Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Nu har jag suttit i kö och funderat på ulvlekar.

Kan det vara så att de ulviga som smyger med är de som väntar på att någon (ond eller god) ska komma med en teori mot en god som flera nappar på och när det finns tillräckligt många som röstar på den från goda sidan så kan de onda sprida sina röster lite snyggt bland de egna och kanske någon ytterligare på den som många nappat på att rösta ut. Nånstans inom mig så känner jag att det är jag som blir offer för detta. Särskilt efter Gravindas inlägg #240

Jag är inte alls säker på att kärleksparet visste om varandra ?
Från lekstarten:

jag har tolkat det som att de visste om vem de var i par med men inte varandras roller.

*kl*

Har bara tillgång till mobilen och det är helt omöjligt att få en överblick då, o samtidigt få till en 3 rätters middag....

Mammas är precis som jag kommer ihåg henne, hal och svår att tyda., spelar ingen roll om hon spelar ond eller god.

Hedinn lägger sin röst på mig pga mina motsägande teorier och för att jag inte höll med om deras teorier. Jag tyckte bumpo var skum och stack ut men inte tillräckligt för att lägga en röst.

Gravinda lägger sin röst på cirkus.Förr Dl så röstade hon inte alls.

Nä jag får inget grepp om någonting nu....

kl*

Mammas Cv, tre ord som beskriver dig som person : hal, svår att tyda, livsfarlig.

:p

bara att söka till CIA nu

Jo, visst. Men att bygga hela sin teori på en första dags röst då alla har ganska vaga/konstiga teorier tycker jag är lite konstigt (längre fram kan man ju urskilja en del ur hur folk röstar, men inte första dagen, tycker jag) Framförallt när Bumpo inte gjort några fler inlägg sen igår. Paddingtons röst känns mer som en hämndröst.

Men jag tycker också Bumpo sticker ut lite, och framförallt för att hon inte varit aktiv i leken alls sedan igår.

*kl*

Ja det var inte helt lätt idag när många är så inaktiva...

Men jag tycker fortfarande att Paddis röst på Bumpo är lite konstig och helt utan grund. Som jag skrivit tidigare, att bygga en hel teori på en första dags röst tycker jag är märkligt. Nä det känns mer som en hämnd röst i mina ögon.
Sen att hon inte varit aktiv i leken alls efter det, hon borde ha sett att DL vart uppskjuten och skrivit något...

Vår_vinter röstar på Paddington

*kl*
Hedinn lägger sin röst på mig pga mina motsägande teorier och för att jag inte höll med om deras teorier. Jag tyckte bumpo var skum och stack ut men inte tillräckligt för att lägga en röst.

[...]

Nä jag får inget grepp om någonting nu....

Och jag får inget grepp om dig just nu. Först säger du att du tycker att bumpo är skum (då har redan flera andra inkl jag själv påtalat att bumpo känns skum).

Sedan röstar du på mig för att min motivering på bumpo är svag?

För att nu säga att du tyckte bumpo var skum och stack ut?

Känns väldigt mycket som du försöker känna vart vindarna blåser och följa strömmen. När ingen annan hakade på min och Hedinns röst på bumpo så valde du att "ta avstånd" och nu när det visat sig att bumpo var ond så försöker du säga att du känt det hela tiden?

Hmm, det här inlägget är intressant.

Jag tycker ju att Gravindas teori mot mig är riktigt bra ( :p) men å andra sidan så verkar det som att GA inte hade koll på ställningen så faller ju den teorin.

Jo, men det är ju precis det jag menar. Att om GA inte hade koll på hur många röster LG hade på sig så spelar det ju ingen roll om de visste om varandra eller ej.

Missförstå mig rätt - du kan ju fortfarande vara hur ond som helst :p. Men i mina ögon gör det Gravindas teori mindre vattentät.

Jag spammar på.

Men å andra sidan så var det ju bumpo som blev lynchad, de andra två blev ju käkade ? Kunde någon i lyan ha listat ut att de två var kärleksparet ? och så att säga slagit två flugor i en smäll ?

Jag höll ju med dig !
Vad svårt det är att uttrycka sig i skrift. Jag tyckte jag skrev exakt det som du formulerade lite snyggare. Så inget skumt alls med vad du skrev.

Paddington reagerar jag lite på. Hon drog igång drevet emot Shaggy första dagen - medges att det är extremt svårt att rösta första dagen, men ändå. Det var ju ett lyckat drev sas, undertecknad röstade ju på Shaggy och fick ångra sig bittert. Sedan fortsätter Paddan att hänga sådär lite lurigt i utkanten av leken; ungefär i mitten av inläggsstatistiken men utan att skapa en klar bild av sig själv, vilket alltid gör mig misstänksam. Å andra sidan vill jag minnas att det är ungefär så hon brukar spela, oasvett roll.

Vår_vinter håller också ganska låg profil; klarar sig undan på att vara förvirrad och smälta in. Det säger mig inte så mycket, jag har inte spelat med VV förut och har ingen koll på spelstilen. Ska kolla igenom inläggen igen, men jag håller inte VV åt något håll alls i detta läget.

Detta var nog alla (tror jag).

Jag vet! Alltså, jag höll med dig i ditt medhåll, det var inget "försvar" utan bara ytterligare förtydligande :p.

Svårt att formulera sig ordentligt utan att det blir fel...

jag ser inte hur nån i lyan skulle kunna ha listat ut det. Eller så är det bara jag som är korkad som behövde se det i en uppdatering för att fatta...

Om jag var säker igår så har jag betydligt mer ågren idag. Har läst ikapp leken och vet inte riktigt vad jag ska tro/börja.

Känner mig väldigt osäker på Karamell, dennes velande igår om vem denne skulle rösta på av lillgrådis och mammas - som jag skrev i morse hade denne ju ca 2h på sig att ändra rösten, men gjorde det aldrig och jag förstår inte vad som gör att denne misstänker mammas (förutom att man alltid ska misstänka mammmas :p)

Nu när jag tänker efter (och speciellt efter att lillgrådis käkats) är att en anledning till att Karamell ville ta avstånd från sin egen röst på lillgrådis är att denne faktiskt visste redan vid röstningen att lillgrådis var god. Som ond vill man helst inte förknippas med att lägga en avgörande röst på en god och om lottningen hade fallit ut åt andra hållet hade lillgrådis blivit lynchad istället för bumpo. Det var ju inte heller medvetet av ulvarna att lillgrådis skulle käkas - det var ju GA ulvarna valt till nattkäk.

Att Karamell nu skriver att denne borde ha röstat på bumpo igår istället - känns lite kappvändarvarning för mig.

Måste ta ett kvällspass så röstar redan nu. Mammas är den som varit på mig hela tiden vilket är lite irriterande då det kan vara ett sätt att försöka få igång ett drev på den sämsta mest ovana spelaren. Jag tror hon ev kan lyckas men kan iaf poängtera att det är märkligt att haka upp sig så till den milda grad att min röst dag ett = ondska.

Och myrten! Gissa hur mkt jag vände å vred på allt igår. Idag ser jag att jag borde röstat på bumpo men hon kändes neutral för mig. Mammas är den jag tyckt är lurig sen dag ett så hon får min röst idag.

Karamelldrottningen röstar på mammas!

Slutligen vet jag inte riktigt vad jag ska tro eftersom karamell nu faktiskt röstar på mammas idag - vet denne ngt om mammas som man borde ta efter? Men samtidigt känns det alltför osäkert att gå på inför en så viktigt DL som detta är.

*KL*

Hemma och jag hade inte greppat att DL var så tidigt. Jag hinner inte fortsätta med min systematiska genomgång av spelarna utan måste fokusera för att komma fram till hur jag ska rösta.

Bra grävt paddan!

Men jag erkänner att jag blir nervös när flera ser något skumt i vv, som att jag spelar deonda i händerna typ. Men det är min vanliga paranoia! ....hoppas jag. :p

Men jag känner mig trött, trög och seg just nu, därför är det lika bra att rösta innan jag villar bort mig helt. Så baserat på vad paddan hittade och givetvis mina tidigare teorier: mammas röstar på vår_vinter

Paddington reagerar jag lite på. Hon drog igång drevet emot Shaggy första dagen - medges att det är extremt svårt att rösta första dagen, men ändå. Det var ju ett lyckat drev sas, undertecknad röstade ju på Shaggy och fick ångra sig bittert. Sedan fortsätter Paddan att hänga sådär lite lurigt i utkanten av leken; ungefär i mitten av inläggsstatistiken men utan att skapa en klar bild av sig själv, vilket alltid gör mig misstänksam. Å andra sidan vill jag minnas att det är ungefär så hon brukar spela, oasvett roll.

Men hon var ju väldigt tidig på att rösta på Bumpo som även redan hade en röst. Blev ju hennes röst som "avgjorde". Varför skulle en ulv göra så mot en annan ulv tänker du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 706
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 544
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar