Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, så är det inte i alla flockar.
Det gör ju det ännu roligare. Har ibland 7st hundar hemma och alla fjäskar efter maten.
Måste vara en vana som min första hund startade som lever vidare här hemma =D
Det är iaf rätt charmigt.

Hundar här hemma brukar också slicka varandras skålar efter maten. Kul när 7st hundar ska nosa i 7st skålar! De har skött det jättefint och turas om. En av de gamla hundarna som inte är kvar längre åt alltid långsammast så alla hundarna brukade ställa sig på kö för att få nosa en i taget i hennes skål medan hon kollade de andras.

Sen kom de o fjäskade för oss.

Nu är det nästan alltid bara min gamla hund o valpen. Praktiskt men det är alltid mysigt med överdrivet många hundar!

Igår låg jag med fruktansvärt ont i magen. Lämnade knappt sängen på hela dagen.
Idag mår jag bra mycket bättre och hundarna belönades för sitt tålamod igår genom en över 2 timmar lång tur i skogen nu på morgonen. I sakta mak, jag är inte helt 100% än, så det blev en lugn takt, frukost-sök åt doggsen, lite svampplock och bara njuta att vara själva ute i skogen.

Hundarna roar sig själva :D
Tinja är en liten jäkel till räv hon, ska finta förbi och retas :sneaky:
Springer gärna bara preeeecis så fort att Benji knappar in... Sen när han kommer i närheten lägger hon på en till växel och stackars Benji har inte en chans :angel::rofl:

Hund är totaltjäklaskit halt på sin tass.. och vi har inte tid hos vår veterinär förens imorgon eftermiddag :(
Saknar något så enkelt som att kunna gå en långrunda med Kexet.. över en månad sedan sist.. måtte han bli hel snart!

Du kan få låna Fenna, både jag och Corinne är lagom trötta på henne då hon blir så otroligt pilsk när hon löper...... :cautious:

Bara att skicka hit henne! Perfekt nu när svärfar gång på gång frågar om jag träffat en kooiker på senaste tid eller om jag pratat med någon uppfödare :rofl:

Två timmar efter samtalet till försäkringsbolaget kommer bekräftelsen: hela livbeloppet betalas ut pga förlorad användbarhet som avelstik. Är så himla nöjd med mitt försäkringsbolag - prisvärt, superservice och så snabb och trevlig handläggning.

Det är en tröst i all oreda...

Jag har ganska ofta kompisars hundar hemma. Jag har enkelbur från Robust i bilen och det är bara mammas lilla schipperke som får plats där tillsammans med Minn. Jag kan inte köpa en dubbelbur bara för att jag passar andras hundar och vill dessutom har kvar lastutrymmet som är bredvid buren. När jag ska åka iväg med hundarna blir det ofta att den hunden jag passar får åka bak i buren och Minn sitter i tygbur i baksätet. Minn föredrar absolut att åka i baksätet framför att åka bak i bagaget. Vilket sätt är det minst dåliga sättet att ha henne i baksätet på? Säkert för både henne som hund och mig som förare. Är det tygbur, bilsele, plastbur, gallerbur eller nått helt annat som jag inte ens tänkt på?

Minn åker alltså i buren bak när hon är själv vilket är för det mesta, det är bara när andra hundar ska med som det behövs en bra lösning.

Så gör mina med. De äter så mycket att de oftast blir mätta och väldigt tillfreds efter att ha diskat skålarna.
Benji kan ligga och diska sin skål i typ en timme om man låter honom :rofl:

Tinja lägger sig och snarkskrattar i ryamattan, gräver runt, rullar, drar ansiktet mot mattan och morrar på sig själv :rofl: Iallafall om hon fått färskfoder. Hon blir så glad då :love:

Hur är det förresten med dig @FrauleinLeo ? Vilar du fortfarande? Och hur tar Lasse det?

Japp, fortfarande vila. Måste ta det lugnt till februari. Stackars Lasse har ju varit superuttråkad sen slutet av juli nu till den milda grad att jag funderat på att placera honom hos min (hundaktiva) morfar en tid. Men det går åt rätt håll, tar numera en medicin istället för två, och har börjat ge mig ut i skogen igen! :) Lasse och jag går tre kurser i höst och så har jag en valpkurs, så det blir fullt upp ändå trots allt! Men söket vågar jag mig inte riktigt på än. Rart att du frågar! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 112
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024