Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har man tydligen begåvats med njurbäckeninflammation :mad: hinner inte! Renoverar ju för fullt, i morgon har jag lite paus för retrieverträning. Kommer ett helt gäng hit.. tur vi ska vara på hemmaplan, jag är ju lite justerad tack vare den här skiten..
Åh, akta dig! Har ju haft en vovve som höll på att stryka med av det.

Malte har en skadad tass :( han vill inte stå på den och håller på och slickar och tuggar på den. Vettefan vad som har hänt, hittar inget sår eller så på den... antar att det bara är att avvakta och hoppas på att det går över

Låter som om något kommit in i tassen. Skulle boka veterinärtid i nästa vecka.

Här har man tydligen begåvats med njurbäckeninflammation :mad: hinner inte! Renoverar ju för fullt, i morgon har jag lite paus för retrieverträning. Kommer ett helt gäng hit.. tur vi ska vara på hemmaplan, jag är ju lite justerad tack vare den här skiten..
Krya på dig :)

Åh, akta dig! Har ju haft en vovve som höll på att stryka med av det.

Fast jag tror att det är @AraSlei som har njurbäckeninflammationen? Vi får väl hoppas att hon överlever isåfall. :)

Det går rätt bra faktiskt, det upptäcktes nog väldigt tidigt för idag har jag knappt ont alls :up:
Blev utringd som efterapportör till ett gäng glada skyddsjägare i morse också. Perfekt innan träningen som började vid 10 :D

Så himla nöjd med Floyds arbete på apporteringen, första gången han tar kaja som varmvilt :) han var väl inte överdrivet intresserad av kallviltet när vi körde sök på träningen sen, men det är väl inte så konstigt kanske :p markeringarna var inga problem i alla fall :D

Den var som vi trodde,lugn, bajs/kräk fri.:up:
Något sur för att middagen uteblev och frukosten blev minimerad.
Från en som vet att de inte ska äta choklad eller lök osv., men som inte är mer påläst än så. Minskar det alltså risken för förgiftning om de fastar efter de fått i sig sådant? Min spontana tanke hade varit att försöka "spä ut det" genom att snarare kanske ge lite mer mat än vanligt...

Från en som vet att de inte ska äta choklad eller lök osv., men som inte är mer påläst än så. Minskar det alltså risken för förgiftning om de fastar efter de fått i sig sådant? Min spontana tanke hade varit att försöka "spä ut det" genom att snarare kanske ge lite mer mat än vanligt...
Middagen var för att hon redan var full av delicatobollen och frukost minskning pga kalorierna hon behöver tappa ca 0,5kg

Calibras blivande matte har varit här och vi har gått en sväng på 8 km med hennes hund och Calibra. "Iba" var lite smågruffig precis när de möttes men efter bara ett par minuter traskade de oberört på. Hanen där är en mycket trevlig, neutral och språksäker äldre herre. Passade "Iba" bra som är ganska högtempererad. Det dämpar henne och underlättar stämningen.
Det känns fortfarande väldigt bra med det här hemmet :)

Sen har jag hämtat ut Calibras halsband. Hon blev göööörsnygg i det:up:

Idag har jag hjälpt en vän köpa en ny hund,en ras som jag vet 0 om,den snälla uppfödaren frågade :vad vill du veta? Jag såg ut så här :confused::eek::nailbiting:
Var tvungen att snabbt googla :D
Rasen är en Westie som ska följa med Cocainet över hit.

Det jag vet om rasen får plats på min tumnagel, liten vit,ofta trevlig,fräckt klippt.O_o

Idag har jag hjälpt en vän köpa en ny hund,en ras som jag vet 0 om,den snälla uppfödaren frågade :vad vill du veta? Jag såg ut så här :confused::eek::nailbiting:

Det jag vet om rasen får plats på min tumnagel, liten vit,ofta trevlig,fräckt klippt.O_o

Mormor och morfar har haft westie i hela mitt liv. Liten, robust, aktiv, bitchig. Trimras, uppskattar grytjakt även om många mest har dem som understimulerade sällskapshundar nu. Väldigt vettig som stallhund. Tar ingen skit. Alls. Från någon.

Cairnterrierns bitchiga kusin, typ. :angel:

Mormor och morfar har haft westie i hela mitt liv. Liten, robust, aktiv, bitchig. Trimras, uppskattar grytjakt även om många mest har dem som understimulerade sällskapshundar nu. Väldigt vettig som stallhund. Tar ingen skit. Alls. Från någon.

Cairnterrierns bitchiga kusin, typ. :angel:
Det lät ju nästan som en hund för mig,denna är en 1 årig tik,nytrimmad/klippt och söt som en smällkaramell

Har för mig att de dras med nått hälsoproblem som var vanligt, minns dock inte vad det var. En väns föräldrar hade ett gäng genom åren och hade råkat ut för det. Så det kanske är värt att kolla upp (jag kan ha fel)

Jag tycker de är häftiga :)

Har för mig att de dras med nått hälsoproblem som var vanligt, minns dock inte vad det var. En väns föräldrar hade ett gäng genom åren och hade råkat ut för det. Så det kanske är värt att kolla upp (jag kan ha fel)

Jag tycker de är häftiga :)
Klåda och allergier, har jag för mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 103
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 121
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka