Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

jag ser inte hur nån i lyan skulle kunna ha listat ut det. Eller så är det bara jag som är korkad som behövde se det i en uppdatering för att fatta...

Nej, jag vet inte heller hur lyan skall ha kunnat lista ut det. Om det finns en möjlighet ser jag den inte heller.

Men hon var ju väldigt tidig på att rösta på Bumpo som även redan hade en röst. Blev ju hennes röst som "avgjorde". Varför skulle en ulv göra så mot en annan ulv tänker du?
Det är ju sant i och för sig. En alibiröst? Nej, jag vet inte. Jag tänkte inte på det, faktiskt.

Inte jag heller ! Jag bara funderade rakt ut och tänkte att nån annan som är smartare än jag kanske har nån idé.

Ja alltså, jag vet inte om jag hade vågat göra det om det inte vore för en grej - och det är att jag misstänkt henne innan och sett flera skumma saker i henne. Hon var ju redan den jag misstänkte mest. :) Annars vet jag inte om jag vågat basera min röst öht på något som någon annan grävt fram. Inte utan att dubbelkollat personen arton gånger typ. :p

I övrigt är leken väldigt tyst. Shaggy, trodde att hon skrivit i leken tidigare vilket denne inte gjort. Ger mig en känsla av att hon hållit koll på leken men ändå valt att inte vara aktiv. Vilket gör att jag reagerar.

Paddington röstar på Shaggy

Paddi har kommit med ett ordentligt försök till teoriinlägg. Annars så har hon inte skrivit något som sticker ut. Även i teoriinlägget med rösten känns hon som en blek kopia av sig själv. Vad som gör att jag känner så kan jag inte sätta fingret på riktigt än.

Baserat på ovan att jag tycker att hon är en blek kopia av sig själv: bumpo röstar på Paddington

Sen så dyker Paddington upp med en som jag ser det väldigt svag teori mot Shaggy - dock verkar bumpo tycka den är ett ordentligt försök. (...)

Jag tycker att det som kanske mest sticker ut hittills är att Paddi röstar så svagt på Shaggy och dessutom får uppbackning av bumpo som ändå röstar på Paddi. Jag tycker det känns som en alibiröst från bumpo.

cirkus röstar på bumpo

Det är precis det här jag känner i magen också; är det inte en alibiröst från bumpo på Paddan? Sen ÄR det ju skumt att Paddan lägger röst två på bumpo dag 2, men vem vet vad de kan ha kommit fram till i lyan - där kanske finns någon strategi jag inte ser bakom detta. Jag är inte alls säker på att Paddi är god, inte pga den rösten i alla fall.

*kl*
Jag hade inte möjlighet att vara aktiv efter att jag skrivit mitt inlägg och att DL var framflyttad såg jag först nu. Och även om jag hade varit inne i leken senare igår kväll så hade min röst på bumpo stått fast.

Trots att det hänt en hel del i tråden under de två timmarna, hur kan du vara så säker...?
Detta ökar snarare på min teori om att det ändå är någon form av alibiröst, även om jag inte helt begriper syftet. Teorin är inte speciellt stark från början utan bygge på att "andra fått upp ögonen för bumpo". Tänkte lyan att bumpo ändå skulle åka, att det var ett offer?

Fortsättning:

Paddington - förstarösten på Shaggy var allmänt dålig motiverad. Inte mycket att säga om. Jag hade nog knappast reagerat alls, om det inte varit så att Shaggy nu åkte och visade sig vara god. Sedan kommer Paddis första riktiga teoriinlägg igår morse (#101) där hon tittar närmare på bumpo, som kvällen tidigare röstade på Paddi. Det hela resulterar i en relativt tidig röst på bumpo. Jag tycker att även om Paddis teori är svag så känns hon säker ("inget har hänt som får mig att ändra åsikt heller" och "Jag känner mig säker på var min röst hamnar idag och ser ingen anledning i att vänta med att rösta." #111 och 112).

Jag frågar mig: är det här ett spel från onda för att förvilla de goda? Tar Paddi och bumpo medvetet en risk när Paddi lägger andrarösten på bumpo? Eller tyder det på att Paddi är god? Det är inte lätt att veta. Att lägga andrarösten där vore djärvt, men vi har sett djärvt spel tidigare. Jag är inte benägen att godförklara någon för att hen varit drivande i att rösta ut en kollega. Dock är det inget som gör att personen verkar ond heller. Paddi har inte gjort något annat som fångat min uppmärksamhet.

Exakt vad jag tänker. Någon form av högt spel. Förutom dessa möjliga alibiröster så har Paddi varit väldigt tyst och inte dragit mycket uppmärksamhet till sig, vilket som sagt ALLTID gör mig misstänksam.

Tack mammas :)
men nu blir jag livrädd att jag totalt missuppfattat ngt m vår_vinter, inte ofta jag brukar få medhåll av dig och att du baserar din röst på min grävning.... :nailbiting:

Jag tror inte du missuppfattat något. Vår_Vinter är skum. Det tyckte även jag direkt när jag kom in i leken:

[...]Jag fattar inte riktigt varför en "hämndröst" (osäker på vad som läggs in i begreppet egentligen) skulle signalera att spelaren är ond?

En god spelare kanske tittar lite extra när hen får röster emot sig, just för att hen själv vet att hen är god. Även om man vet hur svårt det kan vara har man ju då för ögonen att någon annan uppenbart har röstat på en god spelare, vilket i sig faktiskt kan vara grund för en misstanke.

Varför skulle det vara typiskt ont att "hämndrösta"? Är det inte snarare ett sätt att dra ögonen åt sig?

Därmed inte sagt att Paddan måste vara god. Men jag tycker att Vår_vinters röstmotivering är lös. Speciellt som det i den involveras den att Paddan inte skrivit i leken efter att DL blev uppskjutet. Att någon inte gör det kan ju bero på att spelaren röstar relativt tidigt för att hen måste. Det är väl inte ett argument vare sig för ont eller gott?

Däremot frågar jag mig om en av bumpos kollegor skulle gå på så pass och skriva att rösten var utan grund. Det känns som det skapar möjligheter att någon ser samband helt i onödan.

Tror inte att detta har besvarats?

[...]
Vår_Vinter - reagerade jag också på direkt. Främst för det som Hedinn har samlat i sina inlägg 223 och 224. Utan att veta var Hedinn står tycker jag att hon sätter fingret på något viktigt med Vår_Vinter. På vilket sätt försöker hon hitta de onda? Det känns verkligen som om hon glider med, misstänker andra lite lätt och kommenterar bristande aktivitet. Ett spelsätt som kan, men inte behöver vara, ulvigt.

Rösten på Lillgrådis vid DL1 var dåligt underbyggd, men förstadagsröster är ofta det. I samma inlägg (#65) gör hon vad som kan tolkas lite försök att så misstankar mot Niyama: "Märkligt att inte Niyama hittat hit ännu, hon var ju en av dom som ville att leken skulle dra igång och erbjöd sig att vara LL istället för Sasse i anmälningstråden. Hon borde ha mer koll än så."

Vår_Vinters röstmotivering på Paddington DL2 tycker jag är märklig. Mammas har kommenterat det tidigare och jag själv också. Paddi kanske inte var inne?

Slutsats: tycker fortfarande att Vår_Vinter känns skum.[...]

Däremot blir jag lite orolig när Mammas så snabbt hoppar på grävarbetet och röstar. Jag är inte säker på att det säger något om Vår_Vinter, men det får mig att fundera över Mammas.

Tiden rinner iväg och jag vet inte hur mycket mer jag hinner gå igenom innan det är dags att rösta.

De två som står ut mest för mig idag är Karamell och vår_vinter även om jag känner osäkerhet även inför cirkus - men det är mest en känsla och något jag inte riktigt lyckas fånga. Någon (kommer inte ihåg vem) påpekade att GA kan ha siat cirkus och att denne (GA) därför valde att rösta på cirkus istället för att "rädda kvar" sin partner och i slutändan sig själv. Det kan ju ha varit ett sätt för GA att lämna ett "testamente". Om cirkus är i lyan så skulle det även kunna förklara varför GA blev nattkäket.

Fast vaddå snabbt? Jag skrev ju om vv tidigt idag, hon är den jag misstänkt mest hela dagen, varför är det konstigt?

Fast vaddå snabbt? Jag skrev ju om vv tidigt idag, hon är den jag misstänkt mest hela dagen, varför är det konstigt?

Helt känslobaserat:D. Alltså, jag tycker inte att rösten i sig är konstig. Som sagt, Vår_Vinter är skum (och jag tror min röst hamnar där med). Det är väl det här med situationen, när en röst kommer i vissa situationer kan jag reagera. Sedan, efteråt är det svårt att "återskapa". Det är när man sitter där och då som känslan kommer. Vi pladdrade en del om detta i förra leken.

Näe, hörrni. Det blir till att rösta. Grundat i det här lilla "grävet" ovan och min alldeles egna berömda magkänsla:

Lillelorden röstar på Paddington

Jag kan liksom inte släppa att hon var så säker på bumpo; det känns som ett offer i mina ögon och någon form av uttänkt strategi av lyan. Jag kan inte förklara magkänslan bättre än så...

jag måste ju också se till att rösta.

Jag tycker fortfarande att de som känns svårast att greppa och liksom kommer under min radar är de som känns ulvigast för mig. Vår_vinter har visserligen skrivit en helt del, men jag får liksom inte ut nån riktig substans ur det. Ingen teori från henne har riktigt dykt upp än

Karamelldrottningen har varit ologisk åt lite olika håll och hennes enorma säkerhet om mammas känns konstig, jag kan inte förstå det, jag blir lite misstänksam eftersom jag själv nånstans hållit mammas som god.

Jag vet verkigen inte hur jag ska rösta.

Paddi känns ärlig på något vis bra teorier och mycket tänkt, men jag kan inte placera henne ändå. Neutral ? Eller lurig ?

Lillelorden har ännu en gång smugit in under radarn. Knepigt. Är det ulvigt ?

Nu börjar tiden rinna ut och sambon säger att maten är klar (tur att han kom och löste av i köket annars hade det inte blivit nånting av något)

Hedinn, känns också som jag inte har något grepp om. Svår sits för henne att alltid lägga första rösten iom tidsskillnad och ingen möjlighet att ädnra heller om hon inte ska upp mitt i natten. Knepigt att veta ngt

Skit vad svårt detta är jag måste göra ngt nu och jag gör inte alls som jag tänkt förut, jag har sett och läst vad andra skrivit och sen gått på MIN magkänsla om att ngt är lurigt med henne i enlighet med ovan och det som står tidigt i detta inlägg om henne...under radarn liksom och ändå skum

cirkus röstar på vår_vinter

Några reflektioner:

Gravinda har kommit igång. Jag ser just nu inget konstigt.

Lorden känner jag mig osäker på utan att kunna förklara varför. Detsamma gäller Mammas.

Karamell - jag är osäker på om hon är ond. Hennes röst på Mammas är skum, men tyder den på ondska?

Cirkus - också ytterst osäker.

Paddi och Hedinn känns neutrala, vilket inte säger något.

Vet inte om jag fått med alla, men den som sticker ut mest är ändå Vår_Vinter. Men jag har ju ingen aning om hur hon brukar spela!

Myrten röstar på Vår_Vinter

enligt tidigare teorier.

Hedinn röstar på Vår_vinter
Gravinda röstar på Cirkus
Mammas röstar på Vår_vinter
Paddington röstar på Vår_vinter
Lillelorden röstar på Paddington
Cirkus röstar på Vår_vinter
Myrten röstar på Vår_vinter

Uppdatering!

Den firande skaran avbröts av tumulten när Ada Wong attackerade sin partner Leon S. Kennedy, de rusade till undsättning men de enda de kunde göra var att ge både Leon S. Kennedy och den zombifierade Ada Wong ett skott i huvudet. Efteråt genomsökte de lokalen för att söka efter den zombien som måste ha tagit sig in. Det tog inte lång tid innan de hörde dess gutturala läten och sköt bort även den.

Vår_Vinter var zombie

NattDL om 20 minuter!

Puh!

Tack för snabb uppdatering Sasse. Nu ska jag ta ett glas vin. Och kolla Vår_Vinters röststatistik.

Och det var ju snabbt gjort. Lillgrådis DL1, Paddi DL2, inte röstat DL3.

Alltså, det lutar ju åt att Paddi är god. Men jag är totalt paranoid så jag är inte säker. Men hon... känns god just nu. Det gör även Hedinn, men jag är inte säker där heller.

Det vore ju trevligt om zombisarna kunde käka den onda spionen nu!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 690
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 526
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar