Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gick vi en riktig långpromenad efter jobbet. Vi var ute i 2,5h men vi kom inte så långt för det går inte så fort när man ska fota var femte meter och någon ska kissa en miljon gånger. :angel: Vi fick även fånga in en hund som smet ut från rastgården. Lite spännande att stå med en löptik i ena handen och en sur hane i den andra tills ägaren kom ifatt. Kanske inte var supersmart men jag hade iaf velat att någon fångade min hund om hon skulle komma lös. Ägaren bad tusen gånger om ursäkt fast det inte var hennes fel att den kom lös. Nu är vi hemma och jag ska samla kraft att fixa kvällsmat åt oss innan det är sovdags igen. :D

B1918293-757C-41E4-9B55-D3341D4CCBF7_zpssxeal6xi.png

F1A394BD-EA7E-4E98-AD56-E471961D0148_zpsvcjnt9bi.jpg

79889334-C673-4CC8-91A9-55C2AF98D513_zpsbdtqqvkm.jpg

Jag vet iaf vart vi ska träna rallylydnad sen! :up:
B4DA3694-3B01-4424-984D-B4924F07769D_zpsausuqpqg.jpg

Har varit borta i 1,5 vecka från Buke och.. ja.. det tar en stund att läsa igenom allt.. Så mycket intressant att gå igenom! :up:

Heja heja Otis, hoppas att han blir bra snart igen @AraSlei ! :heart

På förmiddagen åkte jag, sonen och Lilla S in till stationen för att hämta Ammo och @Wingates vid tåget.
Lilla S fick miljötränas lite, se sina första tåg och åka bil. Hon är tyvärr fortfarande rätt åksjuk. Ska se till att få ut tabletter till henne ifall vi ska åka över nån mil.
Det var väl inte kärlek vid första ögonkastet mellan Lilla S och Ammo. De svor lite åt varandra en stund som dryga tonåringar, min var provokatören. Men efter en kort promenad runt lägerområdet hade de satt varandra på ignore för att sen tycka att den där andra fjanten var ju rätt okej ändå.

Här hemma har det gått i slowmotion för både folk och fä. Vet inte vad det var med oss. Vädret kanske? 10 min sol, 5 min hällregn, 15 min sol, 20 min hällregn osv kryddat med åska och blixtar. Skulle vila ryggen lite på soffan när jag kom hem och vaknade 2 timmar senare med alla hundar plus sambo också snarkandes i soffan:o
Det fick bli en sån där slödag. Bara puppisarna har det varit fullt ös på. De fick gå en sväng här hemma i vår lilla skog. De bar på små kvistar, snubblade över rötter och stenar och härjade med varandra :love:

Skrev igår första blogginlägget på någon månad och det har över 230 pers läst redan nu. Känns som väldigt mycket för en hundblogg :p Nu sitter jag och försöker vakna till, funderar på hur jag ska fotografera hundarna på bäst sätt framöver osv.

Sicken tur att jag varit borta i en vecka, så man kan komma in och läsa i kapp om Otis och i samma veva läsa att han är på bättringsvägen @AraSlei ! Vi fortsätter att hålla tummar och tassar för honom :heart

Annars har livet varit rätt så tråkigt på sistone, regn, regn och mer regn imponerar vare sig på min träningslust eller på hundens. Han har mest legat i soffan eller sängen och sovit. Nästan så man får dra 40 kilo hund ur sängen för att han ska gå ut och kissa :D

Igår körde dottern på 4 år en variant av uppletande i trädgården med Chess :D Hon gömde en leksak och så fick Chess leta upp den. Roligt tyckte båda :)

Senare på kvällen blev det en timmes promenad för mig och Chess. Väldigt fint väder så det var en perfekt promenad :)

Min odåga till hund fick vänta på sin promenad två timmar längre igår pga sjukt barn och överjobbande sambo, under tiden rastade han sig med att dra upp och leka dragkamp med mina klematisar som klängde så fint på ställningen :mad: Han tyckte det var så roligt så han la sig sen i "hans" nygrävda rabatt och rullade sönder resten som kanske hade överlevt hans grävande :meh::meh:

:banana:Han är så mycket piggare idag! :banana:

De tog bort syrgasen tidigt i morse och han har klarat sig utan den hela förmiddagen. Han har morrat på nästan alla hundar som gått förbi hans bur (veterinären fnissade när hon sa det och sa att de tar det som ett mycket gott tecken :D) och han hade t om travat lite när han var ute och kissade idag.
Veterinären sa att nu är det akuta över och att det verkar som att han kommer klara sig.
Jag får åka och hälsa på honom ikväll :love::love:

De tog bort syrgasen tidigt i morse och han har klarat sig utan den hela förmiddagen. Han har morrat på nästan alla hundar som gått förbi hans bur (veterinären fnissade när hon sa det och sa att de tar det som ett mycket gott tecken :D) och han hade t om travat lite när han var ute och kissade idag.
Veterinären sa att nu är det akuta över och att det verkar som att han kommer klara sig.

Ååh så underbart att läsa!! Kämpen! :heart:heart:heart

Nu gråter jag ju igen :meh:

MEN AV LYCKA!! Åhhh vad glad jag blir! Jag visste att han skulle klara det. Krigar-Otis! :heart:heart:heart

Underbart! Vilken kämpe :heart

Åh vad underbart!!! :love::love::banana::banana:

Vilka fantastiska nyheter och vilken kämpe han är.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 646
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 115

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat