med blicken, viftar på svansen när det kommer in folk och hade t om morrat lite åt en annan hund idag, vilket de tycker är ett friskhetstecken.
De trodde inte att han skulle behöva mer blod idag, men han har förmodligen lite blödningar i lungorna. Troligtvis inget som ensamt är farligt för honom nu dock.
De har inte velat ta någon blödningstid på honom eftersom han inte koagulerade igår, de vill inte sticka honom mer än nödvändigt. De mest kritiska 24 timmarna är över, men det är fortfarande kritiskt eftersom han inte verkar koagulera blodet ännu. Veterinären var mer positiv idag och sa att hans chanser ser bättre ut nu efter det här dygnet.
Jag får fortfarande inte hälsa på honom. Det hade varit en ny djursjukvårdare med hos honom igår och då hade han blivit så glad att han blivit sämre efteråt. Med tanke på att han brukar krypa ur skinnet av glädje när jag kommer ut från typ toa i vanliga fall så
... När han kan syresätta sig såpass att han klarar sig utan syrgas får jag träffa honom, förhoppningsvis i morgon.
Det känns mer positivt nu. Även om han egentligen inte blivit mycket bättre så är han åtminstone inte sämre och framförallt så går det på rätt håll hela tiden.
Alla tumhållningar han får härifrån hjälper garanterat till