Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nyligen börjar dricka mjölk till frukost/mat emellanåt. Gjorde det alltid som barn så får goda flashbacks nu :d:rofl:
När jag gick ner i vikt slutade jag ju dricka mjölk, åt ingen pasta, inget ris, inget bröd förutom dinkel-knäcke..

Det är inte förrän nu, typ 2 år senare, som jag faktiskt börjat dricka mjölk igen. Och guuud vad det är gott :love: Och känslan att på kvällen ta en banan med ett glas mjölk.. De e bra :heart

Labben är rätt billig just nu. Han var ensam dryga timmen när jag var på träning. Kom hem till ett kök fullt av sönderriven kartong och locket till (en tom, därav att locket inte var fastsatt) fodertunna på golvet.
Ser på kameran, som aktiveras vid rörelse, hur han tittar och försöker öppna toadörren osv. Jäkla byracka!
Häromdagen var han ensam fyra timmar utan bekymmer, han låg i sängen och sov. Denna gång verkar han vilat 20-30 min och sen börjat pilla på saker.

När jag gick ner i vikt slutade jag ju dricka mjölk, åt ingen pasta, inget ris, inget bröd förutom dinkel-knäcke..

Det är inte förrän nu, typ 2 år senare, som jag faktiskt börjat dricka mjölk igen. Och guuud vad det är gott :love: Och känslan att på kvällen ta en banan med ett glas mjölk.. De e bra :heart
Mjölk är det som får mig att tveka på om jag ska börja köra LCHF igen - mjölk är livets dryck ju och grädde är inte alls lika gott i kaffe :meh:

Älskar mjölk :love: och har gjort hela livet. Tog ett tag innan smaklökarna godkände den laktosfria, men nu är den också :d.

Efter nära en veckas regnande och en helg fullspäckad av släktingar på besök kom äntligen sol och lugn...och tid. Calibra och jag tog oss en låååång promenad längs strandpromenaden. Underbart. När vi kom hem hade det hunnit blivit mörkt sen länge och sambon hunnit bli orolig.
Hon är 14 månader nu. Vacker och absolut en bra hund men inte tillräckligt bra för avel så vi har bestämt att lägga ner de planerna.
MH är nu bokat. Efter det hoppas jag hitta en aktiv, bruksintresserad ägare till henne. Hon kan bli en fröjd för någon som vill träna/tävla spår, lydnad, BSL. Men i skyddet kommer hon inte räcka till mer än för skojs skull :(

Försökte lägga in några bilder på henne men Photobucket har slutat samarbeta med mig helt!:mad:

Asta, snart 10 veckor.
Så framåt, orädd å arbetsvillig liten valp. Börjat visa lite attityd å "jävlar anama" ute, exempelvis hade vi en diskussion igår om hon skulle komma in eller inte. Många fnattvarv i rabatten blev det innan hon tillslut kunde övertalas att komma in ;)
Goa lilla Asta :love:

CNlNqPL.jpg

9LBUqip.jpg

D871lbo.jpg

Liten fotosession med Vera oxå :love:
kAUtK6t.jpg

yMFvFSn.jpg
uWPK0fa.jpg

Efter nära en veckas regnande och en helg fullspäckad av släktingar på besök kom äntligen sol och lugn...och tid. Calibra och jag tog oss en låååång promenad längs strandpromenaden. Underbart. När vi kom hem hade det hunnit blivit mörkt sen länge och sambon hunnit bli orolig.
Hon är 14 månader nu. Vacker och absolut en bra hund men inte tillräckligt bra för avel så vi har bestämt att lägga ner de planerna.
MH är nu bokat. Efter det hoppas jag hitta en aktiv, bruksintresserad ägare till henne. Hon kan bli en fröjd för någon som vill träna/tävla spår, lydnad, BSL. Men i skyddet kommer hon inte räcka till mer än för skojs skull :(

Försökte lägga in några bilder på henne men Photobucket har slutat samarbeta med mig helt!:mad:

Trist! Bara nyfiken, kan man se det så tidigt? Tänker att de är ju långt från vuxna i den åldern, mental mognad och sånt gör väl sitt till? Eller kan ni inte vänta så länge på ev resultat? Intressant att höra hur ni resonerar.

Trist! Bara nyfiken, kan man se det så tidigt? Tänker att de är ju långt från vuxna i den åldern, mental mognad och sånt gör väl sitt till? Eller kan ni inte vänta så länge på ev resultat? Intressant att höra hur ni resonerar.

Hon har en liten osäker sida som i visar sig i vissa situationer. Det är inget mycket eller allvarligt men det står iaf klart för oss att hon inte är nog belastningsbar. Eftersom hennes syster har påvisat lite liknande bitar vill vi inte gå vidare på linjen.
Den valp @linnsan lämnade tillbaka hadde samma pappa så jag känner att vi har sett nog av den linjen.
Sen har hon många, många plus och är absolut ingen problemhund eller så. Men inte det där extra som vi vill se i avel.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024