Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan fan fan,billig hund idag, Gissa har för 1a gången stulit, 40g chockladboll ni vet dom där man kan köpa i 6pack .
Behöver jag kontakta jour vet? Det står inte på paketen hur mycket kakao den innehåller,o pisse väger ca 6kg.
Någon som kan det bättre än mig?!

Jag hade inte åkt in om en av mina dvärgar ätit. Varit beredd på att det kan komma kräkning och diarré. Kakaopulver är långt ner på ingredienslistan så lär inte vara så mycket i en sådan liten boll.

Nu har jag bokat tid hos veterinär för att avmaska inför Norgeresa. Beslutet som jag gått och grunnat på i flera månader är taget - mitt älskade fluff ska lämnas tillbaka till sin ägare. :cry:

I början funderade jag på det mest för att jag insåg att jag ville ha en mer lekfull och arbetsvilig hund. Men att ta beslutet var svårt för hunden vi har fått hem har på många sätt överträffat alla mina förväntningar. Lättare hund blir nog nästintill omöjligt att hitta. Tiden gick och i början verkade hon trivas så väldigt bra, var väldigt närgången och kelig.

Nu är det helt annorlunda. Hon har inte ökat sitt lekintresse utan tvärtom - det har helt dött. Det lilla, lilla hon tidigare hade är nästan som bortblåst. Hon är mycket mer för sig själv och verkar ofta vara nedstämd. Även om hon är en väldigt go hund så känner jag inte att jag får ut allt jag vill av hundägandet och hon verkar inte trivas 100 % så det enda rätta är att hon får åka tillbaka till Norge.

Det har varit ett otroligt tufft beslut eftersom hon är min första hund och jag har tyckt väldigt gott om henne. Hon känns verkligen som min hund och hon är väldigt fäst vid mig. Gråter till och från och känner beslutsångest men tror att detta är rätt beslut. Man känner sig liksom misslyckad. :(

Jag tycker att det låter som helt rätt beslut ändå, och håller tummarna för att det nu dyker upp ett annat hem där hon trivs bättre och att du får helt rätt hund hem till dig så småningom!

Jag tycker att det låter som helt rätt beslut ändå, och håller tummarna för att det nu dyker upp ett annat hem där hon trivs bättre och att du får helt rätt hund hem till dig så småningom!

Ja, precis. Det hoppas vi också på.

Men bara för att jag tog detta beslutet häromdagen så har hon varit så knäpp och annorlunda de senaste två dagarna. Nästan lite rolig. Typiskt, det gör ju det hela inte lättare för mig. :cautious:

Idag har vi i alla fall varit ute och spårat hare. Det kan hon minsann, inget fel på den lilla nosen. :D

Igår åkte vi till Strömsholm för att röntga Aysus knä igen.

Det visade sig att ett av stiften (det största...) hade lossnat och hamnat en bit ovanför knät. Inte konstigt att hon inte velat varken böja eller sträcka ordentligt i leden trots att det egentligen är fysiskt möjligt!

Som tur är så hade de möjlighet att plocka ut det på en gång och idag rör hon sig faktiskt betydligt bättre än vad hon gjort innan. Imorgon ska jag försöka filma henne :)

Och, det bästa av allt, nu har alla hennes benbitar läkt ihop! Hon har nu EN knäskål istället för en miljard knäskålsbitar. Veterinären var helt fascinerad av hur bra det läkt, hur bra rörlighet hon har, att det inte finns ett spår av artrosbildning någonstans osv :banana: Han sa faktiskt nu att han inte hade trott att hon skulle läka, att det var en så allvarlig fraktur att det sett ut som om det skett en explosion i knät osv...

Nu ska jag maila röntgenbilder och lägesuppdatering till fysioterapeuten så att vi kan få en plan för hur vi ska göra framöver, för vi är ju långt ifrån klara med allt. Rörelserna måste fortfarande bli bättre och hon måste bygga upp musklerna mer.

Jag hade inte åkt in om en av mina dvärgar ätit. Varit beredd på att det kan komma kräkning och diarré. Kakaopulver är långt ner på ingredienslistan så lär inte vara så mycket i en sådan liten boll.
Tack :love: Jag tänkte på det också att det är ju inte 70% choklad utan "bara" kakao.
Och kräkningar eller diarre behöver jag nog inte oroa mig för,det är slöseri på mat :D och damen har plåtmage.
Men någon kvällsmat blir det inte :mad:

Fan fan fan,billig hund idag, Gissa har för 1a gången stulit, 40g chockladboll ni vet dom där man kan köpa i 6pack .
Behöver jag kontakta jour vet? Det står inte på paketen hur mycket kakao den innehåller,o pisse väger ca 6kg.
Någon som kan det bättre än mig?!
Räcker nog med telefonkontakt. Har du beta blockerare hemma, typ metoprolol? Kan ges i samråd med vet.

Räcker nog med telefonkontakt. Har du beta blockerare hemma, typ metoprolol? Kan ges i samråd med vet.
Nej,detta är 1a gången jag misslyckats med att hålla undan matiga saker från mina hundar,vände mig om 2 min för att visa var röjsågens bensin stod och vips när jag vände mig om hade :turd: hunden hela munnen full med negerboll

Tack :love: Jag tänkte på det också att det är ju inte 70% choklad utan "bara" kakao.
Och kräkningar eller diarre behöver jag nog inte oroa mig för,det är slöseri på mat :D och damen har plåtmage.
Men någon kvällsmat blir det inte :mad:

Har hon plåtmage händer säkert ingenting. Winzi roffade åt sig ett antal Lindt Lindor kulor (inklusive papper :grin:) i början av året och fick inga symtom alls, hon har också plåtmage.
Tror verkligen det är ytterst lite teobromin i en Delicatoboll.

Så heter dom !
Som sista ingrediens innan alla E nr står det fettreducerat kakaopulver

Jag hade också varit lugn. Frank (som förvisso väger nåt kg mer än Gissa skulle jag tro, men de är ju båda små hundar) satte i sig runt 70 gram ljus choklad en gång, jag hade is i magen baserat på vad en hund hans storlek borde tåla utan att bli dålig och det gick bra. En Deliatoboll innehåller antagligen betydligt mindre teobromin än så...

Usch vad hemskt! Har också fått en hund attackerad av en shitbull... Himla trött på glorifierandet och förenkladet av dessa hundar. "Men de är ju såååååååå snälla mot barn och smådjur, titta på den här videon med min shitbull och papegoja, de är bästa vänner. Nannydogs".
Sen att de biter sönder grannarnas hundar är tydligen grannarnas fel för att deras hundar är kaxiga i koppel...
Bra att du anmält!

Ja, man kunde ju önska att de kunde hålla sig till mindre raser. Skadorna blir inte så värst stora om man har en chihuahua...
Så himla synd att hundarna ska få ett dåligt rykte för att människor inte begriper vad de har i kopplet.

Happ det var visst Bobber som varit på kissfest på ovanvåningen. Han har idag även kissat precis bakom mig när jag grejat i köket och mitt framför ögonen på sambon i vardagsrummet. När vi gick ut sprang han runt och kissade sex gånger under tiden jag gick till soptunnan, den står 20 m från köksdörren. Min gissning är uvi så han får också följa med till vetten imorgon när jag ändå ska dit med Karin.

Likabra att ta bägge direkt ju :meh:

Gripa har något långa ben :D

Snart 9 månader nu!

1425214807564477

Här har man tydligen begåvats med njurbäckeninflammation :mad: hinner inte! Renoverar ju för fullt, i morgon har jag lite paus för retrieverträning. Kommer ett helt gäng hit.. tur vi ska vara på hemmaplan, jag är ju lite justerad tack vare den här skiten..

Malte har en skadad tass :( han vill inte stå på den och håller på och slickar och tuggar på den. Vettefan vad som har hänt, hittar inget sår eller så på den... antar att det bara är att avvakta och hoppas på att det går över

Jaha ja. Tant Karin gick ifrån vetten med en gigantisk ok stämpel i rumpan och hela munnen full med godis :rofl: Knölarna var bara fettvävnad efter hennes tid som tjock.

Bobber däremot fick både en röntgen, ett ultraljud och en palpering :up::meh: Blod i urinen men inga tecken på stenar iaf så antibiotika i åtta dagar skulle väl lösa det trodde dem.

Ställde hundarna på vågen också.
Tant karin för sju månader sen- 43kg
Idag -23 kg :up::bump:

Bobber för sju månader sen - 39 kilo
Idag - 43 kg :meh::angel: Måste dela på hundarna under matning tror jag :o:D

Jaha ja. Tant Karin gick ifrån vetten med en gigantisk ok stämpel i rumpan och hela munnen full med godis :rofl: Knölarna var bara fettvävnad efter hennes tid som tjock.

Bobber däremot fick både en röntgen, ett ultraljud och en palpering :up::meh: Blod i urinen men inga tecken på stenar iaf så antibiotika i åtta dagar skulle väl lösa det trodde dem.

Ställde hundarna på vågen också.
Tant karin för sju månader sen- 43kg
Idag -23 kg :up::bump:

Bobber för sju månader sen - 39 kilo
Idag - 43 kg :meh::angel: Måste dela på hundarna under matning tror jag :o:D
43kg:confused::crazy: Bra jobbat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka