R
Raderad medlem 94602
Cancer vill ploppa upp i mitt huvud, också. Men som sagt, jag kan missminnas mig.Klåda och allergier, har jag för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cancer vill ploppa upp i mitt huvud, också. Men som sagt, jag kan missminnas mig.Klåda och allergier, har jag för mig.
Som @Migo skrev så drar de ofta med klåda och hudproblem, så jag skulle vilja veta hur det är med sånt i linjerna.Idag har jag hjälpt en vän köpa en ny hund,en ras som jag vet 0 om,den snälla uppfödaren frågade :vad vill du veta? Jag såg ut så här
Var tvungen att snabbt googla
Rasen är en Westie som ska följa med Cocainet över hit.
Det jag vet om rasen får plats på min tumnagel, liten vit,ofta trevlig,fräckt klippt.
Nej det är hudproblem och det jobbas det med i den svenska rasklubbenCancer vill ploppa upp i mitt huvud, också. Men som sagt, jag kan missminnas mig.
Dom flesta westie jag träffat är tyvärr allergikerHar för mig att de dras med nått hälsoproblem som var vanligt, minns dock inte vad det var. En väns föräldrar hade ett gäng genom åren och hade råkat ut för det. Så det kanske är värt att kolla upp (jag kan ha fel)
Jag tycker de är häftiga
På tal om Westie - jag saknar bilder på westien Ian (?) som ju var hur fräsig som helst! Gick inte han grytjakt och allt? Är det någon som har koll på hur det är med honom nuförtiden och om användaren fortfarande hänger här? (Hon verkade ju ha enorm koll på westien som ras!)
Ja han var verkligen så himla fräsig! Synd att hon inte är här längreHon har inte hängt här på flera år (hette väl typ Mrs_Scabtree). Ian Så sjukt cool och gullig.
Ja han var verkligen så himla fräsig! Synd att hon inte är här längre
Alltså det här argumentet med att man vill ha en korthårig släthårig hund utan underull för att de har enklast päls och man inte vill lägga ner tid... Tiden man sparar på päldvård får man ju lägga på städning istället?? Och då menar jag inte en snabb dammsug utan det är timmar med att pilla ut vassa korta hårstrån från kläder och möbler som kilat sig så hårt att rollern inte biter på dem...
Tycker bara att det är tråkigt när personer som aldrig haft hund förut väljer bort Grupp 9 hundar och andra sällskapsavlade raser enbart p.g.a. pälsen med ovanstående argument. I mina ögon gör man en tankevurpa!
Tycker bara att det är tråkigt när personer som aldrig haft hund förut väljer bort Grupp 9 hundar och andra sällskapsavlade raser enbart p.g.a. pälsen med ovanstående argument. I mina ögon gör man en tankevurpa!
Jag funderar på det när jag läser om bichonerna t ex. Går inte alla de där hundarna att klippa ner?Alltså det här argumentet med att man vill ha en korthårig släthårig hund utan underull för att de har enklast päls och man inte vill lägga ner tid... Tiden man sparar på päldvård får man ju lägga på städning istället?? Och då menar jag inte en snabb dammsug utan det är timmar med att pilla ut vassa korta hårstrån från kläder och möbler som kilat sig så hårt att rollern inte biter på dem...
Jag funderar på det när jag läser om bichonerna t ex. Går inte alla de där hundarna att klippa ner?
Tänkte väl det. De är ju mycket finare nerklippta än som golvmoppar, tycker jag. Just shih tzu är en klart tänkbar kandidat den dag jag kan ha hund.Jodå! Så fort varje shih-tzu gjort sitt i utställningsringen så klippte vi ner dem direkt med rakmaskin. Nemas problemas.
Tänkte väl det. De är ju mycket finare nerklippta än som golvmoppar, tycker jag. Just shih tzu är en klart tänkbar kandidat den dag jag kan ha hund.
Jag har bara träffat två. Den ena verkade lite ängslig men den andra verkade vara en käck liten kompis som var med på precis allting. Vilket väl är ett bra drag för en förstahund.Rekommenderar starkt! Så otroligt trevliga och roliga små krabater!