Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.

Grattis Floyd önskar Gissa o Molly !

Så stilig han är :love:

@AraSlei - grattis Floyd. helt plötsligt såg du mer vuxen ut i ansiktet :D

Pst: jag såg för första gången i mitt område en jaktlabbe (och lik Floyd i färgen). Dom tränade apportering på "min" gräsvall :)

Floyd hälsar och tackar :love:

Idag är det faktiskt ingen vanlig dag, för idag fyller Floyd 1 år :love: Tänka sig att han har klätt upp sig också, dagen till ära!
21434270_496576057342679_2014206049686388736_n.jpg

Men va? Det var ju så nyss vi diskuterade vad den lilla dåren skulle heta. :love::cry:

Stort grattis!

Tog en två timmar lång promenad med dårarna. Ebrah fick bara vara lös pyttelite, men hon uppförde sig otroligt bra och jag ville avsluta när det gick bra, för senaste tiden har hon inte varit direkt lydig :grin: Fortsätter det som idag så kommer det nog bli bra igen så småningom.

Har pratat lite med ägarna till hennes syskon och alla har spontant sagt att deras dårar också är helknäppa nu, som någon liten extra trotsålder eller så. Jag är så dålig på det där med olika faser som hundarna brukar gå igenom, men de är lite över 2 år nu så det kanske är någon sista jobbig fas innan de faktiskt är vuxna. Hoppas jag.

Aysu är annars så bra nu att jag funderar på att snart våga släppa henne lös... Det känns läskigt bara att tänka på det, men ja... Gäller dock att det är hyfsat torrt ute, så att inte gräset är halt. Får se när det kan passa.

Varit och kört personspår med labben. Vi låg på soffan och slöade när en kompis undrar om vi ville hänga på. Det var välbehövligt för oss bägge. Tycker labben gjorde ett bra jobb trots att han inte kört personspår förut - dessutom lade vi spår åt varandra.

Aysu hälsar att hennes ägare är en djurplågare. Hon var tvungen att lämna soffan och en skön filt för att gå ut i regn. Flera meter till bilen, sedan flera meter från bil till gräsmatta till hemmet. Riktigt vidrigt och nu har hon begravt sig under täcket. Elaka matte måste krama henne hela natten nu för att trösta henne, för fy så hemskt det är med några regndroppar! Även marken var ju blöt! :p

Dem senaste fjorton dagarna har det varit ett kanske ett och ett halvt dygn det inte regnat alls.:meh: Hösten kom intågande med besked den 1 september när temperatren sjönk till 11-13 grader också:wtf:

Har raknar vi med att den typen av regn borjar i slutet pa November, borjan pa December. Sedan haller det pa tills April.:arghh:

I dag har jag en hel massa att fundera pa. Mina hundar ar super stars ... MEN ... jag har ocksa insett att figgen vi vanligen jobbar med kanske inte ar sa bra for Princess Diva. :banghead: Som om det gick hur latt som helst att hitta en figge ute i skogen.:meh: Tate kan hantera honom och hans satt, men min lilla Princess ... not so much.
Jag har massor att tanka pa. Och egenligen vill jag inte alls. Jag vill bara att det ska fungera.:arghh:

Aysu är annars så bra nu att jag funderar på att snart våga släppa henne lös... Det känns läskigt bara att tänka på det, men ja... Gäller dock att det är hyfsat torrt ute, så att inte gräset är halt. Får se när det kan passa.

Jag förstår precis hur det känns... jag har äntligen kunnat börja ha Indigo lös efter mer än 2 års elände efter hans knäskada och jag får nästan andnöd varje gång han sätter fart och springer lite (jag stoppar än så länge de värsta tokracen...) samtidigt som jag är så lycklig över att äntligen få se honom springa igen! Vått gräs får han INTE springa i än så länge i alla fall.... :crazy: :love:

Igår gick jag upp 05.30, åkte kl 06.00 med Lyxa på spårtävling där vädret varierade mellan SPÖREGN och uppehåll med lite sol. Kom på en tredjeplats med certpoäng och var hemma från tävlingen 19.00.

21543861_1466415346781926_5098240057362183150_o.jpg

21462877_1466562913433836_3080308522518861787_n.jpg

21558719_1466695966753864_3798670834776462189_n.jpg

21462969_1466917190065075_3155511255317619299_n.jpg

21430048_1466917186731742_5612400670065524661_n.jpg

Idag är det därför en slö söndag! Maken gick för en timme sen på svampplockningspromenad med aussiesarna (när han gick var det sol, nu regnar det :p ). Själv ska jag ta en liten skogspromenad med dvärgschnauzrarna, sen ska jag bänka mig framför datorn och kolla på livesändningen av planskyddet på GMBK Grand Prix :) .

Igår var vi och tittade på nationell utställning i Gimo för miljötränings skull. Frank skötte sig över förväntan trots att det var hundar överallt, gjorde några försök till utfall men hade annars bra kontakt med mig och gick bra att avleda :up:. En hel del fina JRT såg vi också (även skottar och släthåriga foxar :love:). Blev tillfrågad av en uppfödare om jag inte ska åka på JRT-specialen nästa helg och tävla rally (inofficiell). Jag är otroligt sugen faktiskt men specialen går i Tånga hed (typ 4 timmar med tåg) och rallyn går i fortsättningsklass vilket vi inte riktigt kommit till än. Nåja, kanske nästa år :D.

Funderar över vad vi ska hitta på idag, jag och labben. Om vi ska köra ett spår, "bara" gå långväga i skogen och leta svamp eller åka till klubben och leka på agilitybanan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • DIY hästvård
  • Annonsera mera VII