Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klokt :D Ladda låg och ylade vid ena byrån igår - det låg en liten godisbit där som hon inte kom åt...... Inte en labrador dock, men motsvarande hungersregister :D

Jag sa också "aldrig en labrador!" :angel: Tyckte de var fula och utan personlighet. Så mycket för det :D
Hahahaha! :D

Exakt så lät det här med, fula och vanliga! ;) Men så är han van vid övergödda labbar av utställningslinjer också. Min lilla svarta väger 19 kg, hans väger 22!

I dag kommer Calibra hem igen. Hon och nya husse klickade inte. Trist då matte och hon totalt funnit varandra. Men ska båda träna och vara engagerade i hunden så behöver ju alla tre synka.

Detta blir svårt. Mamma Mu lackar ur på Jarla när Calibra och Jarla leker (vilket de gör heeeela tiden). Tydligen får ingen leka med hennes dotter och risken finns att Jarla råkar illa ut.
Vi har försökt hitta ett nytt hem till Mamma Mu som ensamhund men hon för gammal för att någon ska vara intresserad. Hon själv skulle nog inte alls ha något emot att få flytta till nån där hon fick stå i centrum.
Vi får klura på hur vi ska lösa detta. Jag vill iaf inte skicka iväg Calibra direkt igen utan nu får hon vara hemma och landa ett tag emellan.

Hahahaha! :D

Exakt så lät det här med, fula och vanliga! ;) Men så är han van vid övergödda labbar av utställningslinjer också. Min lilla svarta väger 19 kg, hans väger 22!

Precis lagom :D Har inte vägt Floyd på länge nu, men för en månad sedan vägde han typ 23kg. Fullt hanterbart, och man orkar fortfarande bära dem :D

Precis lagom :D Har inte vägt Floyd på länge nu, men för en månad sedan vägde han typ 23kg. Fullt hanterbart, och man orkar fortfarande bära dem :D

Perfekt! Jag tänker att båda kommer lägga på sig lite, de är slimmade, men inga direkt muskler ännu. :)
Sen har de en underbar på/av knapp! Fullt ös ute, och sover inne.

Det vi har att öva på med min är stadgan, man märker ute att hon vill slänga sig huvudstupa in i de uppgifter hon får (särskilt om de uppgifterna innehåller vatten i någon form, eller om det kantänkas vara vatten i närheten, eller tja, vatten överlag helt enkelt :D ).

I dag kommer Calibra hem igen. Hon och nya husse klickade inte. Trist då matte och hon totalt funnit varandra. Men ska båda träna och vara engagerade i hunden så behöver ju alla tre synka.

Detta blir svårt. Mamma Mu lackar ur på Jarla när Calibra och Jarla leker (vilket de gör heeeela tiden). Tydligen får ingen leka med hennes dotter och risken finns att Jarla råkar illa ut.
Vi har försökt hitta ett nytt hem till Mamma Mu som ensamhund men hon för gammal för att någon ska vara intresserad. Hon själv skulle nog inte alls ha något emot att få flytta till nån där hon fick stå i centrum.
Vi får klura på hur vi ska lösa detta. Jag vill iaf inte skicka iväg Calibra direkt igen utan nu får hon vara hemma och landa ett tag emellan.
Vad trist! :(
Är hon så gammal, Mamma Mu, så hon kan tänkas få pensionärsliv, eller är det till aktiva, arbetande hundmänniskor ni vill ha henne till?

Men vad tråkigt! :(

Hoppas det löser sig snart!

Perfekt! Jag tänker att båda kommer lägga på sig lite, de är slimmade, men inga direkt muskler ännu. :)
Sen har de en underbar på/av knapp! Fullt ös ute, och sover inne.

Det vi har att öva på med min är stadgan, man märker ute att hon vill slänga sig huvudstupa in i de uppgifter hon får (särskilt om de uppgifterna innehåller vatten i någon form, eller om det kantänkas vara vatten i närheten, eller tja, vatten överlag helt enkelt :D ).

Då gör de säkert det :) Var bägge från uppfödaren?

Den där jäkla stadgan alltså! Jag och Floyd tränar massa med stadga med. Går fot på grusväg och sparkar tennisboll framför osv. Jättejobbig övning tycker Floyd :D

Åh, Floyds uppfödare har ett par hanar över i sin senaste kull, pga av få tikar och så klart mest tikar bokade. Hon frågade om inte jag skulle ha en till, man blir ju onekligen lite sugen :angel:

Men jag dör. :love: Jag vill också ha fler! Sålde min häst i helgen också, så det känns lite tomt.

Stövlar och riktiga (dvs apadyra) regnkläder är den bästa investeringen jag gjort! Kan gå ute i ösregn hela dagar utan att bli det minsta blöt bortsett från huvudet:up::D
rgen inga regnstövlar - har hittills inte hittat några som fungerar på mina dels bråkiga fötter och dels som mitt trasiga knä fixar. Har haft regnboots tidigare (Lacrosse) men dom har gjort om modellen så dom fungerar inte riktigt nu. Brukar köra med goretexskor, men nu när det är så pass varmt så kör jag halvkorta byxor, regnjacka och nätgympaskor :D

Var tvungen att köpa ny dator. Min är ändå 4-5 år och orkar inte med det jag vill ha den till.
Suck, avskyr att spendera pengar på saker som inte är till hunderiet. Men vet iallafall att den här kommer fungera i minst 5 år, så utdraget på den tiden är den inte så dyr..

Nu blir det bara att vackert leta upp ett nytt konstprogram och börja jobba på commissions igen för att fylla på sparkontot. :cool:

Vad trist! :(
Är hon så gammal, Mamma Mu, så hon kan tänkas få pensionärsliv, eller är det till aktiva, arbetande hundmänniskor ni vill ha henne till?

Hon blir 10 i januari. Fullt frisk och kan säkert hänga med i några år till. Men de vi pratat med säger samma sak, att det är trist att ta emot en hund som man kanske mister om ett par år.
Hon ska vara pensionär. Hon har lessnat på täning och kräver ingenting i princip. Är fullt nöjd med att luffsa med i skogen och ligga på gården och glo. Funkar med barn, katter, hästar, höns...ja allt utom hundar. Och det är väl just det som avskräcker de som bara vill ha en sällskapshund :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka