Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Tack så mycket! :)

OBS! Eftersom jag inte har kunnat få tag på Niyama så har jag valt att ersätta henne. Myrten tar hennes plats. :)

Nattuppdatering!

Efter den lyckade slakten av en av de odöda, så firade Alice och de resterande överlevarna. Ada Wong kände inte att hon kunde slappna av riktigt, visst hade de vunnit en seger, men det var långt ifrån över. Hon gick därför iväg och satte sig på samma hustak för att spana vidare. Intet ont anade hon att en zombie hade lyckats ta sig upp på taket. Ada undslapp med nöd och näppe, men inte innan zombien hade bitit henne över armen. Förvandlingen tog mindre än en minut och sedan var hon en lika blodtörstig levande död som den som attackerat henne. Leon S. Kennedy blev orolig av tumulten och gick för att se vad som hänt. När han såg Ada zombiefierad stelnade han till och kunde inte förmå sig att hejda hennes attack, inte ens efter att hon slet bort halva hans ansikte och grävde i hans bröstkorg.

Glömmerallt var Ada Wong och kärlekspar med Lillgrådis, som var Leon S. Kennedy

Deadline fredag 20.30 och NattDL 20 min efter uppdateringen!

Yep och nu är jag här!

Eftersom jag är okunnig om temat har jag försökt att bena ut rollerna för att se vad vi har kvar. Tolkning enligt följande:

Alice - ängel
Jill Valentine - ängelns ättling + får två sior
Barry Burton - tvilling alt "syskon" + en extra röst vid ett tillfälle.
Carlos Oliviera - god spion
Luther West - välsignad (eller kan hen även överleva en lynch?)

Albert Wesker - ond spion
zombies - ulvar

Spelare kvar:

cirkus
Hedinn
vår_vinter
Gravinda
Paddington
Lillelorden
Karamelldrottningen
Mammas
Myrten

Döda:

Shaggy - Becky (också välsignad?)
Lenis - Claire Redfields (siare, ev med viss begränsning)
bumpo - zombie
glömmerallt - Ada Wong (ingen roll jag spontant kan namnge. Får en sia (endast ond/god)
Lillgrådis - Leon S Kennedy (tvilling alt "syskon")

Med reservationer för att jag snurrat ihop saker. Har bara läst igenom en gång.

Senast ändrad:

Tänkte egentligen skriva ett samlat teoriinlägg imorgon, men började ändå läsa igenom leken. Fastnade på en del saker. Bland annat det här:

*kl*

Ja det var inte helt lätt idag när många är så inaktiva...

Men jag tycker fortfarande att Paddis röst på Bumpo är lite konstig och helt utan grund. Som jag skrivit tidigare, att bygga en hel teori på en första dags röst tycker jag är märkligt. Nä det känns mer som en hämnd röst i mina ögon.
Sen att hon inte varit aktiv i leken alls efter det, hon borde ha sett att DL vart uppskjuten och skrivit något...

Vår_vinter röstar på Paddington

Jag fattar inte riktigt varför en "hämndröst" (osäker på vad som läggs in i begreppet egentligen) skulle signalera att spelaren är ond?

En god spelare kanske tittar lite extra när hen får röster emot sig, just för att hen själv vet att hen är god. Även om man vet hur svårt det kan vara har man ju då för ögonen att någon annan uppenbart har röstat på en god spelare, vilket i sig faktiskt kan vara grund för en misstanke.

Varför skulle det vara typiskt ont att "hämndrösta"? Är det inte snarare ett sätt att dra ögonen åt sig?

Därmed inte sagt att Paddan måste vara god. Men jag tycker att Vår_vinters röstmotivering är lös. Speciellt som det i den involveras den att Paddan inte skrivit i leken efter att DL blev uppskjutet. Att någon inte gör det kan ju bero på att spelaren röstar relativt tidigt för att hen måste. Det är väl inte ett argument vare sig för ont eller gott?

Däremot frågar jag mig om en av bumpos kollegor skulle gå på så pass och skriva att rösten var utan grund. Det känns som det skapar möjligheter att någon ser samband helt i onödan.

*kl*

Har varit utan internet (ingen mottagning där jag var), lyckades kolla uppdateringarna igår och såg inget om DL så tänkte att det var samma eller iaf inte tidigare än 21. Så stannade på vägen hem för att rösta (jepp, jag körde av motorvägen för att spela ulvlek, eh :D ) och när jag började gå igenom leken såg jag att det nån halvtimme efter nattuppdatering meddelats om tidig DL... och insåg att DL var alldeles snart så det var omöjligt att hinna. Körde vidare och väl hemma såg jag att DL var flyttad och jag ersatt. Men så ni inte tror att jag bara struntade i leken/att meddela mig.

Förresten kan jag ju skriva vad jag reagerar på efter första genomläsningen. Men vänta er inga avancerade analyser.

Gravinda - känns väldigt smygande. Länge sedan jag spelade med henne och minns inte hur hon brukar spela.

karamelldrottningens röst på Lillgrådis ger väldigt dåliga vibbar. Om jag nu uppfattat saker rätt (vilket jag inte är helt säker på) bygger rösten på att KD missar att LG ändrade röst för att rädda sig själv. När detta påtalas för KD låter hon ändå rösten stå kvar, för att hon inte vet vem hon ska rösta på och med vilken motivering.

cirkus röst på LG som jag tycker är ytterst märklig. Dock får jag intrycket (notera: jag har bara läst ordentligt en gång) att det är den rösten som gör att GA blir misstänksam och sedan röstar på cirkus. Jag ska läsa allt ordentligt imorgon, för jag undrar ju om GA hann utnyttja sin sia. Men första intrycket var att hon inte drev mot cirkus före cirkus röst, vilket jag är säker på att GA skulle gjort om hon siat cirkus som ond. Detta innebär för den skulle inte att cirkus är god.

Det var mina första reaktioner. Mer imorgon!

Kan inte somna så lika bra att hänga här..

Ja du uppfattade det rätt. Jag vet inte riktigt hur jag skulle rösta i all hast. Sen ändrades DL och tänkte nu är det lugnt. Jag hinner läsa igenom i godan ro och bilda mig en VETTIGARE uppfattning. Men den enda som dök upp i huvudet var mammas och samtidigt är jag lite osäker om hon verkligen är ond. Försökte förmå mig att bena tankarna. Sen tänkte jag om det ändå var så att lillårdis varit ond hade det ju varit dumt att ändra rösten. Så jag hade lite stjärnornas krig med mig själv ikväll. Såhär med facit i hand (iaf så långt) var det ju en rätt onödig nästan "blunda å peka-röst".

Lite tankar från mig tillsvidare:

Cirkus: jag får ingen riktigt bra uppfattning om henne. Tycker hon är lite svårplacerad.

Myrten: kommer in som ersättare och bidrar med tankar. Dock svårt att säga vart hon står nånstans.

Vår_vinter: hänger inte riktigt med i tankegångarna.

Paddington: var den som drev mest att få ut bumpo som var ond. Verkar ologiskt att en ond skulle driva på en annan ond så eller? Jag tror det.

Hedinn: vet inte vad jag tror om Hedinn. Känns inte så utstickande på nått viss och det gör mig osäker.

Lillelorden: ungefär samma som Hedinn.

Gravida: ingen större uppfattning om henne heller.

Mammas: den som i mina ögon känns ondast.

cirkus röst på LG som jag tycker är ytterst märklig. Dock får jag intrycket (notera: jag har bara läst ordentligt en gång) att det är den rösten som gör att GA blir misstänksam och sedan röstar på cirkus. Jag ska läsa allt ordentligt imorgon, för jag undrar ju om GA hann utnyttja sin sia. Men första intrycket var att hon inte drev mot cirkus före cirkus röst, vilket jag är säker på att GA skulle gjort om hon siat cirkus som ond. Detta innebär för den skulle inte att cirkus är god.

Är du säker på att hon hade gjort det? Känns väl snarare som att man väntar tills man har något konkret att gå på, åtminstone såhär tidigt i leken. Se bara vad som hände i förra leken, när KD siade mig som ulv första natten och la en tidig röst på mig dag två, med svag motivering. Vad som hände var att alla röstade på KD pga hennes konstiga röst och svaga motivering... Så jag tycker inte det känns konstigt att hon skulle ha avvaktat med sina misstankar tills det dök upp något att misstänka.

Det jag fetat i citatet nedan är väl det jag tycker tyder mest på det, just att hon skriver "mycket mycket märklig", inte bara märklig eller ens mycket märklig:

Resonemanget Cirkus för är ju möjligt men bara för att hon räddade sig själv betyder det ju inte att hon är ond och cirkus skriver ju själv innan att det kan hon ha gjort som god. Så att rösta med den motiveringen känns mycket mycket märklig..

Men å andra sidan kanske hon brukar förstärka så, bara att jag inte tänkt på det tidigare? För såklart finns ju även möjligheten att hon siat någon som god och vi därför inte fått någon som helst info om nåt från henne. Det jag dock reagerar på är att hon "försvarar" KD mot Mammas:

håller nog inte med om att det är skumt, har för mig att karamellen skrev liknande snurrigheter i senaste leken när hon var siare. (jag tror hon är rätt oruttinerad så kan bero på det)

Senare påpekar hon dock något KD skriver gör henne mer misstänkt, så troligtvis är hon inte siad. Det jag dock funderar på är varför KD får den ursäkten men cirkus blir misstänkt för något liknande? Cirkus har ju trots allt bara varit med i en lek mer än KD, även om hon var med till slutet i första, men lite förvirring och orutin borde det väl fortfarande finnas där...

Sen visst, jag håller med GA och tycker inte att cirkus teori känns välgenomtänkt, det finns ingen logik där alls, enligt mig. Det behöver ju inte innebära att GA siat henne, hon kan ju ha gått på annat, men jag ser ingen anledning till att utesluta att hon gjort det.

Jag är inte säker på någonting:D, men jag tycker att GAs siande av Paddi förra leken är en bättre jämförelse. Där försökte hon, som jag minns det, skapa något konkret efter sin sia istället för att vänta.

Vid min genomläsning igår frågade jag mig varför GA, om hon hann utnyttja sin förmåga (hon kan ju både valt att vänta och missat) skulle siat just cirkus. Igår kändes inte det som ett logiskt val, men det ser kanske annorlunda ut idag när jag ska läsa om.

Nu ska jag dock försöka sova en timme till.

TILÄGG: att jag just nu inte tycker det verkar troligt att GA siat cirkus betyder inte att jag håller cirkus som god.

Senast ändrad:

Du har kanske skrivit det tidigare (jag ligger i sängen med mobilen), men sammanfatta gärna varför du tycker Mammas känns ond!

Barry Burton - tvilling alt "syskon" + en extra röst vid ett tillfälle.

Det fetstilta stämmer ju inte. Gud vad jag är trött på touchpaden på min större hemma-laptop!!! Den skapar ständigt skumma radbrytningar och får saker att flytta runt för att det är omöjligt att skriva utan att komma åt fanskapet!

Ny! Nu!

Gick inte så bra för mig att somna om. Två entusiastiska cocker spaniels och begynnande sömnproblem är inte en bra kombo. Så nu ska jag läsa medan jag äter frukost.

[---]Däremot frågar jag mig om en av bumpos kollegor skulle gå på så pass och skriva att rösten var utan grund. Det känns som det skapar möjligheter att någon ser samband helt i onödan.

Förtydligande: funderingen rör Vår_vinter som potentiell kollega till bumpo. Insåg att det var tydligt.

Funderar lite över fördelningen. Leken startade med 14 spelare. LL namnger nio goda roller. Utöver dessa finns en ond spion och ett antal zombies. Frågan är hur många. Det är ju enklast att ju att tänka sig att samtliga goda har en namngiven roll (det nämns inget om motsvarighet till bybor). I så fall har vi fördelningen 9 goda + 1 ond spion + 4 zombies.

Jag funderar dock på om detta inte är väl stor andel onda. Det blir ju drygt en tredjedel. I LLs lekinledning finns som jag ser det en öppning för att fördelningen istället skulle vara 10 + 1 + 3 och det är det här:

Leon S. Kennedy - Är i team med ett par mannar som hjälper Alice och resten av de överlevande människorna. Han gör så gott han kan utan superkrafter.

Barry Burton - Är med i Leon S. Kennedys team och gör allt för att förgöra zombies. Har inga superkrafter.

Frågan är om tvillingarna egentligen är trillingar och det i så fall finns en icke namngiven god spelare som har kontakt med Barry.

I nuläget finns nio spelare kvar. Fyra goda och en zombie har dött. Fördelningen bör alltså vara antingen

5+1+3

eller

6+1+2

Jag hittar inte (nu?) info om när goda resp onda vinner. Skall de onda vara fler än de goda eller skall zombies vara fler än de goda? Vinner goda när den sista onda eller sista zombien är död? Möjligt att det står någonstans, men just nu kan jag inte se det. Klart är (väl?) att om fördelningen är 5+1+3 och onda vinner när onda är fler än goda så kan det ske ikväll.

Upptäckte precis att hon bara hade en sia. Då känns det ju trots allt som minimal chans att hon skulle använt den redan första natten...

Men det utesluter ju ändå inte möjligheten att ulvarna kan ha trott att hon siat cirkus och därför valde att käka henne, OM nu cirkus skulle vara ond. Men GAs röst på cirkus säger troligtvis ingenting om cirkus roll.

*kl*

Men jag tycker fortfarande att Paddis röst på Bumpo är lite konstig och helt utan grund. Som jag skrivit tidigare, att bygga en hel teori på en första dags röst tycker jag är märkligt. Nä det känns mer som en hämnd röst i mina ögon.
Sen att hon inte varit aktiv i leken alls efter det, hon borde ha sett att DL vart uppskjuten och skrivit något...

Fast det beror ju helt på om hon varit inne eller inte? Med tanke på att hon röstade såpass tidigt och sedan inte synts till gissar jag att hon inte varit inne/haft möjlighet att kolla tråden? Ursäkta, men det där kändes mer som att du la till en mening för att få din motivering att se fetare ut än att du verkligen misstänker henne pga det?

[...]Därmed inte sagt att Paddan måste vara god. Men jag tycker att Vår_vinters röstmotivering är lös. Speciellt som det i den involveras den att Paddan inte skrivit i leken efter att DL blev uppskjutet. Att någon inte gör det kan ju bero på att spelaren röstar relativt tidigt för att hen måste. Det är väl inte ett argument vare sig för ont eller gott?

[...]

Jag hade inte möjlighet att vara aktiv efter att jag skrivit mitt inlägg och att DL var framflyttad såg jag först nu. Och även om jag hade varit inne i leken senare igår kväll så hade min röst på bumpo stått fast.

Jahaja, och jag som just skulle börja jobba på ett försvarstal att nu ser det väl ut som att jag är ond och ville rädda min ulvkompis bumpo... och så gick det så tokigt redan innan jag hann börja! Men då kanske det hinns med ett pass med Zombies, run! i kväll i stället. Och då ska jag trötta ut de räliga odöda som straff. Mohaha! Kämpa, goda!

Är det någon som har koll på hur det är röstat? Jag hade tänkt ändra rösten till mammas men sen är jag så dålig på att motivera, tar så tid och tiden tår så förbaskat fort!

Hade tänkt skriva: karamelldrottningen ändrar rösten till mammas. Motivering: känns som hon försöker starta drev eller något. Eller så är hon god och bara har hakat upp sig? Lillgrådis kan ju vara vilket som just nu och mammas verkar ändå på nått sätt ondare men jag vet inte riktigt.

Ja du ser själv vilken lysande motivering :grin:.

[...]

karamelldrottningens röst på Lillgrådis ger väldigt dåliga vibbar. Om jag nu uppfattat saker rätt (vilket jag inte är helt säker på) bygger rösten på att KD missar att LG ändrade röst för att rädda sig själv. När detta påtalas för KD låter hon ändå rösten stå kvar, för att hon inte vet vem hon ska rösta på och med vilken motivering.

17:46Hedinn röstar på bumpo
19:05Paddington röstar på bumpo
19:58 karamelldrottningen röstar på lillgrådis
20:06Lillelorden röstar på Mammas.
21:51 Mammas röstar på karamelldrottningen
21:52cirkus röstar på Lillgrådis
21:57Lillgrådis röstar vår_vinter
21:58Vår_vinter röstar på Paddington
22:00 glömmerallt röstar på cirkus

Det här får mig faktiskt att reagera på Karamell (snor mammas förkortning som känns bättre än kd ;) )

Det blir lottning mellan lillgrådis och bumpo (karamell var en av de två som lade rösten på lillgrådis), OM karamell hade ändrat till mammas så hade det blivit lottning mellan Mammas och bumpo istället. Varför var det bättre att mammas kom upp för lottning?

Om karamell hade velat ändra röst från lillgrådis så hade denne två timmar på sig att göra det, men varför skriver karamell i tråden att hon borde ha ändrat men ändå inte gjorde det? Rösten på lillgrådis känns inte särskilt underbyggd och tanken att byta till mammas känns väldigt mycket hämndröst efter att mammas har skrivit följdfrågor till karamell. På vilket sätt tycker du att mammas startar drev?

Så, dåså för att sammanfatta lite: det som sticker ut mest för mig just nu är VVs konstiga motivering mot Paddan igår, just att det inte kändes speciellt "uppriktig god som vill hitta en ond" utan snarare "ond som griper efter minsta halmstrå för att bygga en teori", varför annars dra upp att Paddan inte varit inne fast DL blev framflyttad? Vad tydde på att Paddan ens sett det liksom? Det gör att VV inte känns speciellt god för mig.

Sedan funderar jag på Karamellen också. Jag tycker fortfarande att det är skumt att angripa den som skriver först i leken baraföratt som det kändes som. Eftersom jag blivit lite fundersam över Lården också börjar jag nästan fundera över om det är någon försök till alibi? Men jag vet inte.

Lården då, som jag nämnde ovan. Jag tycker att det är lite skumt att lägga en röst som är såpass svagt underbyggd, veta om att DL är uppflyttad och sedan inte visa sig i leken igen. Och som sagt - jag reagerar inte på att rösten är på mig, men det känns som att hon om hon är god vill vara inne och bygga på den mer om hon nu tror att jag är ond? Och det har hon inte gjort, varför jag frågar mig om hon verkligen tror att jag är ond?

Det är väl de tre jag reagerar på sådär spontant.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar