Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Att ha som sista nöden att kvinnan skall göra abort är befängt.
Då det handlar om hennes kropp.
Även män måste ha ett eget ansvar för sin sexualitet.
Om pappan inte vill vara delaktig så får han tänka efter före. han är en vuxen människa som har eget ansvar för sina handlingar och konsekvenserna därav.
varför sätta ett barn till världen där pappan inte vill vara delaktig, frågar du mig är det egoistiskt både mot pappan och barnet, för uppenbarligen vill han ju inte ha barn eftersom ni har skyddat er....
Det är inte ok att en person ensam tar ett beslut som drabbar den andra, utan att denne får vara med och ge sina tankar.
Håller med om det du skriver, men i slutänden är det ändå kvinnan som i dessa lägen har sista ordet, eftersom det är hennes kropp det handlar om. Ingen kvinna ska kunna tvingas till abort, inte heller vägras att göra abort
Det du citerar kan användas i både kvinnas och i mannens fall, jag ger inte min syn i abortfrågan, den får var och en själv ta ställning i. Men resultat av nöjsesaffären kan bli ett barn, att en abort är klart obehaglig kan vi alla vara överens om. Vad man som kvinna bör tänka på innan man förlustar sig, är vad gör jag om jag blir med barn? Kan jag göra abort, eller klarar jag inte det? Det är ju väldigt viktigt, eftersom det ju handlar om sin egen kropp men kanske även en annan människas framtid. Klarar man inte av en abort, avstå då från nöjet tills man finner en man som är beredd att dela ansvaret i det väntade barnet. Det är lika illa att tilltvinga sig ett ansvar från en annan människa genom att påstå "Det borde h*n ha tänkt på tidigare".
Det du citerar kan användas i både kvinnas och i mannens fall, jag ger inte min syn i abortfrågan, den får var och en själv ta ställning i. Men resultat av nöjsesaffären kan bli ett barn, att en abort är klart obehaglig kan vi alla vara överens om. Vad man som kvinna bör tänka på innan man förlustar sig, är vad gör jag om jag blir med barn? Kan jag göra abort, eller klarar jag inte det? Det är ju väldigt viktigt, eftersom det ju handlar om sin egen kropp men kanske även en annan människas framtid. Klarar man inte av en abort, avstå då från nöjet tills man finner en man som är beredd att dela ansvaret i det väntade barnet. Det är lika illa att tilltvinga sig ett ansvar från en annan människa genom att påstå "Det borde h*n ha tänkt på tidigare".
Klarar man inte av en abort, avstå då från nöjet tills man finner en man som är beredd att dela ansvaret i det väntade barnet.
Barn har alltid varit kvinnans sak.
Att ta hand om de oönskade, att skydda sig genom att äta farliga piller och slutligen att ta bort med olika medicinska metoder.
Det är dags för männen att liksom anpassa sig till det eller att sterilisera sig om det är viktigt för dem att slippa barn.
Den som inte vill ha barn får vackert se till att undvika det.
Och mannen har bara två säkra sätt medan kvinnan har flera.
Du väljer alltså att skuldbelägga TS för att en man inte vill ta sitt ansvar för ett barn som han är biologisk far till? Den som sviker någon här är mannen. Ingen annan.
(Frågan om abort eller inte har jag givetvis inga synpunkter på.)
Många är de män som skaffat barn de påstått sig vilja ha och sedan ledsnat på det hela och dragit iväg på andra äventyr.
Jag vet inte vad det är med män på den där fronten men något verkar liksom fattas........
jag har bara så svårt att förstå varför man vill skaffa barn med en man som inte vill vara delaktig i barnet. jag tycker att ska man skaffa barn så skall det vara med en som man tror att det kan fungera med i 18 år i allafall. men alla är vi olika.
Varför är barnet plötsligt bara kvinnans? Varför är det upp till kvinnan att ta ansvar för mannens sexualitet och fortplantning?
Moderskap är obligatoriskt, faderskap är frivilligt, enligt flera argument i tråden. Men jag tycker att det är ett vansinnigt sätt att se det.
Mannen, i det här fallet, har att välja mellan att se till att det inte blir några barn som han inte vill ha, och när/om det misslyckas, faktiskt ta hand om de barnen ändå. Världen är sån, helt enkelt. Det går inte att planera allt. När planeringen skiter sig måste man ändå ta ansvar för konsekvenserna, man kan inte undslippa fundamentalt ansvar med hänvisning till att man inte "ville det på förhand".
Det är historiskt.Varför är barnet plötsligt bara kvinnans? Varför är det upp till kvinnan att ta ansvar för mannens sexualitet och fortplantning?
Precis så.När planeringen skiter sig måste man ändå ta ansvar för konsekvenserna, man kan inte undslippa fundamentalt ansvar med hänvisning till att man inte "ville det på förhand".
Mannen, i det här fallet, har att välja mellan att se till att det inte blir några barn som han inte vill ha, och när/om det misslyckas, faktiskt ta hand om de barnen ändå.
Den som inte vill ha barn får vackert se till att undvika det.
Å ena sidan ska vi ha jämlikhet, men när det hettar till så vill man liksom skjuta skulden över på den andra. Märklig inställning på min ära.
Kan inte annat än att hålla med dig i allt du skriver, mycket bra uttryckt!
Jag tycker det är märkligt att det alltid är mannens fel att en kvinna blir med barn, om BÅDA parter har skyddat sig mot en ev. graviditet. Jag förstår inte varför det alltid är mannen som är ett svin om han vill att kvinnan ska göra abort, det borde ju även HON tänkt på innan. Går man till sängs med en man som man vet inte vill ha barn, så borde man kanske tänka sig för lite innan, men istället anser kvinnor att det är deras fulla rätt att helt ta mannens framtid i sina egna händer, mot hans vilja, bara för att "det är ju faktiskt hennes kropp", jag tycker det är beklagligt.