Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska ju också gå MH, nu på lördag faktiskt... :nailbiting: Är nog mest nervös över momenten där han kommer vara lös, för alltså. Den jycken har verkligen selektiv hörsel ibland.

Sen är jag livrädd för människorna som kommer närvara, typ publik och så... Har lite lätt social fobi och just nu känns det som att domedagen närmar sig. Tur att jag är nummer 2 i ordningen som går MH i alla fall, då hinner man inte beka ihop sig lika totalt.
Äh, det kommer nog gå bra! OM han sticker får du säkert hjälp att fånga in honom, och det skulle nog inte vara första gången testledaren har varit med om något sånt. Du behöver inte prata med människorna om du inte vill. Ska du få MHt filmat?

Oavsett vad kommer det gå super :love:

Nu har jag varit på Agilitytävling med Tinja för att titta på. Lustigt nog kom en av mina bästa vänner och hennes pojkvän dit, för hennes mamma, min kursledare och typ extramamma, skulle köra. Tinja blev helt salig över att de kom dit, för hon känner båda väl efter att jag bott hos min kompis i flera månader. Hon tycker det är SÅ roligt med dem!

Och hon pep bara lite grand när hundarna körde Agility :P

Ikväll ögonlystes blandisen och tyvärr stämde min misstanke, hon ser sämre och kommer antagligen bli blind, åtminstone på höger öga. :(

Äh, det kommer nog gå bra! OM han sticker får du säkert hjälp att fånga in honom, och det skulle nog inte vara första gången testledaren har varit med om något sånt. Du behöver inte prata med människorna om du inte vill. Ska du få MHt filmat?

Oavsett vad kommer det gå super :love:

+ @Wingates

Jo, måste ju inte prata med dom men läääskigt, folk dömmer ju och sånt, om även om dom inte gör det så säger hjärnan så :o

Åh, men förhoppningsvis går det ju bra. Bara lite orolig för min uppfödare nämnde förra året när vi besökte för att hälsa på lillebror att hon haft folk på MH som inte hade inkallning på sin hund och eh, min uppf kan vara ganska hård (i all välmening men ändå) :grin:

Kommer ha med mig typ mamma eller pappa, så ska be dom filma! :) Sen får vi se huruvida det går, om jag vågar lägga upp det här, kanske blir kaos :angel:

+ @Wingates

Jo, måste ju inte prata med dom men läääskigt, folk dömmer ju och sånt, om även om dom inte gör det så säger hjärnan så :o

Åh, men förhoppningsvis går det ju bra. Bara lite orolig för min uppfödare nämnde förra året när vi besökte för att hälsa på lillebror att hon haft folk på MH som inte hade inkallning på sin hund och eh, min uppf kan vara ganska hård (i all välmening men ändå) :grin:

Kommer ha med mig typ mamma eller pappa, så ska be dom filma! :) Sen får vi se huruvida det går, om jag vågar lägga upp det här, kanske blir kaos :angel:
Det kommer gå super ju! :D Och om din uppfödare är taskig kan du bussa Riley på henne :idea:

@Nux det är inte ovanligt att folk har dålig inkallning på MH. Man har 2 minuter på sig att få in sin hund, vissa testledare är nitiska och startar klockan men det är vanligare att de inte gör det. Många gånger tycker hundarna att det händer så mycket så de har bättre inkallning än vanligt.

Det värsta jag varit med om inkallningsmässigt när jag figgat på MH var en hund som stack redan första gången kopplet togs av och sen tog det oss över 40 minuter att få tag i den igen. Kan ju säga att den hunden fick inte fortsätta. Så extremt har jag dock bara varit en gång, de flesta hundar får man tag på inom rimlig tid.

Den tiken vi har ute på foder stack på MHt. Hon var över tiden lite...men de var på gott humör och hon gjorde så fint MH utöver detta så de var lite snälla. På korningen ett par år senare fanns inga sådana tendenser alls och hon fick 498p på MT.

Imorse vaknade jag till att ena hunden hade rymt, ut genom fönstret hade han hoppat. Fick mer eller mindre panik i några minuter, vi bor i ett bostadsområde och jag hann tänka igenom alla möjliga scenarion involverande bilar och andra hundar. Precis när jag och min mammas sambo (som jag väckt) är påväg till bilen för att åka runt och leta efter honom så står han plötsligt där i trädgården, lika glad som alltid.
Troligtvis hade han bara gått och bajsat nånstans, det kan man absolut inte göra i trädgården. :banghead:

Jag är glad att det inte är min tik som kan öppna dörrar och hoppar ut genom fönster, i hans ålder hade hon stuckit ut på äventyr i några timmar, hanen har bara rymt för att följa efter mig. Förutom den här gången då...
Han rev ner gardinstången när han hoppade ut så hur jag lyckades sova vidare förstår jag inte :confused:

En mer positiv sak är att jag fick tillbaka hans röntgenresultat igår, HD A och ED 0, vilket är bättre än jag trodde!

Senast ändrad:
Hahah, Vi fick resultatet på inträdesprovet och det ser ju ganska fint ut!

Det var ju dock det där med vindmarkering. Han låste sig som tusan på ljudfiggen, han gjorde en snabb svag markering på vindmarkeringen. Men sedan återgick han till att markera ljudfiggen. :laugh:

wM7pH5K.jpg

Vi gjorde vårt första träningspass igår, där de checkade av lydnaden i form av linförighet, framföregående och hopp över hinder.

Linförigheten tyckte dom såg fin ut! De bad mig dock belöna mer bakom mig än framför, för att rätta till positionen något. Hopp över hinder gjorde han gladeligen, men jag måste öva på att inte använda hela kroppen men jag ber honom göra något.

Framföregående har vi inte tränat på än, men jag har kommando för att skicka fram honom och för stopp när han går framför. :)

Nu ska vi iväg på HD-röntgen. Jag är faktiskt väldigt orolig för relultatet. Det är något diffust som inte stämmer. Min man säger att jag är inställd på katastrof. Som vanligt.

Nu ska vi iväg på HD-röntgen. Jag är faktiskt väldigt orolig för relultatet. Det är något diffust som inte stämmer. Min man säger att jag är inställd på katastrof. Som vanligt.

Lycka till!
Jag sitter själv och väntar på resultat. Dom lovade att dom skulle läsa av Tonto idag så att vi kan få iväg resultaten för att se om vi får fortsätta på utbildningen eller ej. :nailbiting: Jag skulle ringa vid 14.

Nej, vad tråkigt :( Är det någon sjukdom?
Ja, det är näthinnorna som håller på att förtvinar, på högerögat var den tydligen jättetunn. Ögonlysaren sa att det påminner om PRA men av någon anledning var det inte det, men förloppet är väl typ likadant. Idag har jag kommit på så många frågor jag borde ha ställt igår, blev nog lite chockad så jag får väl ringa dit och prata med dem igen.

Det kommer gå super ju! :D Och om din uppfödare är taskig kan du bussa Riley på henne :idea:

:rofl: Haha, det hade varit något! Ska tänka på det inför lördag :up:

@snorp men Gud :o 40 minuter... Ja, förstår att hen inte fick fortsätta efter det. Hoppas det är schyssta testledare på mitt MH då, och att jycken faktiskt skärper sig.

Ja, det är näthinnorna som håller på att förtvinar, på högerögat var den tydligen jättetunn. Ögonlysaren sa att det påminner om PRA men av någon anledning var det inte det, men förloppet är väl typ likadant. Idag har jag kommit på så många frågor jag borde ha ställt igår, blev nog lite chockad så jag får väl ringa dit och prata med dem igen.

Nej, vad tråkigt :( Jag förstår verkligen att du blev chockad! Var det något ni misstänkte sen innan?

Nej, vad tråkigt :( Jag förstår verkligen att du blev chockad! Var det något ni misstänkte sen innan?
Jag åkte in med henne eftersom jag misstänkte att hon såg dåligt i mörker, ibland har hon haft fullt upp med att lyssna/spana mot minsta ljud när det är mörkt ute medan hon andra kvällar har varit precis som vanligt.
Tror ändå lilla Maja kommer klara sig helt okej som blind, hon är så trygg i sig själv och kommer nog inte låta några dåliga ögon stoppa henne från att regera över universum. :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka