Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina fina busungar! Känns så fantastiskt att jag äntligen har en egen liten schäfer. Bill är så duktig med valpen, bara lite för snäll för sitt eget bästa.
DSC_0453.jpg

Men alltså, har jag rört ihop dig med någon - skulle inte du ha en jaktcocker? :D

Blev så stolt över vovve och dotter på agilityträningen igår :love:.
Vovve går fortsättningskursen med dottern som är nybörjare.
Efter lite kommunikationsmissar i början, satte de sen en klockren fyra hinder lång bana.
Film kommer upp i dagsbokstråden (för jag orkar inte länka här)

Mina fina busungar! Känns så fantastiskt att jag äntligen har en egen liten schäfer. Bill är så duktig med valpen, bara lite för snäll för sitt eget bästa.
DSC_0453.jpg
Var är denna goding ifrån? :)
Och vilka är föräldrar?

Hon blir 10 i januari. Fullt frisk och kan säkert hänga med i några år till. Men de vi pratat med säger samma sak, att det är trist att ta emot en hund som man kanske mister om ett par år.
Hon ska vara pensionär. Hon har lessnat på täning och kräver ingenting i princip. Är fullt nöjd med att luffsa med i skogen och ligga på gården och glo. Funkar med barn, katter, hästar, höns...ja allt utom hundar. Och det är väl just det som avskräcker de som bara vill ha en sällskapshund :(

Jag är ju inte hundmänniska och inte min katt en hundkatt :D men annars skulle det kunna funka här: Lalla runt i skogen och gelogisera :)

Läste precis om försvarsmaktens övning Aurora 17. Ni med skottberörda hundar bör nog kolla upp hur ni berörs (antar att de kommer skjuta en hel del). Övningen börjar den 11 september och håller på i 10 dagar om jag minns rätt. Sker på ett flertal platser runt om i Sverige.
Antar att en länk till övningen är ok:
http://www.forsvarsmakten.se/sv/var-verksamhet/ovningar/aurora-17/

Mkt tacksam att jag har en hund som är helt oberörd av skott och tycker att helikoptrar, flygplan mm är roliga saker att kolla efter.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka