Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det faktiskt ingen vanlig dag, för idag fyller Floyd 1 år :love: Tänka sig att han har klätt upp sig också, dagen till ära!
21434270_496576057342679_2014206049686388736_n.jpg
Grattis Floyd :love:

Idag var jag och cockern på eftersök på en skadad räv. Trots ihållande regn och riktigt dåliga förhållanden kämpade han på, han spårade fram till ett gryt där räven hade stuckit ned. Så idag är jag extra stolt över hans iver och hur han tar alla uppgifter på största allvar. Vi har också blivit inbjudna till gåsjakt som apportörer, så lite händer det ändå trots "vilan" på grund av valpen :meh:

Snygg har ser ut! Hoppande och bitande hade jag dock varit -väldigt- noga med att göra klart att det inte är okej. Det eskalerar lätt...

Haha nej, han vet mycket väl att det inte är OK, det är därför han smyger och hoppar på mig när jag inte kan se honom. :angel: Säger man nej så slutar han, men tydligen så måste han ju testa.

Och tack! Tycker han ser fin ut just nu, lite tjockis bara. :nailbiting:
1_by_tontorollostorm-dbmgnxg.jpg

Hörni, det här pulvret, plaque off , hiss elller diss? funkar det alls?

Som med mycket annat skulle jag nog säga att det är individuellt, men jag har bra erfarenheter av det. En bekants hund hade tänder alldeles täckta av tandsten som försvann efter en tid med plaque off, så där funkade det absolut!

@AraSlei - grattis Floyd. helt plötsligt såg du mer vuxen ut i ansiktet :D

Pst: jag såg för första gången i mitt område en jaktlabbe (och lik Floyd i färgen). Dom tränade apportering på "min" gräsvall :)

Tillåter mig mer och mer att tro att labben r besatt av en krullig ande (lagotton ;)). Om inte annat så har hon lärt honom väl.
Idag försvann han när vi var på baksidan (där vi inte har staket än). Jag gick upp till framsidan och jodå, det stod en oskyldig labbe på utsidan av grinden utan en aning om hur han hamnade där :p.

Jag har varit och spårat idag (för första gången på flera månader, pinsamt nog). Eftersom jag bor i Skåne så pissregnade det givetvis den största delen av tiden. Är därmed rätt nöjd med resultatet trots att han var lite ofokuserad i början och hade för högt tempo delar av spåret. Ammo var lätt övertänd i början kan jag säga, men det är ju bra att han tycker det är kul ;)

Eftersom även vi tvåbenta behöver träningsmotivation så hade vi finfika i bilen medans vi väntade på spåret :D Vi planerar att ha bakelser var gång vi spårar för att få ändan ur vagnen och spåra oftare :D:D
21462559_10154589123451707_8535483977319981557_n.jpg

Jag har varit och spårat idag (för första gången på flera månader, pinsamt nog). Eftersom jag bor i Skåne så pissregnade det givetvis den största delen av tiden. Är därmed rätt nöjd med resultatet trots att han var lite ofokuserad i början och hade för högt tempo delar av spåret. Ammo var lätt övertänd i början kan jag säga, men det är ju bra att han tycker det är kul ;)

Eftersom även vi tvåbenta behöver träningsmotivation så hade vi finfika i bilen medans vi väntade på spåret :D Vi planerar att ha bakelser var gång vi spårar för att få ändan ur vagnen och spåra oftare :D:D
21462559_10154589123451707_8535483977319981557_n.jpg

Varför har du dubbla linor? :D

Eh ... Skane borjar lata som Oregon :cautious: Med den skillnaden att vi gar mellan regn som gor att vi har regnskog ... till de torraste sommrar jag varit med om utanfor rent okenklimat.:confused: Varfor kan det aldrig bli sa dar Svenskt lagom?:p
Dem senaste fjorton dagarna har det varit ett kanske ett och ett halvt dygn det inte regnat alls.:meh: Hösten kom intågande med besked den 1 september när temperatren sjönk till 11-13 grader också:wtf:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Annonsera mera VII
  • Unghästfasoner?