Uppdatering och snackistråd 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag kunnat vakna tidigt och åkt in till stan för att vara på utställningen med alla andra vänner och bekanta.

Istället tog vi en liten sovmorgon och gav oss sedan ut i skogen. Solen strålar och vi var ute riktigt länge. När Aysu var lös vid ett tillfälle så dök det upp en kvinna med två stora, svarta, lösa hundar. De var otroligt lydiga. Aysu stannade fint på kommando och var sedan helt avslappnad, trots att vi mötte dem nära :banana:

När dårarna fått leka lite gick vi genom ett bostadsområde hem, gick förbi en tomt där det fanns kaniner ute och bestämde mig för att se det som ett träningstillfälle (kaninerna sket fullständigt i att vi var där). Då kom en katt i full fart mot oss och ville hälsa :banghead: det blev lite livat, men hundarna var ändå betydligt lugnare än vad de flesta salukis skulle varit i en sådan situation. Jag är glad att träningen ger resultat :p

Därefter trasslade vi oss förbi några jobbiga hundar, några människor som såg oss som en allmän nöjesattraktion och väl hemma blev det mat, en dusch för mig och nu ligger vi alla nerbäddade i sängen.

Snacka om att jag gjorde rätt som inte åkte till utställningen idag! För trots allt var promenaden fin, valpen går bättre och bättre i koppel och nu är allt bara mysigt. (Såg några bilder på vinnande hundar också. Inte imponerad)

Frodo firar exakt tre år med oss idag. Tänk att han var så liten och stressad, nyopererad och med jättestor tratt på sig. Han skulle ju bara bo här när stygnen läkte och sen vidare ut i provhem nummer tio(!). Första dygnen hade han så ont och var så orolig att han bara kunde koppla av när jag låg med honom i sängen och strök bredvid såret. Men återföreningen med brorsan var hjärtevärmande att se!

Så klart blev han kvar här efter att även det tionde hemmet tröttnade på honom inom två dagar. Och här blir han kvar livet ut, min Strut. :love

Frodo firar exakt tre år med oss idag. Tänk att han var så liten och stressad, nyopererad och med jättestor tratt på sig. Han skulle ju bara bo här när stygnen läkte och sen vidare ut i provhem nummer tio(!). Första dygnen hade han så ont och var så orolig att han bara kunde koppla av när jag låg med honom i sängen och strök bredvid såret. Men återföreningen med brorsan var hjärtevärmande att se!

Så klart blev han kvar här efter att även det tionde hemmet tröttnade på honom inom två dagar. Och här blir han kvar livet ut, min Strut. :love
Oj, så länge sen?

Har varit på hundmässan och sett freestyleSM idag. Tror jag säger varje år att jag borde börja med freestyle igen ;)
Hade man kunnat få ett färdigt program och sluppit spexa själv så, det är kul att träna.

Är den vanlig på någon speciell ras?
Tänkte du som har dalmatiner om jag inte minns fel
Den är vanlig hos dobermann, där räknar man att nästan 50% kommer utveckla dcm typ omn jag inte minns fel. Även boxer har dcm. Ska dock tilläggas att sjukdommen yttrar sig olika hos olika raser, hos dobermann lider de flesta inte av dem - flera har bara dött knall fall utan att ägarna märkt att de varit sjuka innan. Numera är de flesta dock duktiga på att hjärtkolla sina äldre hundar och de seriösa uppfödarna gör krafttag för att utesluta sjuka hundar ur aveln.

The evolution of a Tonto. :laugh: Jäklar vad han har ändrats på fyra månader.

tonto_ev_by_tontorollostorm-d9jzigd.png

Upptäckten att lillpumin älskar leverpastej på burk (inte på tub). Det är himla osmidigt att hala fram en burk och en sked ur en påse. Men han äter leverpastej även om det hörs otäcka ljud. Så jag går såklart omkring med en burk leverpastej och en platspåse med sked i. Och när det behövs leverpastej exakt nu. Då bryr jag mig inte ens om skeden, utan stoppar fingrarna i pastejen och matar hunden. Folk kanhända kastar en extra blick. Ljudträningen går framåt :D

Är den vanlig på någon speciell ras?
Tänkte du som har dalmatiner om jag inte minns fel
Jag har dalmatiner ja. Som ovan nämner så är det väl mest känt hos Dobermann, men jag är inte så insatt i andra raser så jag vet inte. Det är som tidigare sagts olika hur den yttrar sig. Även i min ras har det hänt att hundar dött knallfall, utan tidigare påverkan. Väntar fortfarande på mer info från medlemsmötet då jag ej kunde närvara.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
786
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 105
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka