Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSC_0289.jpg

Har lite dåligt samvete över min lilla jaktcocker. Skulle behöva få till mer jaktträning, det positiva är väl att stadgan tränas varje dag och har blivit betydligt bättre. Vi var ute efter premiären på skogsfågel och det var ett väldigt fint sökarbete han utförde, men han tenderar att bli lite för självständig emellanåt och jagar för sin egen del. Ska försöka få till mer träning när valpen blir lite mer självständig så att vi kan kasta oss ut på jaktprov.
Men måste säga att han är otroligt vacker min lilla hund :love:
DSC_0266.jpg

Riktigt trevliga tikar båda två :)
Planen är först och främst bruksspår. Sen får jag se vad det blir, vi kommer nog testa på det i alla fall. Kan säkert stämma!
Låter bra det ^_^
De hade det förra året iaf (OBS, stalkar inte - jag råkade bara vara på besök samma helg :o:D)

@Wingates För sjuk för att komma Ihåg selen idag,men jag ska snart ner igen.
Eller egentligen sa jag i Ljungby på hemvägen att jag aldrig mer ska åka till skåne,vilket jävla skitväder ni har.

Valphuggisarna sitter kvar på min valp (5 månader och 12 dagar.) och vuxentänderna börjar komma ut, bör vi åka och dra ut valptänderna? Han har ett överbett just nu,så funderar på om det kan bli sämre om man väntar med att dra tänderna?
Jag brukar jobba mycket med tänderna, fast försiktigt - inte superhårda ryck men med en bra leksak där tänderna får ordentligt grepp. Dra åt sidorna i lek och sen som någon sa - tryck/håll lite press på tänderna några gånger per dag.
På mina har dom nya huggisarna kommit fram väldigt mycket ofta innan valptanden släppt helt och alla har fått korrekta bett :) Jag åker inte in före 6 månaders ålder för att rycka valptänder.

Fick ringa upp vet då ingen ringt trots utlovat att jag skulle få ett samtal på morgonen. Visar sig att dom varken har undersökt min valp eller kollat blodprover. Fick ingen mer information över huvudtaget så jag vet inte vad som händer alls.

Senast ändrad:
Fick ringa upp vet då ingen ringt trots utlovat att jag skulle få ett samtal på morgonen. Visar sig att dom varken har undersökt min valp eller kollat blodprover. Fick ingen mer information över huvudtaget så jag vet inte vad som händer alls.
Dom ska säkert gå ronden innan de ringer, dvs utvärdera natten, bestämma en vidare plan och ev prover osv.
Förstår att det är jobbigt att vänta, men är rätt säker på att de jobbar på så gott de kan.

Dom ska säkert gå ronden innan de ringer, dvs utvärdera natten, bestämma en vidare plan och ev prover osv.
Förstår att det är jobbigt att vänta, men är rätt säker på att de jobbar på så gott de kan.

Förstår dock inte varför man utlovar ett samtal med resultat på morgonen om man inte går ronden förnens vid lunchtid?

Förstår dock inte varför man utlovar ett samtal med resultat på morgonen om man inte går ronden förnens vid lunchtid?
Det kan jag inte svara på, såklart.
Ronden brukar gås på morgonen, men kan ta lite olika tid beroende på antal patienter och vad de är där för. Det ska utarbetas en plan för varje individ.
Det kan ju också inkommit nåt akutfall som gör att det drar ut på tiden.

Jag vet PRECIS hur det känns... Jag åkte dit och var förbannad för att få ut Karla...

Jag vet PRECIS hur det känns... Jag åkte dit och var förbannad för att få ut Karla...

Blodproverna var klara igår enligt vet. Dom ringde nu och sa att han kan åka hem. Dom har inte gjort något med honom på hela dagen, dom har bara inte ringt då att jag kan hämta honom.

Blodproverna var klara igår enligt vet. Dom ringde nu och sa att han kan åka hem. Dom har inte gjort något med honom på hela dagen, dom har bara inte ringt då att jag kan hämta honom.
Hoppas han piggar på sig! Nu har ni ju redan varit och lämnat prover men om det skulle återkomma eller så finns det ingen annanstans ni kan åka?
Jag tänkte eftersom dom verkar ha så dåligt rykte där.

Fick ni nån hint om vad det kunde vara?

När skägget blev ormbiten och låg inne så sa de när jag skulle åka hem att de skulle ringa mig efter lunch nästa dag och uppdatera. Ev hämtning efter 16:00, så jag åkte och jobbade den dagen. Vid 11-tiden ringde de och sa "Du kan komma nu och hämta honom".

"Öh...redan? . Jag bor 9 mil bort och sitter på jobbet. Ni sa eventuellt efter 16:00 men kommer så fort jag kan."
Jag avslutade fortast möjligt på jobbet och åkte, var där 2 timmar senare vid 13-tiden och fick en gliring om att jag kom sent:confused:

Nästa gång tar jag min helikoppter :grin:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka