Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hängt med en av mina bästa vänner idag och hennes sjukt fräcka pudelvalp Mozart.

Det är helt sjukt, vi blev stoppade typ var femte meter när vi gick igenom Tantolunden. "Vad vacker hund!" "Vad är det för ras?" "Vilken fin färg, vad heter färgen?" Vi kom ju typ ingenvart. Varannan människa skulle tafsa på Tinja :eek: Nästan ingen som frågade heller, utan folk bara helt sonika strök handen över ryggen på henne när de gick förbi eller kliade henne på huvudet om vi råkade stå still. Inte Tinja emot som tur är, men det vet ju inte de om! :banghead:

Vi kom iallafall tillslut till en hundrastgård och hade det väldigt roligt och trevligt. Tinja fick rusa av sig med en whippet :D @Red_Chili har gjort henne till ett vinthundsfan!

Sen gick vi hem och gjorde vi picknick :love:
20525316_10209099045061330_5082772559099654454_n.jpg

Tinja ser alltid så kul ut när man lägger något på huvudet på henne :rofl:

Sen skulle vi hem. Efter en hel dag med solsken så började det såklart spöregna så fort vi kom ut. :laugh:

Fick video från i helgen. Min lilla maskin alltså! :love::love: Finns inget underbarare än att se honom göra det han älskar mest alltså.

(Vi jobbar på att fixa om selen så han slutar kväva sig, det är att han ligger på så inåthelvete och så är han antagligen lite känslig i halsen där, därav ljudet. Ammo verkar dock inte bekymrad :nailbiting:)

Fick video från i helgen. Min lilla maskin alltså! :love::love: Finns inget underbarare än att se honom göra det han älskar mest alltså.

(Vi jobbar på att fixa om selen så han slutar kväva sig, det är att han ligger på så inåthelvete och så är han antagligen lite känslig i halsen där, därav ljudet. Ammo verkar dock inte bekymrad :nailbiting:)
Jag har en mycket bättre sele ,om du vill prova den så kan jag ta med den ner i mitten på månaden,även om inte vi träffas så kan lämna den hos min vän som bor mellan sjöbo o Tomelilla.

Fast patellaluxation diagnostiseras ju via palpation och inte röntgen? Visst kan man ofta se att patellan ligger fel vid en röntgen, men inte alltid ffa inte vid de lägre graderna.
Vid avelsscreening görs ju ingen röntgen.
Röntgen gör man framförallt för stt se vad orsaken till luxationen är och inför en OP.
Det är korrekt - och vid palpation rörde sig inte knäskålarna - och vi gick till en i flera läger erkänt duktig veterinär (+ att vi konsulterade hens kollegga) när hunden började få ont (han hoppsade och drog på sig upprepade sträckningar). Men eftersom han hade problem röntgades knän, höfter och rygg... diagnos ställdes till slut genom att vet gick in och kontrollerade leden på sämsta benet

Idag har vi vilodag.. Fast med lite småträning :angel: På morgonpromenaden körde vi lite fot med fokus på attityd samt att skicka ut henne och runda lyktstolpar, med ett lönnlöv som belöning.

Nu tränade vi precis lite på att kunna vända in rumpan mot mig. Alltså att hon står med nosen mot mig och vänder så hon får rumpan mot mig. Jobbar med target. Det går bra, måste bara lära henne att det bara är ett halvt varv, inte ett helt eller trekvarts varv :p
Och så dammade vi av "stampa" också, när hon trampar superfort med bakbenen på något. Sötaste tricket :love:

Wtf :laugh:
Ja, jag har slow eating-skålar, är jättenöjd med dem! Det är mycket mer harmoniskt kring måltiderna nu. Inga hundar som hetsar upp sig som idioter under tiden jag lägger upp och så tar det dem ca 1min att äta upp till skillnad från 0,1 sekund :p
Mina heter Eat slow live longer, köpta från Dogmania.

(Kan även tipsa om att exakt samma skålar finns på wish, men för en bråkdel av priset..)

Jag har, efter att ha sett dina skålar på insta köpt en från wish (tror @Killaloe higtade dem). Tror vekrligen det är precis samma, och den funkar utmärkt även bra till katten :)

Sorry för OT

Det är korrekt - och vid palpation rörde sig inte knäskålarna - och vi gick till en i flera läger erkänt duktig veterinär (+ att vi konsulterade hens kollegga) när hunden började få ont (han hoppsade och drog på sig upprepade sträckningar). Men eftersom han hade problem röntgades knän, höfter och rygg... diagnos ställdes till slut genom att vet gick in och kontrollerade leden på sämsta benet

Intressant och ovanligt! Hoppas att OP och rehab går bra :)

Stackars Lasse börjar bli uttråkad.

Jag har varit otroligt trött efter sjukhusvistelsen, så just nu får han mest underhålla sig själv på tomten. Ett par gånger per dag ser jag till att åtminstone kasta lite frisbee, mest rakt ut i skogen så att han både får hoppa i blåbärsriset och använda näsan lite.

Hoppas att orken snart återvänder!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 111
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka