Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har dragits med flera sjukdommar nu i nastan ett ar och innan dess flytt tvars over USA, mycket resor, och mindre an smatt boende.
Nu har jag antligen fatt en ordentlig skjuts att ta tag i traningen igen. Jag fick ett rejalt orattvist pahopp fran ett par pa IPO klubben forra helgen (hur daliga mina hundar ar da jag inte alls forsokte gora vad de trodde jag gjorde) och nu ar jag arg.:rage:
Det ar nastan lustigt hur det lockar fram Javlar Anamma kanslan ... Har ska det minsann slipas pa detaljer tills jag kan visa upp den perfecta bilden :cautious: och inte forran da tar jag det till klubben. Bade Diva och Tate ar nastan dar, men jag har inte agnat tillrackligt med tid pa detaljer ... sa hundarna kommer att bli lyckliga da jag planerar flera korta pass varje dag nu.:p

Valphuggisarna sitter kvar på min valp (5 månader och 12 dagar.) och vuxentänderna börjar komma ut, bör vi åka och dra ut valptänderna? Han har ett överbett just nu,så funderar på om det kan bli sämre om man väntar med att dra tänderna?

Minn hade dubbla hörntänder på båda sidor i överkäken när hon kom till mig 5,5 månad gammal. Jag kampade och höll på och den första lossnade ganska snart. Den andra satt hårt och lossnade till slut ca 1 månad efter den andra hade lossnat. Hon var hos hundvakt då och hängde väl i den hundens pälsiga krage så mycket att tanden lossnade. Jag hade en tid inbokad för att dra den men kunde som tur var avboka. Minn har korrekt bett idag.

@machafuko @Migo
4-5, Inga meriter, mh och röntgen, renrasig, frisk (men haft urinsten tidigare), grundtränad i olika hundsporter, lite hundmöten problem

Påminner lite om statusen på Frank när jag köpte honom. Han var då 3 år, ögon och patella kollade u.a, utställningsmeriterad samt frisk, dock tidigare haft prostatit samt har fertilitetsproblem. Jag betalade 50-60% av ett normalt valppris (valppriset varierar med ca 2000 kr mellan olika uppfödare) och tyckte det kändes fullt rimligt.

Tack för alla tummar idag, det värmer verkligen att veta att så många tänkt på oss :heart:heart:heart
Operationen har gått bra! Helt enligt plan och de hittade inget annat. Pratade en liten stund med henne innan och hon var väldigt trött men kunde andas bra och fick mycket smärtstillande. Älskade lilla mamma :heart

Träffade Capa och Hela då, nu kom jag ihåg att de pratade om att de hade valpar hemma ^^.
Men vad kul, ska du köra IPO något?
Då kommer du nog göra MH hemma hos Camilla med, tror de har sina kull MHn hos henne (eller ja, dobermannklubben västra).
Riktigt trevliga tikar båda två :)
Planen är först och främst bruksspår. Sen får jag se vad det blir, vi kommer nog testa på det i alla fall. Kan säkert stämma!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18