Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Sedan blir det ju inte bättre av att du skrev som du gjorde om LG, att Shaggy var uppenbart god - ja det vet vi alla nu efter DL. Men ingen utom de onda och Shaggy själv visste det då, så alltså kan det inte tala för hennes ondhet. Därför reagerar jag på att det känns som att du vill kasta orättfärdiga misstankar.

Just nu tycker jag att Paddingtons och Hedinns röst på Bumpo är de som sticker ut mest, just för att de är väldigt svaga och bygger på rösten Bumpo lade.

Men det är väl ofta just så man bygger sina teorier, på hur någon lagt sin röst ? Det tycker jag inte är ett dugg märkligt

Just nu försöker jag tänka utanför boxen och förhoppningsvis komma på nått bra. Men ju mer klockan går desto mer orolig blir jag faktisk. Känner att jag borde ändra min röst men till vem och med vilken motivering?! Kan inte bara skriva "det känns så". Skulle inte förvåna mig heller om jag åker, men det lär ju inte få se förrän en minut innan tio.

Och ptja, hade jag varit ond tillsammans med Lården hade jag kanske också skrivit att jag reagerade på dina konstiga misstankar, men förmodligen inte. :p men varför ska jag inte reagera när jag tycker att ett resonemang är felaktigt tänker du? Jag har Lården varken åt det goda eller onda hållet, det spelar liksom ingen roll för att jag ska reagera på ditt resonemang.

Jag tror att hon ändrade för att överleva själv. Jag tror att om hon är god så är det en desperat handling just för att överleva och hon visste ju inte att Shaggy var god, om hon är ond så kanske någon annan i zombielägret kunde ändrat sin röst med en tjusig motivering, MEN det kanske hade dragit blickarna till henne eller den potentiella zombiekumpanen ännu mer ? Så summasumarum är det omöjligt att dra någon slutsats om den ändrade rösten - iallafall för mig -

Det låter helt osannolikt att en eventuell zombie kollega skulle ändrat röst, det hade ju varit väldigt uppenbart.

Den slutsats man möjligtvis kan dra kring vad som hände på slutet av röstningen är att du och lillgrådis troligtvis inte är ulvar ihop för då hade du kunnat peta in en röst på shaggy på slutet(du var ju kvar att rösta, men valde att rösta på någon annan) utan att det stack ut så mycket.

Men det är väl ofta just så man bygger sina teorier, på hur någon lagt sin röst ? Det tycker jag inte är ett dugg märkligt

Jo, visst. Men att bygga hela sin teori på en första dags röst då alla har ganska vaga/konstiga teorier tycker jag är lite konstigt (längre fram kan man ju urskilja en del ur hur folk röstar, men inte första dagen, tycker jag) Framförallt när Bumpo inte gjort några fler inlägg sen igår. Paddingtons röst känns mer som en hämndröst.

Men jag tycker också Bumpo sticker ut lite, och framförallt för att hon inte varit aktiv i leken alls sedan igår.

Jag reagerade också på att Paddis röst kändes lite hämnd aktig..

Men, ja bumpo sticker ut dock tycker jag inte hon sticker ut så mycket som en del verkar få det till.

Jag vet verkligen inte vad jag ska rösta på :banghead:

Jo, så är det väl.

Nej, jag känner att jag måste rösta. Just nu är Karamellen den som sticker ut mest för mig. Dels genom rösten igår, men framförallt kommentaren om LG idag, där det kändes som att hon ville misstänkliggöra henne på falska grunder. Så därför: Mammas röstar på karamelldrottningen

Det låter helt osannolikt att en eventuell zombie kollega skulle ändrat röst, det hade ju varit väldigt uppenbart.

Det var ju det som jag insåg när jag tänkte högt - och också skrev:
MEN det kanske hade dragit blickarna till henne eller den potentiella zombiekumpanen ännu mer

Jag tror fortfarande att röständringen var en desperat handling för att rädda det egna skinnet, men jag börjar klura lite på att kanske Lillgrådis ändå tillhör den onda sidan och enda chansen för dem med läget som var igår var att någon annan kom in och röstade på Shaggy så att Lillgrådis kunde klara sig. Det var ju bara jag kvar av de som var aktiva igår på kvällen och jag röstade inte på Shaggy. I enlighet med detta så

cirkus röstar på Lillgrådis

Dock måste jag säga att jag faktiskt reagerar på Lården idag, hon röstade på mig inför DL, som flyttades fram. Och att rösten är på mig reagerar jag inte på så, men motiveringen var väl inte i bästa laget direkt. Varför just mig när det är typ tusen andra (ingen överdrift här inte :angel:) som inte heller har varit aktiva, och framförallt, varför inte fortsätta hänga i tråden och resonera? Hon hade ju kunnat diskutera med mig och få mer underlag för sin teori mot mig, eller iaf ha en större bild av andra, men det har hon inte gjort? Skumt.

Jag kanske är trög, men exakt vad är det som tyder på att hon är ond tycker du? :) Jag hänger ju med på att hon kan ha velat rädda sitt skinn oavsett om hon är god eller ond, men vad i det får henne att luta åt den onda hållet? :)

Jag fortsätter på "hämndröstningslinjen". Även om det är klent som teori, men det är ju inte så många som röstat på samma individer och det är alltid intressant när deltagare är snabba att hänga på för att få majoritet - för att en god ska åka ut. Med så få som röstade igår så är det ju små marginaler om det skulle börja väga över mot en zombieulv.

Lillgrådis röstar vår_vinter

Detta endast grundat på den hyggligt snabbt påhakade rösten som nr 2 mot mig igår. Som jag egentligen tyckte var mer drev (inte så mycket drev med två tre röster men ändå) än Shaggys sista. Men då var jag tvungen att välja Shaggy för att försöka undvika åka själv, som några har påtalat.

*kl*

Ja det var inte helt lätt idag när många är så inaktiva...

Men jag tycker fortfarande att Paddis röst på Bumpo är lite konstig och helt utan grund. Som jag skrivit tidigare, att bygga en hel teori på en första dags röst tycker jag är märkligt. Nä det känns mer som en hämnd röst i mina ögon.
Sen att hon inte varit aktiv i leken alls efter det, hon borde ha sett att DL vart uppskjuten och skrivit något...

Vår_vinter röstar på Paddington

Jag tror fortfarande att röständringen var en desperat handling för att rädda det egna skinnet, men jag börjar klura lite på att kanske Lillgrådis ändå tillhör den onda sidan och enda chansen för dem med läget som var igår var att någon annan kom in och röstade på Shaggy så att Lillgrådis kunde klara sig. Det var ju bara jag kvar av de som var aktiva igår på kvällen och jag röstade inte på Shaggy. I enlighet med detta så

Eh va? du får ursäkta men det där låter sämre än förstadagsteorierna

Helt obegripligt, du får gärna utveckla

Det finns dock några deltagare som känns något mer åt det goda hållet, om man ska börja försöka sig på uteslutningsmetoden. Men eftersom jag har sett så lite av hur alla spelar förut så vet jag ju inte heller riktigt var de värsta lurifaxarna finns... :)

kl*

Är lite spretiga teorier på kartan.
Jag kom just hem och min dator tycker att detta är ett ypperligt tillfälle att strula, så om jag blandar ihop något med något så är det för att jag snabbläst och skriver som en stressad struts.

Bumpo är lite på kartan hos paddington och hedin.
Mammas la nu en röst på karamelldrottningen som hon tycker vill misstänkliggöra LG.
LG gjorde en röständring i slutet, ja, det är alltid nått att notera, men jag hade ju gjort det samma om det ökade min chans att få vara kvar och leka. Oavsett vilken roll, säger nada för mig om godhet vs ondhet.
V_V och glömmerallt är ense om att bumpo stuckit ut men inte till den mån som padd. + hedin anser.

apaaaaaaaaaaaaaaaa, nu är klockan efter DL....

Kl

Är det någon som har koll på hur det är röstat? Jag hade tänkt ändra rösten till mammas men sen är jag så dålig på att motivera, tar så tid och tiden tår så förbaskat fort!

För att utveckla mina tankar kring det här så

Resonemanget Cirkus för är ju möjligt men bara för att hon räddade sig själv betyder det ju inte att hon är ond och cirkus skriver ju själv innan att det kan hon ha gjort som god. Så att rösta med den motiveringen känns mycket mycket märklig..

Har någon koll på ställningen förresten?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar