Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hällregn. Har macherat runt i trädgården och övat lite fotgående och stadga med "Iba".
Sambon är ju den som har tränat henne innan flytten eftersom då fanns tävlingsplaner men nu har han fullt upp med Jarla, figgandet och extrajobb så jag kommer ta träningen av henne i stället. Jag tycker ju inte lydnad är kul nån stans!!
Jag vill bara spåra, söka osv. Nosen är kul :D
Så jag har ringt in det tunga artilleriet, en tränare som hyr på jobbet och som gjort underverk i lydnad med miffon som mig. Jag behöver nån som sparkar mig i röven!

Nu har de uppdaterat årslistorna för lure coursingen igen, alltså listan med vilka som vunnit mest osv hittills i år. Ebrah är fortfarande vinstrikaste tik :banana: och nu har alla i topp tävlat 5 gånger, det är 5 tävlingar som räknas och nu är det inte allt för stor risk att någon kan lyckas gå om. Hon leder ganska stort och det är inte många tävlingar kvar osv. Älskade lilla dåre :D

Hahaha. Så folk kan sitta och titta på mig när jag kissar? (valplådan på toa) :D

Jag ska filma lite gå-träning imorgon. För er skull! ;)
Äh, häng ett lakan över dig själv så är det löst :D:p

Åh ja! Att se små korvar tumla runt för egen maskin är så himla sött :love: Jag minns Millas 10 små korvar när de skulle börja gå. Nio svarta och en gul, och små propellersvansar när de wobblade runt :love:

Idag opereras min mamma för sin lungcancer. Proverna och röntgen igår gav dock ännu mer positiv information än tidigare - hennes typ av tumör är tydligen hormoniell och av ovanlig sort - det är tydligen väldigt ovanligt att den sprider sig vidare. Den är fortfarande elak och kan så klart göra stor skada om den inte blir bortopererad, men risken att den spridit sig i det här stadiet menade kirurgen att han trodde var "extremt otroligt". De behöver dessutom ta bort en mindre del av lungan än vad de först trodde, bara en knapp tredjedel, och så länge de får bort allt så är hon helt friskförklarad och botad.
Det känns så jävla skönt rent ut sagt, en enorm lättnad i all oro. Nu ska bara operationen gå bra också :heart Håll gärna en tumme!

Vi åker utomlands på söndag, så pappa är väl halvimponerad över att passa mina tre dårar plus deras wachtelhane (som dessutom inte går alls ihop med Otis...) när han helst bara vill fokusera på mamma. Men hon kommer få stanna ca 1 vecka på sjukhuset, så det är väl bra att han har något att sysselsätta sig med innan hon kommer hem, eller nåt.. :p

Idag opereras min mamma för sin lungcancer. Proverna och röntgen igår gav dock ännu mer positiv information än tidigare - hennes typ av tumör är tydligen hormoniell och av ovanlig sort - det är tydligen väldigt ovanligt att den sprider sig vidare. Den är fortfarande elak och kan så klart göra stor skada om den inte blir bortopererad, men risken att den spridit sig i det här stadiet menade kirurgen att han trodde var "extremt otroligt". De behöver dessutom ta bort en mindre del av lungan än vad de först trodde, bara en knapp tredjedel, och så länge de får bort allt så är hon helt friskförklarad och botad.
Det känns så jävla skönt rent ut sagt, en enorm lättnad i all oro. Nu ska bara operationen gå bra också :heart Håll gärna en tumme!

Vi åker utomlands på söndag, så pappa är väl halvimponerad över att passa mina tre dårar plus deras wachtelhane (som dessutom inte går alls ihop med Otis...) när han helst bara vill fokusera på mamma. Men hon kommer få stanna ca 1 vecka på sjukhuset, så det är väl bra att han har något att sysselsätta sig med innan hon kommer hem, eller nåt.. :p

Härligt med positiva besked i en sådan tung situation :heart

:heart
Härligt med positiva besked i en sådan tung situation :heart

@AraSlei: Hoppas allt går bra med operationen :heart

@AraSlei tänker på dej och familjen idag! :heart

Tack :heart jag har preci pratat med henne och hon kändes ändå taggad på operationen och att få bort den där skiten. Hennes rumsgranne gjorde samma operation för två dagar sedan och var jättepigg, så det tyckte hon också var väldigt skönt :) ändå så himla konstig känsla att opereras för en dödlig sjukdom, när man känner sig helt frisk.

Håller tummarna för att allt går bra, och härligt att de kunde lämna mer positiva besked :heart

Hoppas allt går bra :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka