Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nix pix, inte fler än så Hittills i år 183 st reggade, inkl importer. I Sverige då naturligtvis, inte i hela världen@isafore föds det inte mer än 200 dalmatiners per år? Jag trodde att de var mer populära än så?
Nix pix, inte fler än så Hittills i år 183 st reggade, inkl importer. I Sverige då naturligtvis, inte i hela världen
Vad bra, då är vi överensJa, så klart i Sverige
Sedär! Det registreras väl ca 370 wachtlar/år, jag trodde nog att det reggades fler dalmatinervalpar
Vad bra, då är vi överens
Oj! Nästan dubbelt så många. Men dalmatiner blir mer och mer populära igen, siffrorna går upp.
Men jösses! Så ofta ser man inte wachtlar ändå.. Jag tycker man ser dalmatiner oftare. Bara här hemma i skogen, joggingspåret bakom vårat hus, har jag sett 3 dalmatiner, plus min då. Men aldrig någon wachtel vad jag kan minnas. Dock kaaan det ju ha o göra med att man ser sin egen ras oftastJa, verkligen! 2014 reggades 352 valpar och det importerades 21st. Men vi är nere på ganska låga siffror nu, under 2009 så registrerades det nästan 600 valpar Sedan dess har antalet sjunkit stadigt, tack och lov.
Men jösses! Så ofta ser man inte wachtlar ändå.. Jag tycker man ser dalmatiner oftare. Bara här hemma i skogen, joggingspåret bakom vårat hus, har jag sett 3 dalmatiner, plus min då. Men aldrig någon wachtel vad jag kan minnas. Dock kaaan det ju ha o göra med att man ser sin egen ras oftast
Så kan det vara!Haha, kaaan ju ha med det att göra!
De flesta wachtlarna bor nog på landet också, och rör sig kanske inte så ofta bland folk typ
Jahapp. Nu har jag ingen sänglampa längre. Valpskrälle!
Verkar inte bättre... Imorgon får det bli shoppingtur på Ikea. Lite fel årstid för att vara utan sänglampa också. Jag brukar ha den igång väldigt stor del av dygnet nu när det är så mörkt. Suck.Åh en till sladdälskare?
Oj vad vuxen han ser ut nu!The evolution of a Tonto. Jäklar vad han har ändrats på fyra månader.
Oj vad vuxen han ser ut nu!
Ja det är väl mer att han är så välpälsad som gör att han ser vuxen ut. Men det låter som en stor kille, kommer iof inte ihåg hur länge min växte (men jag har ju tik).Han är 53 cm och 21 kg, Mankhöjden ska vara mellan 51-58 cm, så han är ju inom den gränsen. Uppfödaren varnade dock för att det kommer ta lång tid innan han mognar och ser vuxen ut - så undrar hur han kommer se ut som fullvuxen - Gandalf?
Ja det är väl mer att han är så välpälsad som gör att han ser vuxen ut. Men det låter som en stor kille, kommer iof inte ihåg hur länge min växte (men jag har ju tik).
Jadu... Nu är hon 49 cm ca 17 kg. Vid 6 mån 47 cm och 13,8 kg.Han åt ju inte i början, det gör han väl inte nu heller om man inte går efter med maten och påminner om att han måste äta, så han är skitsmal under pälsen. Vi trodde att han skulle bli liten för att han inte växte i början, men nu bara brakar det iväg.
Men mycket päls är det. Mamman har knappt någon päls alls och pappan är väl normal för en hane. Hade hoppas på att han inte skulle bli megafluffig.
Han har dock börjat växa i sitt huvud samt sin kropp, han har varit ranglig och väldigt klent byggd hela tiden. Men hans mamma är väldigt nätt!
Hur stor var din tik i vid 6 månader och hur stor är hon nu? Och så ålder såklart.