Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte alltid kul att ha hund :yuck::turd:

WKlHt4x.jpg

Valphuggisarna sitter kvar på min valp (5 månader och 12 dagar.) och vuxentänderna börjar komma ut, bör vi åka och dra ut valptänderna? Han har ett överbett just nu,så funderar på om det kan bli sämre om man väntar med att dra tänderna?

Valphuggisarna sitter kvar på min valp (5 månader och 12 dagar.) och vuxentänderna börjar komma ut, bör vi åka och dra ut valptänderna? Han har ett överbett just nu,så funderar på om det kan bli sämre om man väntar med att dra tänderna?

Sitter de löst så hade jag gett ben och kampat mycket. Annars hade jag dragit dem rätt snart.
Lilla S hade en envis tand och vi fick rådet att avlägsna den innan 6 månader. Vi drog den då den satt hårt.
Nu är ju bettet rätt viktigt för oss i skyddet så vi kanske är pjoskigare med tänder.

Sitter de löst så hade jag gett ben och kampat mycket. Annars hade jag dragit dem rätt snart.
Lilla S hade en envis tand och vi fick rådet att avlägsna den innan 6 månader. Vi drog den då den satt hårt.
Nu är ju bettet rätt viktigt för oss i skyddet så vi kanske är pjoskigare med tänder.
Dom sitter hårt!

Han är född 25 mars så han blir sex månade den 25 september. Jag vill att tänderna ska vara bra såklart! Då kanske det får bli så att vi drar ut tänderna snart!

Kul å ses i verkligheten! Men... sysslade du oxå Islandshäst? :D

Ja, även om det var lite som hastigast och med labbevalpsdistraktion :p det är en sanning med modifikation, för jag har precis "sadlat om" från att rida icke-islandshäst till att försöka lära mig islandshästridning. Är i startgroparna så att säga, men har smygläst på isisforumet ett tag och det var därifrån jag kände igen dig och sedan spreds och förvreds informationen väldigt snabbt från min mamma via uppfödaren till dig ("KÄNNER du @Alfakrulls? Det är ju perfekt, då kan vi ha kennelträff där så får du rida islandshäst!") :rofl:

Dom sitter hårt!

Han är född 25 mars så han blir sex månade den 25 september. Jag vill att tänderna ska vara bra såklart! Då kanske det får bli så att vi drar ut tänderna snart!

Vicka och sätt tryck mot de varje dag, gärna flera gånger. Kampa mycket. De lossnar nästan alltid efter det trots att de sitter stenhårt. Klura allas hörntänder hade inte lossnat vid 6 mån ålder, satt stenhårt men de lossnade inom loppet av 2 veckor. Har för mig Dahlia hade liknande i överkäken.

Vet att frågan dyker upp lite då och då men hittar inget vettigt när jag söker... Rimligt pris för hund vid omplacering?

Vet att frågan dyker upp lite då och då men hittar inget vettigt när jag söker... Rimligt pris för hund vid omplacering?

Beror så väldigt på vad det är för hund, hälsostatus, ras, meriter? etc etc. Listan kan göras lång. 10 000 kr kan vara jättedyrt för en hund men rema rama struntsumman för en annan. :)

Men bara antar att det inte är en omplacering med mängd meriter eller som ska avlas på?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka