Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Viktigt meddelande! Jag måste iväg och skjutsa en person hem. Jag kommer så fort jag kan och uppdaterar. Ber om ursäkt över det här, inget jag visste tidigare.

Fast det beror ju helt på om hon varit inne eller inte? Med tanke på att hon röstade såpass tidigt och sedan inte synts till gissar jag att hon inte varit inne/haft möjlighet att kolla tråden? Ursäkta, men det där kändes mer som att du la till en mening för att få din motivering att se fetare ut än att du verkligen misstänker henne pga det?

Jag fortsätter på "hämndröstningslinjen". Även om det är klent som teori, men det är ju inte så många som röstat på samma individer och det är alltid intressant när deltagare är snabba att hänga på för att få majoritet - för att en god ska åka ut. Med så få som röstade igår så är det ju små marginaler om det skulle börja väga över mot en zombieulv.

Lillgrådis röstar vår_vinter

Detta endast grundat på den hyggligt snabbt påhakade rösten som nr 2 mot mig igår. Som jag egentligen tyckte var mer drev (inte så mycket drev med två tre röster men ändå) än Shaggys sista. Men då var jag tvungen att välja Shaggy för att försöka undvika åka själv, som några har påtalat.

Fast ett drev, Gravinda la sin röst på dig 21.42 och jag 21.54 och shaggy 21.55. Jag satt och skrev inlägget när Gravinda lagt sin röst så jag såg det när jag redan postat mitt inlägg.

Något drev kan jag inte påstå att det var mot dig, ett drev för mig är när flera hakar på en och samma teori. Nu var det så pass tätt mellan våra röster så mest troligt så satt vi alla och skrev våra inlägg samtidigt.

Nä, detta kändes också som en hämndröst...

Kl

Är det någon som har koll på hur det är röstat? Jag hade tänkt ändra rösten till mammas men sen är jag så dålig på att motivera, tar så tid och tiden tår så förbaskat fort!

Det tar väl ingen tid att ändra röst till och med jag som skriver långsamt kan göra det snabbt. Dålig ursäkt, du hade hunnit ändra om du velat, sen kan man glömma bort vad klockan är men att du inte skulle hinna ändra köper jag inte så en sådan kommentar gör dig genast mer misstänkt i mina ögon.

Sammanfatta teorierna kan man ju alltid göra senare om man inte hinner med. Som jag brukar :p

Hade tänkt skriva: karamelldrottningen ändrar rösten till mammas. Motivering: känns som hon försöker starta drev eller något. Eller så är hon god och bara har hakat upp sig? Lillgrådis kan ju vara vilket som just nu och mammas verkar ändå på nått sätt ondare men jag vet inte riktigt.

Ja du ser själv vilken lysande motivering :grin:.

jag ska försöka förklara.

För det första så har jag väldigt svårt att hitta något att ta på överhuvudtaget. Ju mer jag tänkt på Lillgrådis ändrade röst och vridit och vänt på tankarna, så tillslut så landade jag i att den troligaste anledningen till röständringen var att hon inte ville bli lynchad själv vilket hon blivit om det inte kommit en till röst på Shaggy. Den rösten skulle i så fall antingen kommit genom att en någon annan ändrat sin röst eller genom att någon av de som inte ännu röstat röstade på Shaggy. Om hon då varit ond och en ulvkollega ändrat sin röst så hade det ju dragit blickarna till dem så det vore en dum idé, alternativet att någon av de kvarvarande skulle röstat på Shaggy fanns ju, men det var några som var inaktiva och som inte röstade alls vilket var rätt så troligt då de knappt skrivit några inlägg alls. Kvar var jag. Om jag varit ond så hade jag ju kunnat rädda min kollega genom att rösta på Shaggy. Det gjorde jag inte. Så jag tror helt enkelt att lyan drog en chansning att lotten skulle avgöra till Lillgrådis fördel, annars så hade de garanterad blivit av med en medlem.

Fniss !
Kvällen med de strålande motiveringarna.

Vad jag rent generellt tycker är svårt är när några mest flyter med utan att skriva så mycket, då får man ingen känsla åt något håll eller så misstänker man dem helt enkelt bara för att de just flyter med.

Fast hela ditt resonemang bygger ju på att du utgår från att hon är ond, det är det jag inte förstår, en god person vill ju i ett sådant läge rädda sig själv lika mycket så det är för mig obegripligt att du pga röständringen väljer att rösta på henne.

Ja det är jättesvårt att få någon ide om de oaktiva, dock tror jag inte folk är oaktiva med flit utan snarare är upptagna med något annat.

Jag måste nog sammanfatta mina tankar litegrann (så ni vet ifall att jag blir slukad)

Jag får inget riktigt grepp om glömmerallt hon röstade inte igår men har varit desto aktivare idag, ibland så lutar jag åt att hon är på goda sidan ibland onda. Jag kan inte riktigt sätta fingret på nånting. Samtidigt så är det inte sådär flyta med under radarn. Jag känner mig som om jag missar nånting. Det som jag eventuellt kan reagera på är att vi har varit samstämmiga på flera saker, bla att det pekar åt att Mammasär ond bara för att hon varit mindre aktiv än vanligt, jag ser inte det som ett ondhetstecken som Lillelorden gjorde och lag sin röst där. Sen så är vi eniga om att en eventuell Zombie inte borde ändrat sin röst på en kollega när det gäller Lillgrådis. Det känns udda att vi är så överens om vissa saker men ändå så röstar hon på mig.

Några som flutit med idag är de som la röster tidigt, men jag reagerade egentligen inte på någon annan röst än den som Lillelorden la och sen inte kom in och reflekterade något mer. Den är väldigt underligt motiverad, särskilt med avseende på att Mammas sedan var rejält aktiv. Tycker jag.

ja inte vet jag inte. Svårt är det.

Ja, det gör det nog.

Fast jag vet att redan igår så reagerade jag lite på henne rent generellt, bland annat när hon så snabbt ville kasta misstankar på Lillelorde, även om det var lite skämtsamt och OT artat. Jag tror att det helt klart påverkat mina tankar idag.

Absolut !
jag tycker det är extra svårt om folk är inaktiva så här de första dagarna. Det blir ju svårare att teoria ju mindre "material" det finns dvs, ju mindre andras tankar det finns att fundera över. (förvirrat ????)

Om någon kan vara snäll och ge mig en röstsammanställning så fixar jag en uppdatering right away.

Hmm, efter att ha läst om cirkus och gas konversation blir jag lite fundersam angående ga. Kan inte sätta fingret på det, men något får mig att känna att cirkus är god och uppriktig och ga är ond och klämmer där hon kan? Men ja, det är en känsla mer än något konkret.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för den missade rösten idag. Men jag har tillbringat större deoen av dagen på toaletten....

Lägger in röststatistik själv:

Hedinn röstar på bumpo
Paddington röstar på bumpo
Karamelldrottningen röstar på Lillgrådis
Lillelorden röstar på Mammas
cirkus röstar på Lillgrådis
Lillgrådis röstar vår_vinter
Vår_vinter röstar på Paddington
glömmerallt röstar på cirkus

Uppdatering!

Gänget blev riktigt hämndlystna av att ha förlorat både Becky och Claire Redfield så snabbt. Så nästa kvällning placerade de sig på ett hustak i väntan på att en av de odöda skulle komma förbi. Vilket skedde, och den fick hjärnan bortsprängd.

bumpo var zombie

NattDL om 20 min!

Kl

17:46Hedinn röstar på bumpo
19:05Paddington röstar på bumpo
19:58 karamelldrottningen röstar på lillgrådis
20:06Lillelorden röstar på Mammas.
21:51 Mammas röstar på karamelldrottningen
21:52cirkus röstar på Lillgrådis
21:57Lillgrådis röstar vår_vinter
21:58Vår_vinter röstar på Paddington
22:00 glömmerallt röstar på cirkus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar