Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser att jag måste lära mig använda Instagram bättre - har nyss lagt upp min första bild där sen flera år :D Kändes så knas att behöva ladda upp bild både där och FB, men inser nu att man lägger den på Instagram så får man upp den automatiskt på Fb om man klickar i det :o

Sent ska syndarna vakna - måste nog utforska lite mer ;)
Välkommen till 2016 ;)
(Säger hon som lever kvar på 80-talet :o)

I går åkte sambo och jag till annan ort för div ärenden. Lilla S och Skägget fick åka med. Mamma Mu är ju mammaledig från alla aktiviteter och Gubben var seg efter träning och fysoterapeften. Lilla S fick en massa miljöträning som att åka färja, sitta i bilen i en biltvätt, gå på stan, vistas på uteservering och vara med om ett dundrande åskväder.
Lilla damen var helt obrydd. Inte ens de tjejer på uteserveringen som försökte locka på "den gulliga valpen" brydde hon sig om. Hon var nyfiken på världen och tittade och nosade, men ignorant och lugn. Perfekt :up:
Skägget däremot......han tror verkligen att han är jordens mittpunkt :grin:

En vinthundsras från Afrika, mindre jaktlust än "vanliga" vinthundar men med betydligt mer vakt istället. Väldigt ovanlig ras (finns ca 15-20st i Sverige och ca 15st i Norge, har inte koll på andra länder).
Mycket kortare i kroppen och "kantigare" än de flesta andra raser, alltid helt korthårig, röd eller sandfärgad i olika nyanser och oftast med lite vitt på tassarna och bröstet. Sund ras fysiskt sett, men mentalt så finns det flera som är lite väl rädda av sig, framförallt i situationer med människor. De som gillar vinthundar brukar ju gilla att hundarna är så otroligt mjuka mentalt, lätta och trevliga. De här är inte riktigt så, vilket nog är en bidragande orsak till att de är så ovanliga. Jag är dock löjligt förtjust i dem, men har inte haft möjlighet att köpa någon, inte riktigt vågat heller, men innan jag dör så ska jag ha haft en :p
azawakh-calame_donaueschingen2009.jpg

WOW ... nice! en valdigt snygg hund. Den skulle vi vilja ha massor av dina bilder av har pa hund. :love:

Ha, jag fick inte alls upp bild på Fb via Instagram när jag trodde jag skulle få det :arghh:
Jodå...om du klickar på "facebook" under dela på instagram.
Skrålla ner lite innan du postar på insta...där har du lite delar-alternativ som fb, twitter mm. Klicka där.
Det går att göra i efterhand. Längst upp till höger på din instapost har du några prickar på rad....där kan du gå in och redigera:)

Alltså OTIS :banghead:
Igår for jag runt med en massa ärenden efter jobbet vilket ledde till att hundarna bara fick en kortare promenad och lite godissök som enda aktivitet igår.
I natt hade han lyckats puffa upp skjutdörren till min garderob och plockat ur ett par helt nya skor som jag inte ens hunnit använda än - och totalslaktat dem :arghh:
När jag kom ner i på nedervåningen hade han fått fatt i min sminkväska och plockat ur alla sminkborstar samt ögonpennorna och mascaran och slaktat dem...
Det värsta med hundar som är totalt avslappnade i hundgård - de ligger och sover hela dagarna och har mängder med energi för att hitta på skit om nätterna om inte deras matte hunnit motionera dem i 1h :meh:

Alltså OTIS :banghead:
Igår for jag runt med en massa ärenden efter jobbet vilket ledde till att hundarna bara fick en kortare promenad och lite godissök som enda aktivitet igår.
I natt hade han lyckats puffa upp skjutdörren till min garderob och plockat ur ett par helt nya skor som jag inte ens hunnit använda än - och totalslaktat dem :arghh:
När jag kom ner i på nedervåningen hade han fått fatt i min sminkväska och plockat ur alla sminkborstar samt ögonpennorna och mascaran och slaktat dem...
Det värsta med hundar som är totalt avslappnade i hundgård - de ligger och sover hela dagarna och har mängder med energi för att hitta på skit om nätterna om inte deras matte hunnit motionera dem i 1h :meh:
Skönt att veta att ens egen hund är värst på långa vägar.. ;)

Och så säger dom att brukshund är en pärs :p

Jag har planerat en intensiv helg för Otis med dragträning, agility, apporteringsträning, mängder med spår och simning :devil:
Ammo verkar vara en ängel i jämförelse faktiskt, i alla fall på tugga sönder saker fronten ;) Han slaktar mest kartong.
Därimot håller han ju låda satan i det när han blir lämnad (oavsett var) så ja.. Vi har alla våra problem? ;)

Lilla S har fattat galoppen med att sova heeela nätter nu och inte busa och rasta sig själv på vardagsrumsgolvet :up:
Nu sover hon avslappnat och tungt och man får kliva över henne utan reaktion. Gott.
Sämre går det med rumsrenheten. Hon säger inte till när hon behöver ut utan sätter sig helt ogenerat på golvet och gör sitt behov. Typiskt beteende för hund som växt upp i hundgård :meh:

Gubben sträckte en muskel för några veckor sen under lek och har varit halt bak av och till. Men efter en 4 besök hos fyson verkar han fräch igen :up:

Skägget....är skägget. Han går här och bestämmer. Dags för en omgång rejäl pälsvård på honom. Han ser ut som ett gutefår!

Mamma Mu börjar återfå sin kropp igen, bortsett från värsta kosseljuvren. Allt rullar på som det ska med henne och puppisarna. På söndag kommer paret från Norge som ska ha ena valpen. Valparna har nu fått eget rum och inte bara valplåda. Till helgen ska de få komma ut lite för första gången.

Ja...allt flyter på här.

Ammo verkar vara en ängel i jämförelse faktiskt, i alla fall på tugga sönder saker fronten ;) Han slaktar mest kartong.
Därimot håller han ju låda satan i det när han blir lämnad (oavsett var) så ja.. Vi har alla våra problem? ;)

Skulle Otis få fatt i kartong blir den garanterat slaktad :p
Just det här med att han sysselsätter sig med en massa skit på nätterna gör mig tokig! Jag försöker förebygga genom att plocka undan så mycket det går, men... Ibland missar man uppenbarligen en del :p
Ja, Otis är ju oftast snäll att lämna i alla fall :p
Alla har vi verkligen våra problem!

En positiv grej när Otis håller på och härjar är i alla fall att jag uppskattar Laddas fromma, lugna och behärskade sätt ännu mer :D

Åh....så tråkigt. Det där med röntgen är en vidrig känsloresa. Håller tummarna för att det blir ett bra utlåtande trots allt :up:
Tack! Jag är lite lugnare i dag och tänker utgå ifrån att allt är bra till dess jag vet.

Efter att ha sovit hela dagen i går vaknade han i morse med energi som ett helt kärnkraftverk. Upp och ner för trappan, från rum till rum, runt, runt, runt.....
Min man fick ta ut honom för att jag skulle kunna klä på mig och åka till jobbet. :crazy::D

Apropå att slakta....
Lilla S hade gjort en pöl i går och jag tog och torkade upp den, skyndade ut med hundarna och sen drog en snabbis till ICA. När jag öppnade ytterdörren insåg jag vad jag hade glömt framme innan jag åkte...rullen med hushållspapper :meh:
Vet ni huuuur mycket frimärken man kan göra av en ny rulle hushållspapper??:mad:
Lilla S vet. Och jag. Tillräckligt många för att täcka en yta på 90 m2 inklusive möbler....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka