Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Största nackdelen med att vara 1,80 lång - jag har inte ridit ponny sen jag var typ 15 år gammal :p

Jag föredrar också grövre hästar. Om jag någon gång skulle köpa en egen häst hade jag nog köpt ett halvblod av äldre modell, fjording eller nordsvensk :D
+1 på den!
Jag var 1,69 när jag var 12 år gammal (finns dokumenterat i ett gammalt pass). Slutade rida ponny i ungefär samma veva. Stannade på 1,80
i 15-årsåldern. Så bortsett från den enstaka islandshästen är ponnylivet ett minne blott. :D

Största nackdelen med att vara 1,80 lång - jag har inte ridit ponny sen jag var typ 15 år gammal :p

Jag föredrar också grövre hästar. Om jag någon gång skulle köpa en egen häst hade jag nog köpt ett halvblod av äldre modell, fjording eller nordsvensk :D

Åh, det förstår jag :p
Med mina knappa 165cm över havet kan jag fortfarande rida större ponnyer, det känns verkligen som en lyx! Jag red ponny till jag var 19 :p

Jag är160 och har aldrig lärt mig rida stora hästar. Ser ingen anledning till det heller. Mina favoritraser är ofta inte så stora. Araber, nordsvenskar och kallblodstravare ska det va.

Tinja hade hittat ett papp-inlägg för mina nya skor och lekte med det. Jag kastade det till henne och det studsade iväg och ner i min golvlampa, den är ganska bred, formad som ett rör at massor med smala träplankor. Jag tittar ner för att se om jag kan få upp den, och....
.... BORTA! Ser den ingenstans i lampröret trots att den omöjligt kan gömma sig där nere. Tinja är nu väldigt besviken..

Nu börjar Aysu kännas seg på riktigt... Glad och jagade visserligen löv ute, men hon känns ändå lite "off" på något vis. Hoppas att hon bara sovit dåligt eller är seg för att hon njuter av värmen :/ Imorgon ska vi inte ta långpromenad när det är tokvarmt ute i alla fall.

Det gjorde jag! Red henne förra året, ställde av henne för vintervila och blev sjuk och utmattad och har ej orken att sätta igång med hästeriet igen. Jag har onte tyckt att det varit roligt sedan Storms mamma dog 2012.
Förstår det, så tråkig förlust.

När du har orken igen hittar du säkert en bra lösning.

Vi ska ju också gå MH, nu på lördag faktiskt... :nailbiting: Är nog mest nervös över momenten där han kommer vara lös, för alltså. Den jycken har verkligen selektiv hörsel ibland.

Sen är jag livrädd för människorna som kommer närvara, typ publik och så... Har lite lätt social fobi och just nu känns det som att domedagen närmar sig. Tur att jag är nummer 2 i ordningen som går MH i alla fall, då hinner man inte beka ihop sig lika totalt.

Vi ska ju också gå MH, nu på lördag faktiskt... :nailbiting: Är nog mest nervös över momenten där han kommer vara lös, för alltså. Den jycken har verkligen selektiv hörsel ibland.

Sen är jag livrädd för människorna som kommer närvara, typ publik och så... Har lite lätt social fobi och just nu känns det som att domedagen närmar sig. Tur att jag är nummer 2 i ordningen som går MH i alla fall, då hinner man inte beka ihop sig lika totalt.
Du behöver inte prata eller umgås alls med de i publiken (om du inte vill alltså) om det får dig att känna dig lite lugnare.
Fördelen med dem är att du kan be någon filma om du inte har en vän med dig.

Har en fråga om MH: hur förberedd är man på skottet och överaskningsmomenten? Jag är hiskeligt lättskrämd och har seriöst ångest över framtida MH och jag har inte ens hund än :o Får kanske låta sambon sköta det där.

Det gjorde jag! Red henne förra året, ställde av henne för vintervila och blev sjuk och utmattad och har ej orken att sätta igång med hästeriet igen. Jag har onte tyckt att det varit roligt sedan Storms mamma dog 2012.
Väääänta nu.. Jag slutade rida föööör.. Många år sedan. Och slutade hänga på hästforumen då. Men vissa saker kommer jag ihåg. Är det du som har/hade Stella och hennes föl? :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 636
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka