Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir vansinnig på en del hundfolk... det var auktion här i helgen och det var rätt varmt, speciellt igår. Flera kom fram och frågade om vatten och visst, det kan jag fixa. Men sedan kräver de att jag ska tillhandahålla en skål också! Jag har inte hund och jag har faktiskt inte lust att ha halva husgerådet som hundskålar! Kanske jag är en grinig kärring men ger man sig iväg på något sådant här på sommaren är det iaf ett minimum att ha en skål med sig tycker jag.

Sedan var det en som höll på att få bilrutan knackad (inte av mig). Bilen stod i full sol och rutan nere ca 5 cm. Jag vet faktiskt inte hur det gick men jag hoppas hunden var ok :( Det var en som sett det och gick runt och letade efter ägaren.

Det var också en fralla som fick nästan fick mig att gråta... tungan ute hela tiden, snarkade som f-n och orkade knappt gå. Ägaren deklarerar glatt att de övervägt operation men att den snarkade ju inte så farligt... :cry:

Jag blir vansinnig på en del hundfolk... det var auktion här i helgen och det var rätt varmt, speciellt igår. Flera kom fram och frågade om vatten och visst, det kan jag fixa. Men sedan kräver de att jag ska tillhandahålla en skål också! Jag har inte hund och jag har faktiskt inte lust att ha halva husgerådet som hundskålar! Kanske jag är en grinig kärring men ger man sig iväg på något sådant här på sommaren är det iaf ett minimum att ha en skål med sig tycker jag.

Sedan var det en som höll på att få bilrutan knackad (inte av mig). Bilen stod i full sol och rutan nere ca 5 cm. Jag vet faktiskt inte hur det gick men jag hoppas hunden var ok :( Det var en som sett det och gick runt och letade efter ägaren.

Det var också en fralla som fick nästan fick mig att gråta... tungan ute hela tiden, snarkade som f-n och orkade knappt gå. Ägaren deklarerar glatt att de övervägt operation men att den snarkade ju inte så farligt... :cry:

Det är inte "hundfolk" du har mött, det är "folk med hund". En hundmänniska har vett nog att ha en skål och vatten i bilen at all times nu under sommaren, och lämnar inte hundarna i bilen med så knappt genomdrag.

Det är inte "hundfolk" du har mött, det är "folk med hund". En hundmänniska har vett nog att ha en skål och vatten i bilen at all times nu under sommaren, och lämnar inte hundarna i bilen med så knappt genomdrag.

Jaja, jag var tämligen förbannad och gjorde inte den distinktionen. Kan vi enas om att "idioter" är en lämplig benämning?

Min ena regnvattenhink (tömd och fylld med rent vatten) dög inte åt en av idioterna heller så jag hoppas hon gick hem med hunden och gav den vatten.

Vi har haft finbesök hemma i helgen, massa träning och gött häng har det blivit. Våra fina hundar som är superkompisar trots att de träffas så sällan :love:

20374713_1428235673933227_1446494994221274588_n.jpg

Vi har haft finbesök hemma i helgen, massa träning och gött häng har det blivit. Våra fina hundar som är superkompisar trots att de träffas så sällan :love:

20374713_1428235673933227_1446494994221274588_n.jpg
Nu minns jag inte men är det tvåan fr v som är din stjärna? Hon ser ut som "vad vill du att jag ska göra jag vill JOBBA!" :laugh:

Vissa (många...) borde inte ha hund...

Nu minns jag inte men är det tvåan fr v som är din stjärna? Hon ser ut som "vad vill du att jag ska göra jag vill JOBBA!" :laugh:

Ja precis, tvåan från vänster är Lyxa, min 8 åriga tävlingskompis! Första hunden och tredje hunden (min Pu) är kullsyskon på 3 år, och den fläckige är från samma kennel som de två och är 4 år :).

Jag såg att en BC hade tävlat i BSL. Och att de skulle starta i ipo1 framöver stod det. Jag trodde det bara var bruksraserna som fick det? :)

I Sverige får endast bruksraserna tävla i skyddsgrenarna, men utomlands får ex BC tävla i IPO :). Finns en svensk BC som tagit sin IPO1 titel i Norge.
Men BSL räknas inte till skydds då? Kollade hunden på hunddata och det står "utbildningstecken" och de skriver typ BSL1 BSL2 BSL3 som titlar. Fattar ju nada men blev nyfiken :p

Men BSL räknas inte till skydds då? Kollade hunden på hunddata och det står "utbildningstecken" och de skriver typ BSL1 BSL2 BSL3 som titlar. Fattar ju nada men blev nyfiken :p

Nej precis, IPO innehåller tre delar (spår, lydnad, skydds) medan BSL består av endast spår och lydnad (samma program och upplägg i både BSL och IPO) :). Därför kan alla raser tävla BSL i Sverige.

Nej precis, IPO innehåller tre delar (spår, lydnad, skydds) medan BSL består av endast spår och lydnad (samma program och upplägg i både BSL och IPO) :). Därför kan alla raser tävla BSL i Sverige.
Aha! Tack så mycket för förklaringen!
Så om de ska tävla Ipo1 då menar de att de ska tävla skydds också och det går inte i Sverige alltså?! :)

Träffade mitt nya agilitylag idag för att träna tillsammans innan vi tävlar. Så härliga människor och hundar! Vi kommer kunna komma långt! :D

Så himla synd att vi inte filmade, för Tinja gjorde den snyggaste slalomingången med bakombyte de hade sett på länge :love: Hopp och tunnel mot slalom, slalom står lite längre bort men ändå bredvid på höger sida om tunneln. Jag är aslångt bak men pushar henne med en "fram!" så hon hamnar tillräckligt långt bort för att kunna svänga in ordentligt när jag sa "slalom!" och hon TAR SVÄNGEN OCH GÅR IN I SLALOM PERFEKT :love::love::love: Finaste Tinja!

Mellan loppen uppgraderade vi lite tricks också :D

Vilodag för hundarna idag (bara en lång, mycket lugn koppelpromenad i morse) och jag borde VERKLIGEN göra i ordning det sista inför morgondagens tävling nu... Håller iaf på att tina hundmaten för att kunna göra matlådor :p Slängde också iväg ett meddelande till en bekant som har ett litet knippe azawakher. De kommer också imorgon, så då får jag kika på dem igen :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix
  • Stora shoppingtråden III