Gasell?
Jag misstänker att det är lite gasell i henne någonstans
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gasell?
Idag var jag typ världens sämsta hundägare
Vi har varit hos sambons föräldrar i Dalsland så idag skulle vi ut och plocka svamp, bara det att bästa svampstället nås med båt. Tidigare har det ändå gått bra att åka även om Svansson inte alls gillar det. Ditresan gick ändå okej efter lite meckande med att få honom på segelbåten men på hemresan var det verkligen inte bra. Först fick vi på honom men han halkade till när han skulle gå och ramlade av båten ner i vattnet Sen ville han såklart inte på båten öht så jag fick lyfta upp honom från en klippa och sen backa in honom i fören. Och han tyckte inte det var roligt att gå bak till sittbrunnen heller så vi fick lyfta ner honom genom en lucka till ruffen. Sen spenderade den dyblöta hunden hela hemresan med att ligga och skaka i mitt knä och jag kände mig hemsk som ens kommit på tanken. Så nu blir det inga fler segelbåtsturer för Svansson (inte för att det händer så ofta ändå) och vi ska ta det lugnt under morgondagen för han är helt slut efter drama samt all tid spenderad i skogen de senaste två dagarna.
(Det som är positivt är ändå att han hade flytväst, som han dessutom är snygg i , samt att det verkar gått bra förutom själva dramat och hans rädsla)
Idag var jag typ världens sämsta hundägare
Vi har varit hos sambons föräldrar i Dalsland så idag skulle vi ut och plocka svamp, bara det att bästa svampstället nås med båt. Tidigare har det ändå gått bra att åka även om Svansson inte alls gillar det. Ditresan gick ändå okej efter lite meckande med att få honom på segelbåten men på hemresan var det verkligen inte bra. Först fick vi på honom men han halkade till när han skulle gå och ramlade av båten ner i vattnet Sen ville han såklart inte på båten öht så jag fick lyfta upp honom från en klippa och sen backa in honom i fören. Och han tyckte inte det var roligt att gå bak till sittbrunnen heller så vi fick lyfta ner honom genom en lucka till ruffen. Sen spenderade den dyblöta hunden hela hemresan med att ligga och skaka i mitt knä och jag kände mig hemsk som ens kommit på tanken. Så nu blir det inga fler segelbåtsturer för Svansson (inte för att det händer så ofta ändå) och vi ska ta det lugnt under morgondagen för han är helt slut efter drama samt all tid spenderad i skogen de senaste två dagarna.
(Det som är positivt är ändå att han hade flytväst, som han dessutom är snygg i , samt att det verkar gått bra förutom själva dramat och hans rädsla)
Men fy så läskigt det låter Skönt med en så redig hund som ändå fixar upp situationen så bra och inte själv drabbas av panikHu, jag vet hur det känns. Hade en valp som hoppade från båten till bryggan en gång och ramlade ner emellan och försvann under bryggan. Han kom tappert simmande på andra sidan sen så jag kunde fiska upp honom, men dramatiken var stor. Jag blev nog mer rädd än vad han blev.
Men Lasse Det låter som en ytterst oturlig situation! Färstår precis känslan av dåligt hundägarskap alltså! Men himla bra att det inte försvann några tänderLasse har en tendens att närma sig bilen lååååångsamt när vi ska iväg, en morgon var jag stressad och röt till. Lasse kommer fram, tar sats - och halvvägs upp till buren inser jag att jag inte öppnat burdörren! Så jag slänger mig fram och drar upp den, med resultatet att Lasse krockar med dörren rakt mot ansiktet i en redig smäll...
Ja alltså hade det varit någon annan hund hade jag nog tänkt annorlunda, men jag tror inte att jag ska försöka mig på det fler gånger med just Svansson. Det sorgliga är att han börjar bli rätt gammal och osäker/med mer bestående rädslor så hans tid kvar på jorden är väl dessvärre på väg mot sitt slut (inte idag och inte de kommande veckorna men ja, tanken finns där just pga hans mentala hälsa) Så då känns det inte så rimligt att utsätta honom för den stressen fler gånger om jag verkligen inte måste . Och som sagt, vi åker så sällan båt att det troligtvis inte kommer var något att hanteraMen nej tänk inte så! Olyckor händer så lätt! Går säkert att få ut honom fler gånger
[
Ja alltså hade det varit någon annan hund hade jag nog tänkt annorlunda, men jag tror inte att jag ska försöka mig på det fler gånger med just Svansson. Det sorgliga är att han börjar bli rätt gammal och osäker/med mer bestående rädslor så hans tid kvar på jorden är väl dessvärre på väg mot sitt slut (inte idag och inte de kommande veckorna men ja, tanken finns där just pga hans mentala hälsa) Så då känns det inte så rimligt att utsätta honom för den stressen fler gånger om jag verkligen inte måste . Och som sagt, vi åker så sällan båt att det troligtvis inte kommer var något att hantera
Men ja, jag är jättetacksam för er uppmuntran och era snälla ord Det gör skuldkänslorna något enklare att hantera.
Nu klingar det lite i bakhuvudet om att du nämnt en svart mopsGissas maskot Molly
Tyvärr lyckades jag inte få in videon,där den rara pinnen mular moppen i gräsmattan.
Jag följer dig på insta så såg att du var iväg och tävlade okristligt tidigt Men jag började fundera lite på vad som driver dig att åka i väg på tävlingar som verkar ta hela dagen när Lyxa redan är champion. Vad är det som driver dig till att åka iväg på sånna här galenskaper?Igår gick jag upp 05.30, åkte kl 06.00 med Lyxa på spårtävling där vädret varierade mellan SPÖREGN och uppehåll med lite sol. Kom på en tredjeplats med certpoäng och var hemma från tävlingen 19.00.
Idag är det därför en slö söndag! Maken gick för en timme sen på svampplockningspromenad med aussiesarna (när han gick var det sol, nu regnar det ). Själv ska jag ta en liten skogspromenad med dvärgschnauzrarna, sen ska jag bänka mig framför datorn och kolla på livesändningen av planskyddet på GMBK Grand Prix .
Jag följer dig på insta så såg att du var iväg och tävlade okristligt tidigt Men jag började fundera lite på vad som driver dig att åka i väg på tävlingar som verkar ta hela dagen när Lyxa redan är champion. Vad är det som driver dig till att åka iväg på sånna här galenskaper?
Komsi komsiJag tycker minsann att det saknas en till brukshund här hemma Vill träna meeer, en kompis Gripa kan leka med, en till hund i draget sen när man väl kan börja köra Gripa osv osv.
Och ibland känns ändå enkelheten kring bara en brukshund ganska skön ändå
Fördelarna väger dock över nackdelarna så lär väl bli en till om en inte allt för lång framtid ändå
Tränade ett lite mer ordentligt pass med Gripan nu på kvällen och kan ju bara konstatera att det är inte Ninjas konstanta gapande och instudsande i Gripa som gjort att hon gått igång och gett ifrån sig skall när vi tränat fot. Utan det är mattes irritation och irriterade väsande mot Ninja som gjort det. Matte som tog två djupa andetag och pratade lite luuugnt med Gripan i början medans Ninjakräket for runt, skrek och studsade in i henne gjorde ju att Gripa blev helt knäpptyst Inte ett skall. Inte ens ett öronvick åt Ninjas håll
Ninja lugnade också ner sig. Hon blir bara så satans förväntansfull när man har leksaker och andra hundar med i bilden. Sen gick hon efter oss och mumlade lite
Däremot så måste jag börja träna lite mer stadga igen. Och olika belöningsplaceringar. Jag tycker hon får fin fotposition om jag har bollen i höger hand. Men om jag byter hand hamnar hon direkt för långt fram. Dock tränade vi lite ingångar med bollen i höger hand och avslutade när hon kom in rakt och fint ett par gånger
Jäklans så långt det blev
Så vacker! Vet du hur mycket hon väger?
Tackar era hundar för maten? Det har alla mina gjort inkl de vi passat.
Gör alla hundar så?
När de ätit sin mat kommer de och fjäskar, viftar på svansarna och vill gärna pussas. Alla hundarna.Hur menar du?
När de ätit sin mat kommer de och fjäskar, viftar på svansarna och vill gärna pussas. Alla hundarna.
Måste vara nån flockgrej. Men är det så i alla flockar?