Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då gör de säkert det :) Var bägge från uppfödaren?

Den där jäkla stadgan alltså! Jag och Floyd tränar massa med stadga med. Går fot på grusväg och sparkar tennisboll framför osv. Jättejobbig övning tycker Floyd :D

Nä, den äldre har bott med sin husse tidigare, men han gick tyvärr bort i cancer.

Hur ska man klara av att gå till jobbet med dessa två hemma!? :love: (Vi har valt att ta ledigt dessa två veckorna för att vänja in dem, dock kommer det en tjej och går ut med dem på onsdag, som antagligen kommer hjälpa till lite med dem när vi inte kan).

BC vill man alltid ha fler.
1065__92238.1477500499.jpg

@Voff det är så jkla synd att hon inte går ihop med andra hundar annars hade hon jättegärna fått flytta hit. :love:

Hon funkar med hanar om de inte är som pingisbollar men jag tycker hon förtjänar att få vara the one and only numera. Hon har alltid levt i flock.

Nu är Calibra hemma. Jag får ställa in mig på spår och träning igen och gå MHt med henne i november. Sen tar vi det därifrån men innan MHt åker hon inte.
Det var en väldigt nedstämd "matte" som kom med henne och Calibra hoppade in i bilen och ville åka med tillbaka :heart

Hon funkar med hanar om de inte är som pingisbollar men jag tycker hon förtjänar att få vara the one and only numera. Hon har alltid levt i flock.
Haha ja där rök jag på båda. Bobber kan vara en riktig jäkla studsare och så vill han gärna leka polis, tveksamt att Mamma Mu hade tatt det och sen har vi ju tant Karin som def inte tar tillsägelser från andra tikar :D

Nu är Calibra hemma. Jag får ställa in mig på spår och träning igen och gå MHt med henne i november. Sen tar vi det därifrån men innan MHt åker hon inte.
Det var en väldigt nedstämd "matte" som kom med henne och Calibra hoppade in i bilen och ville åka med tillbaka :heart
Vad tråkigt att det inte funkade :down:

Är hon en enmans-hund eller var det bara missmatch?

Missmatch. Hon är lite reserverad av sig och husse är en rätt bullrig och fysisk person. Han passar nog bättre med en mer brötig hund. Calibra kräver en del motion och mental träning så de kände att det behövde klicka lika bra med båda så de kunde dela på jobbet sas.

Missmatch. Hon är lite reserverad av sig och husse är en rätt bullrig och fysisk person. Han passar nog bättre med en mer brötig hund. Calibra kräver en del motion och mental träning så de kände att det behövde klicka lika bra med båda så de kunde dela på jobbet sas.
Men om dom behövde vara 2 för att motionera 1 hund så ska dom kanske inte ha en bruksschäfer :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka