Uppdatering- och snackistråd 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@AraSlei låter inte alls roligt! Har han saker han får slita sönder också? Typ kartong. Stoja var hemsk när hon var liten.

Både och. Han har inte saker han får slita sönder på "fri tillgång" så att säga, men jag brukar ge honom typ äggkartonger och sånt med lite godis i som han kan trasa sönder.. Men det kan nog vara idé att ge honom det lite oftare, han har ju uppenbarligen ett behov av att ta sönder saker :cautious:
Det optimala hade ju varit något han kunde härja med i hundgården på dagtid, men jag är orolig för att han ska svälja massa grejer då när han inte är under uppsikt :crazy:

Det är ju oftast när han inte fått tillräckligt med stimulans, så det är ju så klart också ett sätt att lösa problemet..

Apropå att slakta....
Lilla S hade gjort en pöl i går och jag tog och torkade upp den, skyndade ut med hundarna och sen drog en snabbis till ICA. När jag öppnade ytterdörren insåg jag vad jag hade glömt framme innan jag åkte...rullen med hushållspapper :meh:
Vet ni huuuur mycket frimärken man kan göra av en ny rulle hushållspapper??:mad:
Lilla S vet. Och jag. Tillräckligt många för att täcka en yta på 90 m2 inklusive möbler....

Frigolit och bajspåsar går att sprida ut bra det med!

Jodå...om du klickar på "facebook" under dela på instagram.
Skrålla ner lite innan du postar på insta...där har du lite delar-alternativ som fb, twitter mm. Klicka där.
Det går att göra i efterhand. Längst upp till höger på din instapost har du några prickar på rad....där kan du gå in och redigera:)
Jag gjorde det igår, men då fungerade det icke :rage: Idag funkade det däremot :angel: Jäkla cybervärld leva sitt eget liv :D

Apropå att slakta....
Lilla S hade gjort en pöl i går och jag tog och torkade upp den, skyndade ut med hundarna och sen drog en snabbis till ICA. När jag öppnade ytterdörren insåg jag vad jag hade glömt framme innan jag åkte...rullen med hushållspapper :meh:
Vet ni huuuur mycket frimärken man kan göra av en ny rulle hushållspapper??:mad:
Lilla S vet. Och jag. Tillräckligt många för att täcka en yta på 90 m2 inklusive möbler....
:rofl::rofl::rofl: Varför har vi inte fått se bild på det

Lilla S har fattat galoppen med att sova heeela nätter nu och inte busa och rasta sig själv på vardagsrumsgolvet :up:
Nu sover hon avslappnat och tungt och man får kliva över henne utan reaktion. Gott.
Sämre går det med rumsrenheten. Hon säger inte till när hon behöver ut utan sätter sig helt ogenerat på golvet och gör sitt behov. Typiskt beteende för hund som växt upp i hundgård :meh:

Gubben sträckte en muskel för några veckor sen under lek och har varit halt bak av och till. Men efter en 4 besök hos fyson verkar han fräch igen :up:

Skägget....är skägget. Han går här och bestämmer. Dags för en omgång rejäl pälsvård på honom. Han ser ut som ett gutefår!

Mamma Mu börjar återfå sin kropp igen, bortsett från värsta kosseljuvren. Allt rullar på som det ska med henne och puppisarna. På söndag kommer paret från Norge som ska ha ena valpen. Valparna har nu fått eget rum och inte bara valplåda. Till helgen ska de få komma ut lite för första gången.

Ja...allt flyter på här.
Snart tänkte jag knacka på för lite valpmys, innan Lilla S blir för stor och de andra fortfarande är kvar, men väntar på att puppisarna ska bli så stora att jag kan kidnappa en :angel::p

Snart tänkte jag knacka på för lite valpmys, innan Lilla S blir för stor och de andra fortfarande är kvar, men väntar på att puppisarna ska bli så stora att jag kan kidnappa en :angel::p
Det är bara att kika in. Hör av dig nån dag innan så jag vet om jag jobbar för eller eftermiddag :)

Tänkte gå och handla glass när hundarna varvat ner... Jag vill inte lämna dem när de inte är lugna. Med tanke på att de just nu har brottningsmatch i min säng så känns det bra att affären har öppet till klockan 22...

Haft en rejäl svacka det senaste, dels för jag stiger upp så pass tidigt att jag knappt minns mitt namn på eftermiddagen när jag kommer hem på jobbet men så har jag också drabbats av fruktansvärt dåligt självförtroende i hundträningen. Överallt ser jag vänner och bekanta som tränar och tävlar med bra resultat, medan det känns som vi inte kommer någonvart. Självklart inget missunnsamt mot dem, vet att de är otroligt duktiga och lägger ner mycket tid, men önskar att vi också kunde få åka iväg på roliga träningsläger och bara ha kul för en gångs skull.
Hamnat i en dålig cirkel, jag vet att vi behöver komma iväg och träna för att kunna komma dit en dag men samtidigt så drar jag mig just för att det alltid är så besvärligt kring oss. Så då blir det ingenting istället, medan jag suktar över det hundliv alla runt omkring kämpat sig fram till.

Jag måste ge mig själv en rejäl spark där bak ..

( Men hundarna mår bra iallafall ! De njuter av att det blir mycket simning nu för tiden, och vi ser fram emot fjällvandringen som kommer allt närmare)

@LittleJohn jag känner igen mig. Jag brukar kunna motivera mig med att man måste jobba för att nå sina mål men ibland drabbas jag bara av alldeles för mycket prestationsångest

Haft en rejäl svacka det senaste, dels för jag stiger upp så pass tidigt att jag knappt minns mitt namn på eftermiddagen när jag kommer hem på jobbet men så har jag också drabbats av fruktansvärt dåligt självförtroende i hundträningen. Överallt ser jag vänner och bekanta som tränar och tävlar med bra resultat, medan det känns som vi inte kommer någonvart. Självklart inget missunnsamt mot dem, vet att de är otroligt duktiga och lägger ner mycket tid, men önskar att vi också kunde få åka iväg på roliga träningsläger och bara ha kul för en gångs skull.
Hamnat i en dålig cirkel, jag vet att vi behöver komma iväg och träna för att kunna komma dit en dag men samtidigt så drar jag mig just för att det alltid är så besvärligt kring oss. Så då blir det ingenting istället, medan jag suktar över det hundliv alla runt omkring kämpat sig fram till.

Jag måste ge mig själv en rejäl spark där bak ..

( Men hundarna mår bra iallafall ! De njuter av att det blir mycket simning nu för tiden, och vi ser fram emot fjällvandringen som kommer allt närmare)

Du kanske kan testa att bara träna roliga saker ett tag framöver, åtminstone månaden ut? Enbart göra lätta, roliga saker där ni har skitkul ihop, även om det innebär att ni kör "sitt" inomhus och belönar med en leksak som ni leker med i 20 minuter efteråt. Det gör jag då och då, bara för att få känna att det är kul att träna saker med hundarna. Jag lägger det på en så extremt låg nivå att det inte går att känna någon typ av prestationsångest, helt utan tanke på att utveckla något eller bli bättre, bara ha roligt, roligt och ännu mer roligt. Sedan när det är kul utan att jag tänker på att det ska göras kul, då passar det bra att börja träna mer med tanke på att vi ska "komma någonstans".

Torac rymde inatt igen.
Runt klockan 02 var han påväg ut genom fönstret så jag tog och släppte ut honom, tänkte att han skulle stanna i trädgården om jag var med men han hade andra planer. Målmedvetet traskade han ner för gatan och jag fick snällt följa efter iklädd endast underkläder.
Sprang tillbaka, tog på mig ett par byxor och fortsatte åt samma håll som han gått. Efter bara ett par hundra meter fick jag syn på honom och kunde kalla in, sen följde han snällt med tillbaka hem.

Men alltså, varför?? :confused:
Han har aldrig rymt förut men nu gick han som att han visste precis vart han skulle, som om han var ute på uppdrag. Det var inte som att han gav mig fingret och stack heller utan han stannade när jag ropade men när han såg att jag följde efter travade han vidare.
Han är dålig i magen, kan det vara så enkelt att han var skitnödig och typ ute på bajsuppdrag? :confused::confused::confused:

Torac rymde inatt igen.
Runt klockan 02 var han påväg ut genom fönstret så jag tog och släppte ut honom, tänkte att han skulle stanna i trädgården om jag var med men han hade andra planer. Målmedvetet traskade han ner för gatan och jag fick snällt följa efter iklädd endast underkläder.
Sprang tillbaka, tog på mig ett par byxor och fortsatte åt samma håll som han gått. Efter bara ett par hundra meter fick jag syn på honom och kunde kalla in, sen följde han snällt med tillbaka hem.

Men alltså, varför?? :confused:
Han har aldrig rymt förut men nu gick han som att han visste precis vart han skulle, som om han var ute på uppdrag. Det var inte som att han gav mig fingret och stack heller utan han stannade när jag ropade men när han såg att jag följde efter travade han vidare.
Han är dålig i magen, kan det vara så enkelt att han var skitnödig och typ ute på bajsuppdrag? :confused::confused::confused:

Ingen löptik då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
913
Senast: inverterad
·
Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 637
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 110

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2