Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vänd uppochner på en vanlig skål i metall? Lägg ut i en muffinsplåt? Är det torrfoder så blötlägg maten och tryck in i typ en kong eller urgröpta märgben om du ger det och frys den? (Fungerar såklart med färskfoder också)

Är det färskfoder så verkar sådan där skålar som ser ut som spiraler/labyrinter fungera bra (@AraSlei har väl sådana väl?). En sådana med tre piggar fungerar betydligt bättre för torrfoder än färskfoder (min uppfattning) men labyrinter fungerar säkert bra för båda.
Ja! Tänkte tagga @AraSlei men glömde det ehrm. Tror hennes är från dogmania! @mysboll

Wtf :laugh:
Ja, jag har slow eating-skålar, är jättenöjd med dem! Det är mycket mer harmoniskt kring måltiderna nu. Inga hundar som hetsar upp sig som idioter under tiden jag lägger upp och så tar det dem ca 1min att äta upp till skillnad från 0,1 sekund :p
Mina heter Eat slow live longer, köpta från Dogmania.

(Kan även tipsa om att exakt samma skålar finns på wish, men för en bråkdel av priset..)

Varit med @Red_Chili på LC idag!
20525233_10209093058991682_672747407808321516_n.jpg

Hundarna har haft det bra och jag är SÅ trött :rofl: Men roligt har jag haft!
Tack för utmärkt sällskap :D Du får skaffa vinthund och jag får börja med agility, så kan vi åka runt överallt hela tiden :p

Har TVn på och Dr. Phil börjar. Jag sitter och gapar och blir illamående om vartannat.
En kvinna som är med som är djurrättsaktivist och sålt allt hon ägde för att hennes ko har kunnat få två benproteser på bakbenen :eek::eek::eek: nu är hon med i Dr. Phil för att hon mår så dåligt över alla negativa kommentarer hon fått på sociala medier.
Alltså seriöst, kon ser sjukt lidande ut och kan knappt gå :cry::cry::cry:

Åh jösses :banghead:
(Lite kul dock, vi stod igår och pratade lite om hur en sådan korsning skulle bli, när en hanhund försökte charma Tinja)
Den här var ju dock väldigt söt :rofl:
delilah32.jpg

Rent fysiskt skulle det nog inte vara en så dålig mix, men mentaliteten... Självständig hetsjakthund med stort behov för både spring och mentalstimulering alá bruks, men utan vidare förighet. Någon som vill slå till? :rofl:

Tinja hälsar även att Salukihanarna minsann får flörta lite finare för att hon ska vara intresserad :angel:

En gammal träningsbekant måste omplacera sina två Dansk Svenskar, den ena har har varit med sedan jag var liten och hjärtat säger "ta över Spader som han nu heter".
Gah, synd att man har en tik som inte är något fan av hanar.

Ebrah vann idag! :banana: Vinst med cacil ("internationellt cert") och vi konstaterade under dagen att det var nästan hela landslaget på plats. Tiken som kom 2a efter Ebrah, det var hon som kom 3a på EM i år. Känns bra :p Hon är så tokigt fin min lilla dåre.
20582925_1712131585761007_1248386739127451648_n.jpg

(Surt nog så hade de inga cacil-rosetter, så den ska vi få med post sedan :p )
Tok-grattis!!!!

Ebrah vann idag! :banana: Vinst med cacil ("internationellt cert") och vi konstaterade under dagen att det var nästan hela landslaget på plats. Tiken som kom 2a efter Ebrah, det var hon som kom 3a på EM i år. Känns bra :p Hon är så tokigt fin min lilla dåre.
20582925_1712131585761007_1248386739127451648_n.jpg

(Surt nog så hade de inga cacil-rosetter, så den ska vi få med post sedan :p )

Fräckt!! Grattis!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka