Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hittar inte (nu?) info om när goda resp onda vinner. Skall de onda vara fler än de goda eller skall zombies vara fler än de goda? Vinner goda när den sista onda eller sista zombien är död? Möjligt att det står någonstans, men just nu kan jag inte se det. Klart är (väl?) att om fördelningen är 5+1+3 och onda vinner när onda är fler än goda så kan det ske ikväll.
Det har inte varit direkt någon aktivitet under dagen så än finns det inte så mycket att gå på. De enda som skrivit något är Paddington och Hedinn.
Båda tycker att bumpo verkar sticka ut mest med sin röst förra dagen. Bumpos röst var lite konstig (nu vet inte jag hur Bumpo brukar spela eftersom jag inte spelat på 2 år...) och egentligen kändes mest som ett tafatt försök till att hitta något och en märklig teori.
Men enligt Hedinn så verkar ju detta vara vanligt, vad vet jag..
Men som sagt så finns det inte så mycket att gå på.
1 timma kvar till DL och det är nästan inga som är aktiva vilket gör det svårt att bilda någon uppfattning om vem som kan vara god/ond...
Jag skulle egentligen behöva rösta nu men känner inte att jag har något att gå på. Hoppas på att hinna in innan.
De två rösterna som kommit in på Bumpo känns ganska svaga egentligen. Bumpo har inte skrivit något sedan igår, så det känns lite svagt att gå på den rösten som las på Paddington och inga andra inlägg. Teorierna första dagen brukar ju oftast vara ganska konstiga, och alla fiskar efter minsta lilla att gå på.
Bumpos röst på Paddington bygger visserligen på hur Paddington brukar spela, och jag har ingen aning om hur någon av dessa brukar spela.
De andra deltagarna som skrivit under dagen har jag ingen uppfattning av alls och hittar inget som sticker ut.
Lillordens teori om Mammas känns väldigt vag precis som hon skriver själv. Nu var ju detta en sista minuten röst, eftersom hon inte sett att DL vart framflyttad. Men tycker ändå den är lite märklig...
Men är ändå en teori som jag tycker är tagen från tomma intet. Visst Mammas är hal som en ål, det kommer jag iaf ihåg Men hon är svår att tolka oavsett roll, och brukade iaf inte vara mindre aktiv bara för att hon hade en ond roll.
Glömmerallt skriver en del, men inget som direkt sticker ut tycker jag.
Just nu tycker jag att Paddingtons och Hedinns röst på Bumpo är de som sticker ut mest, just för att de är väldigt svaga och bygger på rösten Bumpo lade.
Men jag hoppas fler skriver något snart.
Jo, visst. Men att bygga hela sin teori på en första dags röst då alla har ganska vaga/konstiga teorier tycker jag är lite konstigt (längre fram kan man ju urskilja en del ur hur folk röstar, men inte första dagen, tycker jag) Framförallt när Bumpo inte gjort några fler inlägg sen igår. Paddingtons röst känns mer som en hämndröst.
Men jag tycker också Bumpo sticker ut lite, och framförallt för att hon inte varit aktiv i leken alls sedan igår.
Men jag tycker fortfarande att Paddis röst på Bumpo är lite konstig och helt utan grund. Som jag skrivit tidigare, att bygga en hel teori på en första dags röst tycker jag är märkligt. Nä det känns mer som en hämnd röst i mina ögon.
Sen att hon inte varit aktiv i leken alls efter det, hon borde ha sett att DL vart uppskjuten och skrivit något...
Så
Vår_vinter röstar på Paddington
Fast ett drev, Gravinda la sin röst på dig 21.42 och jag 21.54 och shaggy 21.55. Jag satt och skrev inlägget när Gravinda lagt sin röst så jag såg det när jag redan postat mitt inlägg.
Något drev kan jag inte påstå att det var mot dig, ett drev för mig är när flera hakar på en och samma teori. Nu var det så pass tätt mellan våra röster så mest troligt så satt vi alla och skrev våra inlägg samtidigt.
Nä, detta kändes också som en hämndröst...
Det är det vanliga som gäller. De goda vinner när alla zombies är döda och de onda vinner när zombiesen är fler än de goda.
Mycket snack om hämndröster dessutom. För mig är inte det något som tyder på ondska, snarare tycker jag ganska ofta att folk kan reagera på liknande sätt som goda just för att "varför tror den så att jag är ond, när jag inte är det?" och tycker därmed att det är ett misstänkt beteende (framför allt om det inte finns något riktigt konkret att gå på. Så sånt säger ingenting för min del. För mig är i alla fall inte de teorierna ett dugg starkare än de jag och Paddi hade mot bumpo, vilket i mina ögon då blir konstigt att klaga på. Framför allt när hon själv säger att det inte finns mycket att gå på...
Nä, jag vet inte, jag har som sagt aldrig spelat med VV tidigare, men nog känns det som ett väldigt velande spel och försök till att hitta något utan att lyckas.
Gravinda - väldigt anonym! Förstaröster är förstaröster så den är inte så mycket att säga om. Men igår? Visst, hon missar DL men för den skull behöver man väl inte sluta att teoria? Om man är god vill man väl bidra med teorier för att hjälpa till och hitta de onda? Det gör Gravinda verkligen inte och därför misstänker jag henne starkt just nu! Att glida med på det här sättet gynnar bara onda.
Slutsats: misstänkt! Men kanske inte mer än cirkus och Vår_Vinter. Vi får se hur saker utvecklar sig.
Nu ska jag jobba av lite grejor innan det är dags för paus då jag skall teoria vidare.
Dv kl
Måste ta ett kvällspass så röstar redan nu. Mammas är den som varit på mig hela tiden vilket är lite irriterande då det kan vara ett sätt att försöka få igång ett drev på den sämsta mest ovana spelaren. Jag tror hon ev kan lyckas men kan iaf poängtera att det är märkligt att haka upp sig så till den milda grad att min röst dag ett = ondska.
Och myrten! Gissa hur mkt jag vände å vred på allt igår. Idag ser jag att jag borde röstat på bumpo men hon kändes neutral för mig. Mammas är den jag tyckt är lurig sen dag ett så hon får min röst idag.
Karamelldrottningen röstar på mammas!
Kan du utveckla typ hela stycket där du nämner mig? Jag fattar inte riktigt vem du misstänker och för vad, om jag ska vara ärlig. (Btw är LG död, hon var god. )
Mammas kan vara ond, hon kan vara god.
Karamellen kan vara ond, hon kan vara god.
Har svårt att tro att båda är det, men å andra sidan så underskattar jag inte mammas i lyan och en sån alibivända har hon ju kört tidigare med Glömmerallt om jag inte missminner mig fel.