Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag tävlat lydnad för första gången. Dubbeltävling med godkänt resultat men inte uppflytt i båda starterna. Lite surt att få 155 poäng när det behövs 160 för uppflytt men det är sånt som händer. Vi hamnade på pallen i första starten med våra 155 poäng, 3:e plats. Andra starten gav 141 poäng. Minn var trött och distraherad så jag fick ge några dk i andra starten. Jag är ändå nöjd med dagen och uppnådde vårt mål som var att Minn skulle ha kul och inte gå ned sig. Hon höll ihop bra och nu när debuten äntligen är gjord så är det ju bara att köra vidare. Fler tävlingar är inbokade.

Idag har jag tävlat lydnad för första gången. Dubbeltävling med godkänt resultat men inte uppflytt i båda starterna. Lite surt att få 155 poäng när det behövs 160 för uppflytt men det är sånt som händer. Vi hamnade på pallen i första starten med våra 155 poäng, 3:e plats. Andra starten gav 141 poäng. Minn var trött och distraherad så jag fick ge några dk i andra starten. Jag är ändå nöjd med dagen och uppnådde vårt mål som var att Minn skulle ha kul och inte gå ned sig. Hon höll ihop bra och nu när debuten äntligen är gjord så är det ju bara att köra vidare. Fler tävlingar är inbokade.
Kom tillbaka när du fått 159 poäng :rofl:
Så jäkla surt när man snubblar på målsnöret!
Dock var det en annan på den tävlingen som fick 159,5... :nailbiting: Så jag kunde inte klaga :angel:

Alltså ibland undrar jag hur folk tänker. Jag ska på konferens med en styrelse jag sitter med i och då ska Svansson med. Bra så liksom. Vi bokar hotell, inga problem, Svansson är välkommen (och det tycker jag är fint). Sen har vi bokat konferenslokal på samma hotell - där är Svansson INTE välkommen. Och visst, jag kan förstå det, men samtidigt, vi har bokat flera rum för medföljande hundar. Vart tänker sig hotellet att dessa ska ta vägen medans vi har konferens? (Utcheckning var typ kl 12, konferenslokalen bokad till 16). Undrar om jag kan lämna in Svansson i bagageförvaringen? Eller om han kanske kan få praoa i köket och diska efter frukosten? Tror det sistnämnda hade passat honom fint :D :angel:

Alltså ibland undrar jag hur folk tänker. Jag ska på konferens med en styrelse jag sitter med i och då ska Svansson med. Bra så liksom. Vi bokar hotell, inga problem, Svansson är välkommen (och det tycker jag är fint). Sen har vi bokat konferenslokal på samma hotell - där är Svansson INTE välkommen. Och visst, jag kan förstå det, men samtidigt, vi har bokat flera rum för medföljande hundar. Vart tänker sig hotellet att dessa ska ta vägen medans vi har konferens? (Utcheckning var typ kl 12, konferenslokalen bokad till 16). Undrar om jag kan lämna in Svansson i bagageförvaringen? Eller om han kanske kan få praoa i köket och diska efter frukosten? Tror det sistnämnda hade passat honom fint :D :angel:
Har dem inte typ hundgårdar för "förvaring" av hundarna så länge eller något?

Ska bli ett veterinärbesök för Filimon inom kort... Han gick ned en hel del i vikt i våras efter att ha sprungit som en tok med hundvaktens hundar och har inte riktigt lyckats lägga på sig igen trots att han har fri tillgång på mat och nästan äter mer än han "ska". Han har börjat slicka på sina framtassar igen och har hårlösa små fläckar på baktassarna. Slickar sig mycket om munnen och häromdagen upptäckte jag en stor hårlös fläck på ena låret. Foderbyte till "allergifoder" har inte haft någon effekt verken på hudproblemen eller vikten så nu får veterinären ta sig en titt. Blir inte riktigt klok på det. Han är pigg och glad, inga konstigheter och tycker inte symptomen pekat mot något uppenbart utan det känns mer som att han skulle kunna ha 4-5 olika åkommor samtidigt.

*Underviktig, lägger inte på sig trots bra mat i stora mängder.
*Slickar framtassarna och runt munnen.
*Hårlösa fläckar på baktassarna och ena låret.
*God aptit, pigg, glad och allmänt "normal", inga andra sjukdomstecken, bra avföring.

Kom tillbaka när du fått 159 poäng :rofl:
Så jäkla surt när man snubblar på målsnöret!
Dock var det en annan på den tävlingen som fick 159,5... :nailbiting: Så jag kunde inte klaga :angel:

Mandy och jag fick 159,5 poang pa forsta tavlingen i Sverige. Jag visste inte att det skulle vara stallande under gang forran tva dagar innan, sa vi overtranade och hon stod bade pa sattande och stallande.:angel: Sedan gjorde jag flera missar och kostade poang. Dommarens kommentar var att vi hade ett fantastiskt sammarbete ... och hon kom och bad om ursakt for den halva poang som saknades. :p

HAHAHAHA jag döööör! Gick fram till Gripa som stod vid spegeln och när hon fick syn på mig i spegeln och bredvid henne samtidigt blev hon skiiiitglaaad :laugh: Precis som att hon hittat två mattar och började klättra på spegeln för att pussa på spegelbilden och vände sig sen och kollade på mig och såg helt lyrisk ut :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka