Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så skönt att höra, jag gick in och kollade här efter jag varit hos naprapaten och grät en skvätt i bilen när jag såg uppdateringen :o Otis är en riktig krigare :heart men för säkerhets skull fortsätter vi hålla tummar, tår och tassar här :up:

:heart
Jag är normalt inte så känslosam, men just nu kommer tårarna för minsta grej. Min fina chef, som sitter mitt emot, kom med en stor rulle papper innan och klappade mig på axeln och lovade finfika till eftermiddagen :p Är glad att jag inte har fler möten idag.
Tack, han behöver nog fortfarande en hel del tumhållning är jag rädd :heart

:heart
Jag är normalt inte så känslosam, men just nu kommer tårarna för minsta grej. Min fina chef, som sitter mitt emot, kom med en stor rulle papper innan och klappade mig på axeln och lovade finfika till eftermiddagen :p Är glad att jag inte har fler möten idag.
Tack, han behöver nog fortfarande en hel del tumhållning är jag rädd :heart
Kan du inte åka dit snart?

Kan du inte åka dit snart?
Jag frågade igår, men jag får inte träffa honom förrän han är mer stabil. Han ligger fortfarande under intensivvård. Jag ska fråga veterinären i eftermiddag när hon ringer, det hade känts väldigt bra i själen att få åka ner redan idag..
Jag kan vara där tidigast vid 19.30 eftersom jag har nästan 2h körväg från jobbet, men jag tror att de är bemannade vid reception till kl 21.

Jag frågade igår, men jag får inte träffa honom förrän han är mer stabil. Han ligger fortfarande under intensivvård. Jag ska fråga veterinären i eftermiddag när hon ringer, det hade känts väldigt bra i själen att få åka ner redan idag..
Jag kan vara där tidigast vid 19.30 eftersom jag har nästan 2h körväg från jobbet, men jag tror att de är bemannade vid reception till kl 21.
Fy så jobbigt. :cry: Hoppas han piggar på sig tillräckligt SNART. Isåfall är det ju dubbelt bra - dels får du träffa honom, dels är din närvaro ett tecken på att han är mer stabil.

Fy så jobbigt. :cry: Hoppas han piggar på sig tillräckligt SNART. Isåfall är det ju dubbelt bra - dels får du träffa honom, dels är din närvaro ett tecken på att han är mer stabil.

Ja, jag känner mig väldigt maktlös.
Tack :heart
Det är lite både och, jag är orolig att han ska bli för upphetsad om jag hälsar på honom också, vilket i sin tur kan ge fler blödningar. Det är egentligen bättre för honom att vara lite låg och dämpad.
Samtidigt vill jag ju inget hellre än att träffa honom, överösa honom med kärlek och se med egna ögon att han krigar vidare.

Det är lite både och, jag är orolig att han ska bli för upphetsad om jag hälsar på honom också, vilket i sin tur kan ge fler blödningar. Det är egentligen bättre för honom att vara lite låg och dämpad.
Samtidigt vill jag ju inget hellre än att träffa honom, överösa honom med kärlek och se med egna ögon att han krigar vidare.

Även här håller vi alla tummar och tassar för att Otisen ska fortsätta pigga på sig och få fortsätta vara sitt glada och galna jag länge till! :heart:heart:heart

Usch, jag vet hur jäkla vidrigt det känns att inte kunna göra något, att inte veta vad som ska ske. Maktlösheten...
Det verkar i alla fall som att du har underbara personer runt omkring dig som kan hjälpa dig! :heart

Ja det är klart. Du får väl lita på att när de godkänner att du kommer, så har de bedömt att han klarar att bli lite glad. :heart

Även här håller vi alla tummar och tassar för att Otisen ska fortsätta pigga på sig och få fortsätta vara sitt glada och galna jag länge till! :heart:heart:heart

Tack så jättemycket! :heart

Usch, jag vet hur jäkla vidrigt det känns att inte kunna göra något, att inte veta vad som ska ske. Maktlösheten...
Det verkar i alla fall som att du har underbara personer runt omkring dig som kan hjälpa dig! :heart

Ja, det är vidrigt. Du gick ju igenom den här ovissheten för inte så länge sedan :(
Ja, det har jag verkligen! Tack och lov, annars hade jag nog varit ett vrak nu <3

Ja det är klart. Du får väl lita på att när de godkänner att du kommer, så har de bedömt att han klarar att bli lite glad. :heart

Ja, det får jag göra :)
Han är ju riktigt medtagen också, så det är ju inte säkert att han orkar stirra upp sig heller.
De tyckte ju inte att han var så påverkad när han kom in, men det är ju inte alla hundar som har hans energinivå så det är ju svårt att bedöma huruvida en hund är pigg eller loj när man inte vet hur de är normalt. Därför blev veterinärerna så chockade när han totalkraschade så fort.

Ale har varit hos veterinären och röntgat höfterna idag. Hon gillade undersökningsbordet.
13559027_10153854898783666_1606526191987809777_o.jpg
Vad tror ni?
13603282_10153854929868666_1755122825554634234_o.jpg

Filimon är bättre i nacken nu, har inte märkt av någon stelhet eller ömhet vid rörelse. Möjligt att han sovit i någon märklig ställning som gjorde det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 914
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
926
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 645
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka