Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Mammas är ju livsfarlig som ond, hon kan ju sälja ut vem som helst bara hon klarar sig själv, så där brukar man aldrig kunna läsa av nåt av vem som är god/ond om hon sitter i lyan. Kort sagt kan inte jag peka ut nåt som tyder på att mammas är ond, även om jag inte litar på henne det minsta.

Gravinda har jag inte spelat med tidigare, men spontant känns det som att hon känns ärligt god, eller så är hon en förbannat bra ulv. Men inget jag känner misstänkt i nuläget.

Klockan är bara halv elva, men jag har druckit några öl (:D) så jag vill lägga en röst för säkerhets skull nu, ifall jag inte orkar senare. VV är den jag reagerar på mest nu pga de egentligen intetsägande teorierna och motsägelserna till de teorierna som kommit mot (onda) bumpo.

Hedinn röstar på Vår_Vinter

Hilfe ! Det där är ju ulvigt på riktigt ! Men jag fattar tankegången.

(ja, jag SKA åka iväg, men är jävligt osugen på att sitta i köerna)

När det gäller mammas utesluter jag inget, allt som verkar överavancerat och långsökt kan hon få att funka. Kanske verkar lite väl otroligt med tanke på att karamellen verkar vara en ny spelare, men under mammas mfl guidning, why not.
Är kanske inte en av de teorier jag prioriterar mest just nu, men som sagt utesluter inga möjligheter än.

kl'*

en tanke som slog mig nu är juu att LG och GA var ett kärlekspar och att GA visste att om LG lynchas att även hon dör. GA lägger trots detta en röst på Cirkus i sista minuten när hon hade kunnat garantera att LG skulle klara lynchen genom att lägga en röst på bumpo i sista sekund.
Visste hon nått då som hon ville att vi kvarvarande skulle uppmärksamma, var hon så säker på att personen ifråga är ond att det var värt detta?

Intressant tanke! Nu sitter jag på mobilen och har inte koll på vilka tider rösterna kom in, borde GA ha vetat om detta när hon la sin röst?

En natt hade ju passerat så hon kan ju ha siat.

kl*

Lägger min röst nu, så har jag det gjort och slipper missa DL om jag skulle ta och somna någonstans.
Jag har kollat närmare på Cirkus efter min lilla tanke kring GA's röst.
Och hon har smygit med, la en väldigt sen röst på bumpo i första DL som kan vara en ganska riskfri alibi röst, och sen kom GA's röst på henne som inte heller hade någon direkt motivering, men det var i sista sekund och det kanske upplevdes som väldigt viktigt att få iväg den rösten.
Sen nu förstår hon min tanke gång, men ändå att inlägget som jag skrev skulle vara "ulvigt på riktigt"... fast hon förstår?? Lite halvgarderande och smygit, för hon säger ju en sak men samtidigt inte...
Nä känner mig motiverad och misstänksam.

Gravinda röstar på Cirkus

Har nu läst leken en gång, blir väl ett par gånger till innan jag lyckas fått benat ut allt. (Ligger hemma med feber och är allmänt på topp...). Här lägger jag in en liten sammanfattning av vad som pågår:

Dag 1: Röstning
Hedinn röstar på mammas
Paddington röstar på Shaggy
Gravinda röstar på lillgrådis
Karamelldrottningen röstar på Lillelorden.
Vår_Vinter röstar på Lillgrådis
Shaggy röstar på Lillgrådis
bumpo röstar på Paddington
Lillelorden röstar på Shaggy
(Lillgrådis röstar på Gravinda)
mammas röstar på karamelldrottningen
Lillgrådis ändrar och röstar på Shaggy
cirkus röstar på bumpo

ej röstat: Lenis, Nyiama, glömmerallt

Dag 2: Röstning
Hedinn röstar på bumpo
Paddington röstar på bumpo
karamelldrottningen röstar på lillgrådis
Lillelorden röstar på Mammas.
Mammas röstar på karamelldrottningen
cirkus röstar på Lillgrådis
Lillgrådis röstar vår_vinter
Vår_vinter röstar på Paddington
glömmerallt röstar på cirkus

Detta är läget:
Alice - ängel
Jill Valentine - ängelns ättling + får två sior
Barry Burton - tvilling alt "syskon" + en extra röst vid ett tillfälle.
Carlos Oliviera - god spion
Luther West - välsignad (eller kan hen även överleva en lynch?)

Albert Wesker - ond spion
zombies - ulvar

Spelare kvar:

cirkus
Hedinn
vår_vinter
Gravinda
Paddington
Lillelorden
Karamelldrottningen
Mammas
Myrten

Döda:

Shaggy - Becky (också välsignad?)
Lenis - Claire Redfields (siare, ev med viss begränsning)
bumpo - zombie
glömmerallt - Ada Wong (ingen roll jag spontant kan namnge. Får en sia (endast ond/god)
Lillgrådis - Leon S Kennedy (tvilling alt. syskon)

Har fräckt nog kopierat rakt av Myrten mfl. :angel:

Dock måste jag säga att jag faktiskt reagerar på Lården idag, hon röstade på mig inför DL, som flyttades fram. Och att rösten är på mig reagerar jag inte på så, men motiveringen var väl inte i bästa laget direkt. Varför just mig när det är typ tusen andra (ingen överdrift här inte :angel:) som inte heller har varit aktiva, och framförallt, varför inte fortsätta hänga i tråden och resonera? Hon hade ju kunnat diskutera med mig och få mer underlag för sin teori mot mig, eller iaf ha en större bild av andra, men det har hon inte gjort? Skumt.

Lården då, som jag nämnde ovan. Jag tycker att det är lite skumt att lägga en röst som är såpass svagt underbyggd, veta om att DL är uppflyttad och sedan inte visa sig i leken igen. Och som sagt - jag reagerar inte på att rösten är på mig, men det känns som att hon om hon är god vill vara inne och bygga på den mer om hon nu tror att jag är ond? Och det har hon inte gjort, varför jag frågar mig om hon verkligen tror att jag är ond?

Det är väl de tre jag reagerar på sådär spontant.

Fast det beror ju helt på om hon varit inne eller inte? Med tanke på att hon röstade såpass tidigt och sedan inte synts till gissar jag att hon inte varit inne/haft möjlighet att kolla tråden? Ursäkta, men det där kändes mer som att du la till en mening för att få din motivering att se fetare ut än att du verkligen misstänker henne pga det?

Fast alltså - varför är det mer legitimt för Paddi att inte hänga mer i leken efter en tidig röst än för mig? Nu hann jag ju se - och skriva - efter att DL blev uppflyttad men med tanke på mobilsurfning och huvudvärk (:p) så var det svårt att komma med någon substans.
Du vet ju inte om Paddi såg uppflyttad DL eller ej? Ok att hon inte visat sig i leken, men det behöver ju inte betyda att hon inte sett det och rent av valt att hålla tyst som ren strategi?

Varför skulle det vara skummare av VV än av dig att grunda misstankar på att någon är inaktiv efter lagd röst?

Men jag blev fundersam ffa eftersom jag inte tyckte att teorin var speciellt välgrundad, du visste att DL var uppskjuten och jag uppfattade det som att du tänkte komma in igen, därför blev jag fundersam när du bara försvann.

Och jag tycker inte att det lades fram (av mig och VV alltså) på samma sätt heller, men där kan våra åsikter gå isär såklart.

kl'*

en tanke som slog mig nu är juu att LG och GA var ett kärlekspar och att GA visste att om LG lynchas att även hon dör. GA lägger trots detta en röst på Cirkus i sista minuten när hon hade kunnat garantera att LG skulle klara lynchen genom att lägga en röst på bumpo i sista sekund.
Visste hon nått då som hon ville att vi kvarvarande skulle uppmärksamma, var hon så säker på att personen ifråga är ond att det var värt detta?

Intressant tanke, visserligen, men frågan är om GA ens tänkte så långt? Total förvirring rådde ju inför DL igår; flera inaktiva spelare, och GA lägger sin röst på DLs klockslag (22:00) möjligen utan att ens tänka efter. Hon tyckte att Cirkus motivering var udda (uppenbarligen):

Jag tror fortfarande att röständringen var en desperat handling för att rädda det egna skinnet, men jag börjar klura lite på att kanske Lillgrådis ändå tillhör den onda sidan och enda chansen för dem med läget som var igår var att någon annan kom in och röstade på Shaggy så att Lillgrådis kunde klara sig. Det var ju bara jag kvar av de som var aktiva igår på kvällen och jag röstade inte på Shaggy. I enlighet med detta så

cirkus röstar på Lillgrådis

Eh va? du får ursäkta men det där låter sämre än förstadagsteorierna

Helt obegripligt, du får gärna utveckla

Kl 22:00 kommer rösten:

glömmerallt röstar på cirkus för att hennes röstmotiverin är obegriplig

Efter DL kommer det här, vilket får mig att misstänka att det helt enkelt var ett smärre misstag ifrån GAs sida:
Har någon koll på ställningen förresten?

kl'*

Det där är en väldigt intressant idé.

Och jag blir snart GALEN om jag inte blir klar med den här texten.

Myrten - fortfarande på jobbet.

Men jag blev fundersam ffa eftersom jag inte tyckte att teorin var speciellt välgrundad, du visste att DL var uppskjuten och jag uppfattade det som att du tänkte komma in igen, därför blev jag fundersam när du bara försvann.
Ok, jo, jag förstår hur du tänker. Jag skrev att jag kanske skulle ändra min röst om något mer matnyttigt dök upp, sedan blev jag helt enkelt för trött för att orka hänga med sista stunden... :(

Hedinn sticker inte ut så mycket alls, vilket gör att jag funderar på om jag bör vara orolig...? Jag har nog inte spelat fler än en gång med Hedinn förut och spelstilen känns väl ungefär sig lik, undantaget de tidiga rösterna - vilka ju har sin naturliga förklaring. Senast vill jag minnas att hon var god, men det säger ju egentligen ingenting om nuvarande roll.

Mammas, jaa... Mammas. En hal rackare. Har rykte om sig att vara just hal; en hänsynslös ulv och en duktig spelare. Svår att få grepp om. Har lagt båda sina röster på Karamelldrottningen, men ingen av dem i något riskabelt läge vilket gör det till relativt menlösa röster. Omöjligt att läsa ut någonting av just röstningen. Nej, jag vet inte vad jag ska tro om Mammas. Lade som bekant min röst där igår men känner idag att det finns andra intressantare kandidater.

Karamelldrottningen känner jag inte till som spelare. Skyller en del av sina klumpiga uttalanden (som det om att Shaggy var uppenbart god redan innan DL) på att hon är nybörjare, vilket jag till viss det kan köpa. Jag vet inte, jag får känslan av en lite aggressiv spelstil men det behöver ju inte nödvändigtvis vara ulvigt heller. Snarare kanske man är försiktig med att vara för påstridig om man är ny och ond?

Återkommer...

Nu har jag suttit i kö och funderat på ulvlekar.

Kan det vara så att de ulviga som smyger med är de som väntar på att någon (ond eller god) ska komma med en teori mot en god som flera nappar på och när det finns tillräckligt många som röstar på den från goda sidan så kan de onda sprida sina röster lite snyggt bland de egna och kanske någon ytterligare på den som många nappat på att rösta ut. Nånstans inom mig så känner jag att det är jag som blir offer för detta. Särskilt efter Gravindas inlägg #240

Jag är inte alls säker på att kärleksparet visste om varandra ?
Från lekstarten:
Två stycken av ovanstående människor (eller zombies) har funnit kärleken till varandra i detta kaos. Eftersom det är just kaos är det inte så mycket tid för intima stunder, vilket betyder att kärleksparet inte vet så mycket om varandra, men det som är klart är ändå att de inte kan leva utan varandra och dör den ena så dör den andra också)

Detta säger egentligen inte nånting alls om huruvida Gravinda är ond eller god. Troligare att hon är god faktiskt än ond för jag får för mig att det är bättre för lyan att en god startar "drev" så de lite diskret kan hänga på, det kan ju vara så att en ond har sått fröet - jag tänker på Myrtens finfina utläggning om mig. Att vara alltför offensiv känns inte så särskilt ont i sig. Men jag vet inte.

Jag är inte alls säker på att kärleksparet visste om varandra ?
(Två stycken av ovanstående människor (eller zombies) har funnit kärleken till varandra i detta kaos. Eftersom det är just kaos är det inte så mycket tid för intima stunder, vilket betyder att kärleksparet inte vet så mycket om varandra, men det som är klart är ändå att de inte kan leva utan varandra och dör den ena så dör den andra också)

Jag tror att de kände till vilken den andra personen var - men inte vilken roll den personen hade.

vetskapen om att lillgrådis var kärlekspar gör ju även att den ändrade rösten dag1 blir väldigt logisk.

Så här skriver Gravinda bla
Och hon har smygit med, la en väldigt sen röst på bumpo i första DL som kan vara en ganska riskfri alibi röst

och hon har helt rätt att så hade det kunnat vara - det var ju till och med delvis samma motivering som jag använda för min röst på bumpo, jag tänkte på det redan då att en så udda röst kommer kanske skapa misstankar, men jag försökte mest rösta på den jag uppfattade som mest troligt ond just då.

Jag kommer inte längre i mitt tänk just nu, men Gravinda känns inte som en kandidat för mig att rösta på iallafall. Nej, jag väntar lite och ser vilka som hänger på hennes teori om mig och sen kommer jag att försöka följa tanken från #256 att några ulvar kommer att haka på lite diskret.

Vi får se om LL kommer och klargör detta. Vilket vore bra för min existens inser jag. Hoppas nu som fasen att de INTE visste om varandras roll god/ond för om de visste då måste jag ju erkänna att Grvindas teori är brillant. Men att de visste att vem den andra var för det gör ju som sagt att den ändrade rösten är än mer logisk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 707
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 546
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar