Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här argumentet med att man vill ha en korthårig släthårig hund utan underull för att de har enklast päls och man inte vill lägga ner tid... Tiden man sparar på päldvård får man ju lägga på städning istället?? Och då menar jag inte en snabb dammsug utan det är timmar med att pilla ut vassa korta hårstrån från kläder och möbler som kilat sig så hårt att rollern inte biter på dem...
Tycker bara att det är tråkigt när personer som aldrig haft hund förut väljer bort Grupp 9 hundar och andra sällskapsavlade raser enbart p.g.a. pälsen med ovanstående argument. I mina ögon gör man en tankevurpa!
Lädersoffa och inte bry sig om det är några hårstrån på tröjan tar bort det problemet. Å andra sidan tar rollern allt som fastnar på kläderna för mig.

Lädersoffa och inte bry sig om det är några hårstrån på tröjan tar bort det problemet. Å andra sidan tar rollern allt som fastnar på kläderna för mig.
Fast med en av bullhundarna i fällning eller en dalmatiner blir det inte några få hårstrån :laugh:

Folk får köpa vilka hundar de vill och lägga pyssel på vad de känner för, jag tar bara upp att jag tycker att det är tråkigt när folk helt ratar raser som skulle passa dem väldigt bra enbart p.g.a. att de är rädda för att pälsvården kommer ta tid.

Alltså det här argumentet med att man vill ha en korthårig släthårig hund utan underull för att de har enklast päls och man inte vill lägga ner tid... Tiden man sparar på päldvård får man ju lägga på städning istället?? Och då menar jag inte en snabb dammsug utan det är timmar med att pilla ut vassa korta hårstrån från kläder och möbler som kilat sig så hårt att rollern inte biter på dem...
Tycker bara att det är tråkigt när personer som aldrig haft hund förut väljer bort Grupp 9 hundar och andra sällskapsavlade raser enbart p.g.a. pälsen med ovanstående argument. I mina ögon gör man en tankevurpa!
Inte alls,man skippar mattor och köper skinnmöbler om man nu tvunget ska ha hunden i möblerna,sen undviker man fleece i kläder o filtar.:)

Idag var vi och hämtade nästa steg i självhushållings/betesvårds/hundutbildningsprojektet som är ständigt pågående här på gården. Två fjällkor! <3 Hundarna blev helt lyriska, men de får allt vänta ett tag innan de får börja jobba med dem.
20451838_10154979012418666_1055387524888017192_o.jpg

Idag var vi och hämtade nästa steg i självhushållings/betesvårds/hundutbildningsprojektet som är ständigt pågående här på gården. Två fjällkor! <3 Hundarna blev helt lyriska, men de får allt vänta ett tag innan de får börja jobba med dem.
20451838_10154979012418666_1055387524888017192_o.jpg

Nu blev jag banne mig avundsjuk! Älskar fjällkor, så himla fina!

Har hälsat på en nio veckors gråwachtel idag :love: Den hade dessutom precis kommit in efter att ha lekt med sin äldre kompis så den var sådär trött och mysig :love:

Startade dessutom dagen med kort morgonpromenad med en jämte. Jag var den enda som var vaken vid halv sex och det vore ju taskigt att inte erbjuda liten promenad då utan att han skulle behöva vänta. (Visste såklart att det var okej, trots att jag träffade den för första gången igår).

Blev smått stum här på sena kvällskvisten när @linnsan skickade en (engelsk??) artikel till mig. Först trodde jag att det var en annan schäferavel och utställningar som jag redan läst i en fb-grupp under dagen. Men nä....och i slutet dyker en bild på vår Criga upp och lyfts fram som ett positivt exempel :o

Jag har inte fått upp hakan från knät ännu.
Begriper inte hur de fått tag på bilden ens. Jag tog den med min mobil på Mydog och har delat den på vår fb (som förvisso är offentlig) men att någon ens varit inne där och tittat osv...
Mig gör det inget. Men aldrig att vi trodde detta skulle få nån uppmärksamhet öht när vi anmälde henne. Vi ville bara få ett omdömme :D

Idag har jag och Minn debuterat i freestyle och fick uppflyttningspoäng, är så stolt och nöjd.
A760wYK.jpg
Grattis!! Ni är grymma!
Så kul att det gick bra och att ni hittat en gren där ni båda är glada, peppade och har kvar självförtroende och lust! Hur mycket blev improvisation och hur mycket kunde du gå på förberett?

Blev smått stum här på sena kvällskvisten när @linnsan skickade en (engelsk??) artikel till mig. Först trodde jag att det var en annan schäferavel och utställningar som jag redan läst i en fb-grupp under dagen. Men nä....och i slutet dyker en bild på vår Criga upp och lyfts fram som ett positivt exempel :o

Jag har inte fått upp hakan från knät ännu.
Begriper inte hur de fått tag på bilden ens. Jag tog den med min mobil på Mydog och har delat den på vår fb (som förvisso är offentlig) men att någon ens varit inne där och tittat osv...
Mig gör det inget. Men aldrig att vi trodde detta skulle få nån uppmärksamhet öht när vi anmälde henne. Vi ville bara få ett omdömme :D

Oj, vad spännande! Nu vill jag också se :D

Grattis!! Ni är grymma!
Så kul att det gick bra och att ni hittat en gren där ni båda är glada, peppade och har kvar självförtroende och lust! Hur mycket blev improvisation och hur mycket kunde du gå på förberett?

Tack!

Det blev bara improvisation. Körde så klart trix som vi tränat innan men ordningen blev lite hur som helst. Idag tyckte hon det var kul att backa så körde ganska mycket backande. Ena domaren kommenterade att vi hade bra variation så vi backade uppenbarligen inte bara :D;)

@Voff Blev också chockad :D och undrar också hur de fått tag i bilden/info om henne! Hundvärlden känns liten ibland O_o

Någon måste ha sett henne där och sen letat på nätet och hamnat på vår fb. Någon annan förklaring har jag inte. Men att npn ens spg henne! Tyckte det var så glest runt ringen :confused:

Det är iaf jättekul att få cred för den typ av exteriör vi står för även om det aldrig varit det primära :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka