Ja zombier räknar jag inte till ett superallvarligt hot mest pga hur otänkbart det ärJo absolut det håller jag med om. Men det beror lite på vad krisen är, är det tex en solstorm som slår ut elen eller en zombiegrej så fungerar inte transporter, importer och exporter så då blir matfrågan ett problem med för många på samma ställen. Jo helt klart kollapsar samhället jag menar efter att samhället redan kollapsat..
Det var inte meningen att vi skulle dra iväg till ett torp. Vi lever i torpet här och nu. Inte för att vi är oroliga för en kris utan för att det är vårat intresse med djur, odlingar och lantliv helt enkelt. Men jag tror helt klart att vi har en stor fördel om det skulle bli en större kris.
Som tex mat var det väldigt länge sedan vi handlade. Det blir inte många gånger per år då rör det sig om lyxartiklar som vi inte kan framställa själva. Värme får vi från egen skog och maten till djuren odlar vi själva. Det som vi behöver är bensin när vi åker till våra deltidsjobb. Sen köper vi diverse nöjen och sådär men det skulle vi inte behöva egentligen.
Tänker man att zombies skulle existera på samma sätt som i filmer så är ju det ett extremt stort hot
Jag menade inte att kritisera dig och ert val, jag tänkte på dokumentären med extrema preppers jag såg. De flyttade enbart pga det och sa i praktiken skit i andra och att alla får klara sig själva, det retade mig väl lite. De ger upp innan katastrofen ens skett. De flesta katastrofer överlever ju samhället faktiskt. Och ja, jag tror att även om all el slogs ut så skulle samhället i stort kunna överleva - även om det vore extremt svårt med tanke på hur beroende vi är idag.
Men usch, jag ville inte dra iväg med tråden åt det seriösa hållet