Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag hjälpt en vän köpa en ny hund,en ras som jag vet 0 om,den snälla uppfödaren frågade :vad vill du veta? Jag såg ut så här :confused::eek::nailbiting:
Var tvungen att snabbt googla :D
Rasen är en Westie som ska följa med Cocainet över hit.

Det jag vet om rasen får plats på min tumnagel, liten vit,ofta trevlig,fräckt klippt.O_o
Som @Migo skrev så drar de ofta med klåda och hudproblem, så jag skulle vilja veta hur det är med sånt i linjerna.

Nu kan gärna sambon få komma hem från sin en vecka långa fiskeresa och stimulera sin unghund medans vi har ett hem kvar :arghh:

De första dagarna gick bra. Men sen har hon mördat några soffkuddar, gått bananas på min persilja på altanen, knaprat på en del inredning och hon retar gallfeber på Mamma Mu och Skägget- Calibra däremot leker gärna med och de slutar ju aldrig!!!

Jodå, jag aktiverar henne lite. Men inte som hennes husse. Då tränar de och jag vill inte vara och peta i hans träning.

Bli söndag snart, bli söndag snart, bli söndag snart.....

På tal om Westie - jag saknar bilder på westien Ian (?) som ju var hur fräsig som helst! Gick inte han grytjakt och allt? Är det någon som har koll på hur det är med honom nuförtiden och om användaren fortfarande hänger här? (Hon verkade ju ha enorm koll på westien som ras!)

Har för mig att de dras med nått hälsoproblem som var vanligt, minns dock inte vad det var. En väns föräldrar hade ett gäng genom åren och hade råkat ut för det. Så det kanske är värt att kolla upp (jag kan ha fel)

Jag tycker de är häftiga :)
Dom flesta westie jag träffat är tyvärr allergiker :(

På tal om Westie - jag saknar bilder på westien Ian (?) som ju var hur fräsig som helst! Gick inte han grytjakt och allt? Är det någon som har koll på hur det är med honom nuförtiden och om användaren fortfarande hänger här? (Hon verkade ju ha enorm koll på westien som ras!)

Hon har inte hängt här på flera år (hette väl typ Mrs_Scabtree). Ian :love: Så sjukt cool och gullig.

Alltså det här argumentet med att man vill ha en korthårig släthårig hund utan underull för att de har enklast päls och man inte vill lägga ner tid... Tiden man sparar på päldvård får man ju lägga på städning istället?? Och då menar jag inte en snabb dammsug utan det är timmar med att pilla ut vassa korta hårstrån från kläder och möbler som kilat sig så hårt att rollern inte biter på dem...
Tycker bara att det är tråkigt när personer som aldrig haft hund förut väljer bort Grupp 9 hundar och andra sällskapsavlade raser enbart p.g.a. pälsen med ovanstående argument. I mina ögon gör man en tankevurpa!

Alltså det här argumentet med att man vill ha en korthårig släthårig hund utan underull för att de har enklast päls och man inte vill lägga ner tid... Tiden man sparar på päldvård får man ju lägga på städning istället?? Och då menar jag inte en snabb dammsug utan det är timmar med att pilla ut vassa korta hårstrån från kläder och möbler som kilat sig så hårt att rollern inte biter på dem...
Tycker bara att det är tråkigt när personer som aldrig haft hund förut väljer bort Grupp 9 hundar och andra sällskapsavlade raser enbart p.g.a. pälsen med ovanstående argument. I mina ögon gör man en tankevurpa!

Jag tror att det är mer eller mindre pyssel med alla pälstyper. Frågan är bara vad man själv tycker är mest krävande!

Personligen föredrar jag långhåriga (gärna med underull) hundar som fäller ett fåtal gånger om året. Inte mycket mer att göra än någon igenomborstning då och då och när fällperioden är igång så är det helt okej att sopa/dammsuga nästan varje dag. :D

Sitter i djursalongen på Gotlandsfärjan och är så stolt över Klura. Inte skällt en enda gång, piper inte utan la sig snabbt ned och slappnade av precis som de andra hundarna.
Trots att det sitter en hundilsken Lagotto på raden framför som gör utfall när en hund går förbi.
Att hänga med in till stan med kollektivtrafik och på restaurangen/caféer i helgen och början av veckan gjorde henne gott :)

Sitter i djursalongen på Gotlandsfärjan och är så stolt över Klura. Inte skällt en enda gång, piper inte utan la sig snabbt ned och slappnade av precis som de andra hundarna.
Trots att det sitter en hundilsken Lagotto på raden framför som gör utfall när en hund går förbi.
Att hänga med in till stan med kollektivtrafik och på restaurangen/caféer i helgen och början av veckan gjorde henne gott :)

Håller helt med. Det är en stor skara hundägare som gott kunde ha blivit nöjda och glada med en sällskapshund från grupp 9. Så tråkigt att den gruppen hund så ofta blir förbisedd.

Jag funderar på det när jag läser om bichonerna t ex. Går inte alla de där hundarna att klippa ner?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka