Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker din raspol är i obalans. Det är för många wachtelhundar (skriver man så haha?) jämfört med antalet labbar. Du måste stabilisera det :angel:

Egentligen är den helt i obalans, eftersom att det rent hanteringsmässigt går 3 labradorer på 1 wachtel :D (japp, wachtel i plural är wachtelhundar.)
Men man ska ju hinna också, och framförallt ska man ha jakter till alla hundar :)

Nja, jag hinner inte :D
Det har varit så många projekt nu att jag känner att en valp på det kanske är den där sista droppen som får bägaren att rinna över :p Jag är ju sugen på att para Ladda till våren dessutom, och då vill jag kunna spara en valp där.
Då förstår jag att du tvekar! Du får väl hålla koll på kullen och sedan ta en avkomma till någon där om det blir bra :D

Då förstår jag att du tvekar! Du får väl hålla koll på kullen och sedan ta en avkomma till någon där om det blir bra :D

Ja, uppfödaren ska para Floyds äldre helsyster till våren om hon funkar bra på jakterna i höst, och väljer hon en spännande hane är man ju rätt sugen på det också :D
Planen är väl att sambon ska ha wachtelvalpen som sin, så då har jag ju egentligen en hundplats över ändå :idea:
Förhoppningsvis har livet lugnat ner sig lite då också.

Ja, uppfödaren ska para Floyds äldre helsyster till våren om hon funkar bra på jakterna i höst, och väljer hon en spännande hane är man ju rätt sugen på det också :D
Planen är väl att sambon ska ha wachtelvalpen som sin, så då har jag ju egentligen en hundplats över ändå :idea:
Förhoppningsvis har livet lugnat ner sig lite då också.

Nu blir ju jag nyfiken:o

Bah - bara för att vi haft en galet torr vår och sommar, så vräker regnet ner nu för andra dagen i rad. Inte kul med en mamma-hund som ska ut på toa och röra på sig lite men med en matte som inte vill hon ska lägga sig blöt hos små puppisar. En jäkla tur hon är korthårig och dessutom ufälld - går fort att torka ;)

Men det är urtrist och mina skor hinner inte torka mellan varven. Tur det ändå är 12 grader varmt ute så man fryser inte ihjäl :D

Bah - bara för att vi haft en galet torr vår och sommar, så vräker regnet ner nu för andra dagen i rad. Inte kul med en mamma-hund som ska ut på toa och röra på sig lite men med en matte som inte vill hon ska lägga sig blöt hos små puppisar. En jäkla tur hon är korthårig och dessutom ufälld - går fort att torka ;)

Men det är urtrist och mina skor hinner inte torka mellan varven. Tur det ändå är 12 grader varmt ute så man fryser inte ihjäl :D
Eller hur. Jag ser framför mig hur höstregnet nu kommit för att stanna, och jag ska lyckas roa alla huliganerna INOMHUS :eek:

Förövrigt har vi nu massa små ögon, Karlas stygn är tagna och jag har inte stödmatat på tre-fyra dagar. Och så är det iaf fem av dem som har lyckats gå längs med hela lådan. Utan att ramla, paddla, kasa eller stötta sig på sitt eget huvud! :D
I förmiddags låg jag hos dem i valplådan en timme och då kommer de och lägger sig på mig och sover.

Stövlar och riktiga (dvs apadyra) regnkläder är den bästa investeringen jag gjort! Kan gå ute i ösregn hela dagar utan att bli det minsta blöt bortsett från huvudet:up::D

Men va? Info nu, tack. :D
De som skulle omplacera den tiken vi skulle hämta, hade en äldre labrador till, som skulle omplaceras. Den gick ju sambon och förälskade sig i, han som inte skulle ha labbe.... :angel:
Så vi kom hem med var sin, helt enkelt ;) (Vi har en liten prövotid för att se att det funkar med två, men hundarna är ju redan vana vid varandra och funkar super tillsammans).

Den lite äldre verkar faktiskt också vara en perfekt match till sambon. Hon har jagat, (sambon har jägarexamen och licens) är viltspårschampion och lydig (dvs hon lyssnar på honom :D;) ). Hon är också röntgad på alla håll och kanter, genomkollad och u.a på allt.

Sen är dom SÅ gosiga, glada och mysiga! :love:

De som skulle omplacera den tiken vi skulle hämta, hade en äldre labrador till, som skulle omplaceras. Den gick ju sambon och förälskade sig i, han som inte skulle ha labbe.... :angel:
Så vi kom hem med var sin, helt enkelt ;) (Vi har en liten prövotid för att se att det funkar med två, men hundarna är ju redan vana vid varandra och funkar super tillsammans).

Den lite äldre verkar faktiskt också vara en perfekt match till sambon. Hon har jagat, (sambon har jägarexamen och licens) är viltspårschampion och lydig (dvs hon lyssnar på honom :D;) ). Hon är också röntgad på alla håll och kanter, genomkollad och u.a på allt.

Sen är dom SÅ gosiga, glada och mysiga! :love:

Men vilken fullträff! :up:

Ställde den i förrådet... En av dom hittade en gammal torrfoderkula bakom kökssoffan idag, åt upp med tillhörande damm... :cautious:

Ja, vi är jätteglada, han satt i soffan och klappade och bebispratade med båda hundarna när jag vaknade imorse. Så mycket för aldrig labrador :D

Klokt :D Ladda låg och ylade vid ena byrån igår - det låg en liten godisbit där som hon inte kom åt...... Inte en labrador dock, men motsvarande hungersregister :D

Jag sa också "aldrig en labrador!" :angel: Tyckte de var fula och utan personlighet. Så mycket för det :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka