Uppdatera ännu mera, del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland dimper det ner så himla gulliga meddelanden :love: "
If you ever sold trained border collies, I would find a way to bring one to my farm. I have so much respect for the training you do with your dogs. It is so inspirational to see your videos. I have seen many trainers and dogs and you are at the top of my list. I wish I had the knowledge and ability that you have. Thanks for sharing on instagram."
Din kurs var - utan jämförelse - den bästa jag tittat på!
På flera plan.
Pedagogiken gentemot förarna och förklaringarna på hur hundarna och fåren "tänker".
Att själva träningen gick så lungt och fint till, inte bara i teorin, utan även i praktiken - är det bästa betyg du kan få på att du är RIKTIGT duktig.
Man riktigt KÄNNER att du ÄLSKAR detta och att du har stor respekt för både hundarna och fåren <3
Jag blev varm i hjärtat flera gånger över olika saker du sa och gjorde <3
Tack för att jag fick vara med och se detta <3

Okej jag är lite orolig här, har upptäckt att min mor har sökt en hel del på omplaceringshundar från Rumänien, me not like. Tyckte vi hade kommit överns om att antingen ska dom ha en äldre omplaceringshund från Sverige, helst vinthund eller ingen hund alls. :meh:

Då är vi snart på väg till Norge för att lämla tillbaka fluffet. Usch så sorgligt. Kommer dessutom känna mig otroligt desperat och rastlös framöver när jag blir hundlös igen. :arghh:

Ska förmodligen plugga heltid på distans från och med slutet av augusti så kanske försöker bli dagmatte eller något sådant..

Vi har nyss lämnat tillbaka fluffet. Fy tusan vad hemskt det känns. Att se den hundens blick när vi lämnade henne där gjorde så satans ont. Hon har verkligen fäst sig vid mig och hon är en riktig enmanshund så...

Hade ett så speciellt band med den hunden. Nu blir man ju fundersam om man gjort rätt. Men vet att det är i stundens hetta jag känner detta. Vill tro att det här är det bästa trots allt och hoppas att hon framöver får komma till en familj som uppskattar henne för den fantastiska sällskapshund hon är. :cry:

:cry::cry::love:
ct4aYeJ.jpg

Vi har nyss lämnat tillbaka fluffet. Fy tusan vad hemskt det känns. Att se den hundens blick när vi lämnade henne där gjorde så satans ont. Hon har verkligen fäst sig vid mig och hon är en riktig enmanshund så...

Hade ett så speciellt band med den hunden. Nu blir man ju fundersam om man gjort rätt. Men vet att det är i stundens hetta jag känner detta. Vill tro att det här är det bästa trots allt och hoppas att hon framöver får komma till en familj som uppskattar henne för den fantastiska sällskapshund hon är. :cry:

:cry::cry::love:
ct4aYeJ.jpg

Stor tröstkram! Förstår att det känns tungt.

Ebrah vann idag! :banana: Vinst med cacil ("internationellt cert") och vi konstaterade under dagen att det var nästan hela landslaget på plats. Tiken som kom 2a efter Ebrah, det var hon som kom 3a på EM i år. Känns bra :p Hon är så tokigt fin min lilla dåre.
20582925_1712131585761007_1248386739127451648_n.jpg

(Surt nog så hade de inga cacil-rosetter, så den ska vi få med post sedan :p )

Slow eating-skål som fungerar? Valpen tuggar inte utan suger i sig maten.. sen kräks hon såklart upp allt igen. :( Eller någon annan smart lösning?

Slow eating-skål som fungerar? Valpen tuggar inte utan suger i sig maten.. sen kräks hon såklart upp allt igen. :( Eller någon annan smart lösning?
Torrfoder eller färskfoder? Jag klickade ut teskedsstora klickar färskfoder i trädgården till valpen när hon var ung och glupsk, så fick hon jobba med näsan och äta lite i taget efter hand som hon hittade det. Torrfoder är ju bara att kasta ut

Uj uj. @linnsan och jag har gjort oss opoppulära i en CM-tråd på fejjan. Rena popcorntråden :d

Fick veta att leasingtiken börjar nog löpa tidigare. Det passar oss bra :up:
Ägare och tik kommer hit på söndag på studiebesök med övernattning då de ändå är ute och reser. Det ska bli jättekul och intressant att ses mer ingående :)

För min funkar det att blöta torrfodret, då kräks han inte upp det. Sen hittade jag som en "skiva" med olika stora hål i som man lägger i skålen ovanpå fodret. Då tar det så lång tid att den andra hinner äta upp föra :D

Vänd uppochner på en vanlig skål i metall? Lägg ut i en muffinsplåt? Är det torrfoder så blötlägg maten och tryck in i typ en kong eller urgröpta märgben om du ger det och frys den? (Fungerar såklart med färskfoder också)

Är det färskfoder så verkar sådan där skålar som ser ut som spiraler/labyrinter fungera bra (@AraSlei har väl sådana väl?). En sådana med tre piggar fungerar betydligt bättre för torrfoder än färskfoder (min uppfattning) men labyrinter fungerar säkert bra för båda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 106
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
726
Senast: MML
·
Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 124
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka