Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

VV fick jag lite skumma vibbar av när jag läste igenom tidigare idag, men jag kunde inte sätta fingret på vad. Ska läsa igenom igen och se om jag hittar nåt. Det är ingen jag spelat med tidigare och det gör ju alltid det hela betydligt svårare...

Jag hittar inte (nu?) info om när goda resp onda vinner. Skall de onda vara fler än de goda eller skall zombies vara fler än de goda? Vinner goda när den sista onda eller sista zombien är död? Möjligt att det står någonstans, men just nu kan jag inte se det. Klart är (väl?) att om fördelningen är 5+1+3 och onda vinner när onda är fler än goda så kan det ske ikväll.

Det är det vanliga som gäller. De goda vinner när alla zombies är döda och de onda vinner när zombiesen är fler än de goda.

Fetat vissa grejer av det VV skrivit, även om det finns en del icke-fetat intressant i texterna också.

Det har inte varit direkt någon aktivitet under dagen så än finns det inte så mycket att gå på. De enda som skrivit något är Paddington och Hedinn.

Båda tycker att bumpo verkar sticka ut mest med sin röst förra dagen. Bumpos röst var lite konstig (nu vet inte jag hur Bumpo brukar spela eftersom jag inte spelat på 2 år...) och egentligen kändes mest som ett tafatt försök till att hitta något och en märklig teori.
Men enligt Hedinn så verkar ju detta vara vanligt, vad vet jag..

Men som sagt så finns det inte så mycket att gå på.

1 timma kvar till DL och det är nästan inga som är aktiva vilket gör det svårt att bilda någon uppfattning om vem som kan vara god/ond... :crazy:

Jag skulle egentligen behöva rösta nu men känner inte att jag har något att gå på. Hoppas på att hinna in innan.

De två rösterna som kommit in på Bumpo känns ganska svaga egentligen. Bumpo har inte skrivit något sedan igår, så det känns lite svagt att gå på den rösten som las på Paddington och inga andra inlägg. Teorierna första dagen brukar ju oftast vara ganska konstiga, och alla fiskar efter minsta lilla att gå på.
Bumpos röst på Paddington bygger visserligen på hur Paddington brukar spela, och jag har ingen aning om hur någon av dessa brukar spela.

De andra deltagarna som skrivit under dagen har jag ingen uppfattning av alls och hittar inget som sticker ut.

Lillordens teori om Mammas känns väldigt vag precis som hon skriver själv. Nu var ju detta en sista minuten röst, eftersom hon inte sett att DL vart framflyttad. Men tycker ändå den är lite märklig...

Men är ändå en teori som jag tycker är tagen från tomma intet. Visst Mammas är hal som en ål, det kommer jag iaf ihåg :p Men hon är svår att tolka oavsett roll, och brukade iaf inte vara mindre aktiv bara för att hon hade en ond roll.

Glömmerallt skriver en del, men inget som direkt sticker ut tycker jag.

Just nu tycker jag att Paddingtons och Hedinns röst på Bumpo är de som sticker ut mest, just för att de är väldigt svaga och bygger på rösten Bumpo lade.

Men jag hoppas fler skriver något snart.

Det är alltså många påpekanden om att det finns lite att gå på, få är aktiva osv, och ändå tycker hon att min och Paddis röst på bumpo är skumma, för att vi bygger våra teorier på bumpos första röst och inga andra inlägg. Men hon säger ju själv att det i princip inte finns några andra inlägg att gå på?

Jo, visst. Men att bygga hela sin teori på en första dags röst då alla har ganska vaga/konstiga teorier tycker jag är lite konstigt (längre fram kan man ju urskilja en del ur hur folk röstar, men inte första dagen, tycker jag) Framförallt när Bumpo inte gjort några fler inlägg sen igår. Paddingtons röst känns mer som en hämndröst.

Men jag tycker också Bumpo sticker ut lite, och framförallt för att hon inte varit aktiv i leken alls sedan igår.

Det är skumt att vi väljer att teoria kring och lägga röst på bumpo efter hennes förstadagsröst, för att hon inte gjort några fler inlägg sen dess. Ändå tycker hon själv att bumpo sticker ut för att hon inte gjort fler inlägg sen dess? Det går inte riktigt ihop för mig.

Kommer strax med lite mer...

Men jag tycker fortfarande att Paddis röst på Bumpo är lite konstig och helt utan grund. Som jag skrivit tidigare, att bygga en hel teori på en första dags röst tycker jag är märkligt. Nä det känns mer som en hämnd röst i mina ögon.
Sen att hon inte varit aktiv i leken alls efter det, hon borde ha sett att DL vart uppskjuten och skrivit något...

Vår_vinter röstar på Paddington

Fast ett drev, Gravinda la sin röst på dig 21.42 och jag 21.54 och shaggy 21.55. Jag satt och skrev inlägget när Gravinda lagt sin röst så jag såg det när jag redan postat mitt inlägg.

Något drev kan jag inte påstå att det var mot dig, ett drev för mig är när flera hakar på en och samma teori. Nu var det så pass tätt mellan våra röster så mest troligt så satt vi alla och skrev våra inlägg samtidigt.

Nä, detta kändes också som en hämndröst...

Mycket snack om hämndröster dessutom. För mig är inte det något som tyder på ondska, snarare tycker jag ganska ofta att folk kan reagera på liknande sätt som goda just för att "varför tror den så att jag är ond, när jag inte är det?" och tycker därmed att det är ett misstänkt beteende (framför allt om det inte finns något riktigt konkret att gå på. Så sånt säger ingenting för min del. För mig är i alla fall inte de teorierna ett dugg starkare än de jag och Paddi hade mot bumpo, vilket i mina ögon då blir konstigt att klaga på. Framför allt när hon själv säger att det inte finns mycket att gå på...

Nä, jag vet inte, jag har som sagt aldrig spelat med VV tidigare, men nog känns det som ett väldigt velande spel och försök till att hitta något utan att lyckas.

Då ska vi se!

cirkus - inleder leken med några korta OT-inlägg. Sedan kommer första riktiga teoriinlägget (#74) som även innehåller röst vid DL1. Rösten, som avläggs i DL-minuten, faller på bumpo och röstmotiveringen är rätt snurrig i mina ögon: cirkus menar att den som sticker ut mest är Paddi pga svagt motiverad röst på Shaggy och att cirkus själv därför röstar på bumpo som också röstade på Paddi eftersom det kan vara en alibiröst. I samma inlägg skriver hon att hon inte tror på att Mammas glömt leken utan egentligen haft koll.

D v s tycks misstänka Paddi och Mammas men röstar på bumpo och tycks sedan gå vidare med att både Paddi och bumpo är ulvar. Senare (#104) tycks cirkus backa lite från sitt tänkande om alibirösten.

I sammanhanget, när man skall snacka alibiröster (då avser jag röst från ond på ond oavsett när den läggs) tycker jag faktiskt att cirkus egen röst på bumpo är intressant. Nu vet vi att bumpo var ond. Cirkus röstar på bumpo i sista minuten vid DL1, en röst som var meningslös. Dock kom rösterna tätt på slutet.

Vid DL2 blir det ännu konstigare. Cirkus skriver kl 21 (#148) att en ändrad röst (med syftning på Lillgrådis) inte säger något om var en spelare står. Ca en halvtimme senare (#158) tycks hon fortfarande luta åt att LG ändrade för att överleva själv, men att det finns andra möjligheter (typ). Sedan kommer rösten ca 20 minuter senare och då väger cirkus över att tro att LG ändå är ond och röstar på henne. Detta reagerar glömmerallt på (noterar att glömmerallt käkades, men det behöver inte betyda något). Cirkus förklaring (#188) känns väl sådär. Visst, allt är möjligt men det jag reagerar på är ändå hur cirkus svänger - rätt snabbt - i fråga om Lillgrådis. Sedan, när GA pressar, vänder hon tillbaka till LGs OT-kommentar om Lorden.

Slutsats: cirkus var en av de första jag spontanreagerade på och det fortsätter. Två konstiga röstmotiveringar. Rösten på bumpo vid DL1 kan mycket väl vara en bra-att-ha-röst för att eventuellt kunna använda för att visa att man röstat på en ond, för enligt röst- och teoriinlägget känns det inte som om rösten borde hamnat på bumpo.

Hedinn - första rösten finns det inget att säga om eftersom den p g a tidskillnaden läggs tidigt, såväl i leken (#18) som på klockan. Aktiviteten är lägre än vanligt, men det beror ju på att Hedinn är i Singapore och säger inget om rollen. Håller i princip med i vad som skrivs i det jag uppfattar som första riktiga teoriinlägget (#105). Sedan röstar Hedinn vid DL2 på bumpo och lägger förstarösten.

Vad säger den? Egentligen inte så mycket. Paddi hade redan teoriat mot bumpo (#101) och cirkus kommenterat henne dagen före. Om Hedinn och bumpo var kollegor borde Hedinn kunna ana att bumpo skulle kunna få en del misstankar och kanske röster. Å andra sidan kan hon som kollega mycket väl lägga en djärv röst. Så det är inte uteslutet att hon är ond. Som god så tycker jag att rösten logiskt följer hennes teoriinlägg. Även om hon (vilket är sant) konstaterar att bumpo ibland har märkliga teorier fanns det inte så mycket annat att gå på när hon var tvungen att rösta. Idag tycker jag inte hon skrivit något jag reagerar på. Dock håller jag inte med om att det är en minimal chans att GA skulle använt sin förmåga redan första natten. Som LL tycker jag ofta man noterar att förmågor används direkt, om inte annat för att de skall komma goda sidan till nytta innan spelaren själv hamnar i lynch/käk. Själv siade jag Hedinn första natten när jag var välsignad byfåne för ett par lekar sedan och då var jag ändå skyddad mot käk.

Slutsatsen är ändå att Hedinn känns neutral just nu.

Vår_Vinter - reagerade jag också på direkt. Främst för det som Hedinn har samlat i sina inlägg 223 och 224. Utan att veta var Hedinn står tycker jag att hon sätter fingret på något viktigt med Vår_Vinter. På vilket sätt försöker hon hitta de onda? Det känns verkligen som om hon glider med, misstänker andra lite lätt och kommenterar bristande aktivitet. Ett spelsätt som kan, men inte behöver vara, ulvigt.

Rösten på Lillgrådis vid DL1 var dåligt underbyggd, men förstadagsröster är ofta det. I samma inlägg (#65) gör hon vad som kan tolkas lite försök att så misstankar mot Niyama: "Märkligt att inte Niyama hittat hit ännu, hon var ju en av dom som ville att leken skulle dra igång och erbjöd sig att vara LL istället för Sasse i anmälningstråden. Hon borde ha mer koll än så."

Vår_Vinters röstmotivering på Paddington DL2 tycker jag är märklig. Mammas har kommenterat det tidigare och jag själv också. Paddi kanske inte var inne?

Slutsats: tycker fortfarande att Vår_Vinter känns skum.

Gravinda - väldigt anonym! Förstaröster är förstaröster så den är inte så mycket att säga om. Men igår? Visst, hon missar DL men för den skull behöver man väl inte sluta att teoria? Om man är god vill man väl bidra med teorier för att hjälpa till och hitta de onda? Det gör Gravinda verkligen inte och därför misstänker jag henne starkt just nu! Att glida med på det här sättet gynnar bara onda.

Slutsats: misstänkt! Men kanske inte mer än cirkus och Vår_Vinter. Vi får se hur saker utvecklar sig.

Nu ska jag jobba av lite grejor innan det är dags för paus då jag skall teoria vidare.

Mycket snack om hämndröster dessutom. För mig är inte det något som tyder på ondska, snarare tycker jag ganska ofta att folk kan reagera på liknande sätt som goda just för att "varför tror den så att jag är ond, när jag inte är det?" och tycker därmed att det är ett misstänkt beteende (framför allt om det inte finns något riktigt konkret att gå på. Så sånt säger ingenting för min del. För mig är i alla fall inte de teorierna ett dugg starkare än de jag och Paddi hade mot bumpo, vilket i mina ögon då blir konstigt att klaga på. Framför allt när hon själv säger att det inte finns mycket att gå på...

Nä, jag vet inte, jag har som sagt aldrig spelat med VV tidigare, men nog känns det som ett väldigt velande spel och försök till att hitta något utan att lyckas.

Håller med dig ganska mycket i dina teorier.
Dels att goda som blir "angripna" gärna "hämdröstar" ioch med att de vet att de är goda och att ma då kan tänka att det är en ond smo vill försöa få till drev på en oskyldig, men det är också väldigt beroende på vem man är som person och vad det finns för teorier att gå på, men i sånna lekar där aktiviten varit lite halvlåg (ursäkta men nu orkar jag inte hålla på längre, min dator är CP och jag orkar inte skriva om mer, så nu kör jag bara på och förklarar senare om detblir konstiga ord eler såvidar, tangenntena hakar upp sig eller tar inte till och från) och det inte finns mycket att gå på så är det ite konstigt att m går på det eftersom det är någon som anklgar en som man vetär god.

Sen angående V_V och dennas kommentering kring din och padds röster så tycker jag att detär väldigt mycket skrivande om "ingenting" typ "jag ser det här och det här men jag tänker ingenting", lite som att hon tittar åt andra hållet fast att hon förstår eran misstanke. Det känns som du skrev tidigare, veligt.
Om det är en Zoombie somförsöker att se andra utväga än at lägga röst på si kollea eller en god om inte är hel övertygad. I dont know. Visst känns det väldigt avvaktande och beäknande.
ade hon lagt en röst på bumpo, hade jag efter allt velande osv kunnat täna "alibiröst" känns som att jag har lättare att ta att hon inte la röst på bumpo än att hon lagt en röst på bumpo med tanke på velandet och reservationerna inför era motiveringaar.

KL*

Hedinn känns god, dels för att jag delar vissa teoretiska tankar ovh dels för förssta rösten på bumpo, lite väl kaxigt att lägga e alibi röst på en kolega när man sen dygnet innan set paddingtons misstanakr mot denna.

Paddington känns också god av nästan samma orsak som ovan, la den andra rösten på bumpo, inget som en kollega skull göra känns det som.

Får funderaa vidare på V_V.

Annars har vi mammas som har många misstänkta nu LG, Karamellen och V_V.
Eh ja, jag misstänker alla fyra, ja tycker att mamas har giltiga motiveringar för alla tre, men jag blir också lite misstänksam mot henne som spretar lite, typ sprider misstankar lite mot alla för att känna av läget i gruppen? Sen har vi ju nästan hela zombie grruppen kvar så att hon kan ju faktiskt ha nosat upp de kvarvarande onda, vi vet ju inte om det är tre zombies + den andra kvar ller om det är två zombies + den andra onda kvar. Mammas är slipad och det sskulle inte förvåna mig om hon lyckats, men samtidigt så är et just det som jag blir reserverad kring, hon är farlig den där fröknen och att lita lite välmycket p hennes kapacitet som zombiejägare är julikso att ge henne fri väg som zombie.

Myren har kommit in med massa nytiga funderinga, har inget att fundera kring henne än.

Ska ta och kolla upp de andra lit mer ooch även de som redan är nämnda.

Gravinda - väldigt anonym! Förstaröster är förstaröster så den är inte så mycket att säga om. Men igår? Visst, hon missar DL men för den skull behöver man väl inte sluta att teoria? Om man är god vill man väl bidra med teorier för att hjälpa till och hitta de onda? Det gör Gravinda verkligen inte och därför misstänker jag henne starkt just nu! Att glida med på det här sättet gynnar bara onda.

Slutsats: misstänkt! Men kanske inte mer än cirkus och Vår_Vinter. Vi får se hur saker utvecklar sig.

Nu ska jag jobba av lite grejor innan det är dags för paus då jag skall teoria vidare.

haha kolla mitt inlägg nnu dåå :P
Nä men et att min aktivvitet igår var skamlig, blevoplanerat meddvetslös hemmas hos mor och far (är gravid och slocknnar lite överallt) och sen tog det ett tag innan jg kom hem, sen får jg ju lit halvryck på mitt tangenttbord som int evill skriva som jag vill oh blev grinig igåår kväll:rage:
en satsarpå bättre aktivitet idag :)

och sm sagt jag orkar inte fin skriva längre, för min raderartangent hakar gärna up sig ich raderar hela inlägget så r bättre att jag kör med lite konstiga saammanskrivningar dbbelbokstäver osv för min mentala hälsas skul

Kan du utveckla typ hela stycket där du nämner mig? Jag fattar inte riktigt vem du misstänker och för vad, om jag ska vara ärlig. (Btw är LG död, hon var god. ;))

Fortsättning:

Paddington - förstarösten på Shaggy var allmänt dålig motiverad. Inte mycket att säga om. Jag hade nog knappast reagerat alls, om det inte varit så att Shaggy nu åkte och visade sig vara god. Sedan kommer Paddis första riktiga teoriinlägg igår morse (#101) där hon tittar närmare på bumpo, som kvällen tidigare röstade på Paddi. Det hela resulterar i en relativt tidig röst på bumpo. Jag tycker att även om Paddis teori är svag så känns hon säker ("inget har hänt som får mig att ändra åsikt heller" och "Jag känner mig säker på var min röst hamnar idag och ser ingen anledning i att vänta med att rösta." #111 och 112).

Jag frågar mig: är det här ett spel från onda för att förvilla de goda? Tar Paddi och bumpo medvetet en risk när Paddi lägger andrarösten på bumpo? Eller tyder det på att Paddi är god? Det är inte lätt att veta. Att lägga andrarösten där vore djärvt, men vi har sett djärvt spel tidigare. Jag är inte benägen att godförklara någon för att hen varit drivande i att rösta ut en kollega. Dock är det inget som gör att personen verkar ond heller. Paddi har inte gjort något annat som fångat min uppmärksamhet.

Slutsats: neutral.

Lillelorden - en av de mest aktiva spelarna, men hur är det med innehållet egentligen? Först ingenting. OT, sedan lite lösa misstankar (Mammas är tyst etc) och så förstarösten på Shaggy som går direkt på Paddans teori (som verkligen inte var speciellt djup). Känns väldigt skumt, men jag undrar - för skumt? Skulle en ulv så uppenbart gå på någon annans teori? Å andra sidan, skulle en god göra det? Oavsett var man står vill man ju fortsätta att spela.

Igår måste Lorden rösta från mobilen och då är det svårt att teoria, det håller jag helt med om. Men rösten på Mammas känns verkligen totalt out of the blue. Även om inte jättemycket har hänt, så finns det väl ändå något annat än att Mammas var frånvarande under första speldygnet (som dessutom var väldigt kort)? Det är nästan så jag blir misstänksam mot Mammas bara för att:p! Att få en så dåligt motiverad röst på sig kan göra att blickarna riktas mot den som lade rösten och den som den faller på glöms bort.

Slutsats: skum, men har inte skrivit mycket. Vi får se vad som händer.

Karamelldrottningen - Gårdagens röst på Lillgrådis som bygger på ett missförstånd, är fortfarande väldigt underlig. Eller inte rösten i sig, men att Karamell inte vände och vred på allt när hon insåg att hon missförstått. Förstadagsrösten måste jag kika lite närmare på också.

Sedan hajjar jag inte varför hon tycker att Mammas känns ondast. Men nu säger min kollega att om jag inte gör frappe så händer något hemskt. Så nu går jag ner och gör frappe och så avslutar jag genomgången när jag är klar med den + med texten jag just tog paus från. Och det kan ta några timmar.

Slutsatsen just nu om karamell: skum, avvaktar mer information.

Dv kl

Måste ta ett kvällspass så röstar redan nu. Mammas är den som varit på mig hela tiden vilket är lite irriterande då det kan vara ett sätt att försöka få igång ett drev på den sämsta mest ovana spelaren. Jag tror hon ev kan lyckas men kan iaf poängtera att det är märkligt att haka upp sig så till den milda grad att min röst dag ett = ondska.

Och myrten! Gissa hur mkt jag vände å vred på allt igår. Idag ser jag att jag borde röstat på bumpo men hon kändes neutral för mig. Mammas är den jag tyckt är lurig sen dag ett så hon får min röst idag.

Karamelldrottningen röstar på mammas!

Nej, nu hittar du på (ang rösten dag ett = ondska). Jag skrev att jag inte förstår logiken i att hoppa på någon för att den är aktiv i början av leken, när det hänt saker efteråt. Hur har du tänkt att vi ska ha saker att skriva om i lekarna om ingen vill börja? Är en fråga jag ställt många gånger utan att få svar. Att rösta på någon baserat på att den sprider misstankar när det uppenbart är ett inlägg för att få igång leken tycker jag inte tyder på att det är att få ut onda som är fokus.

Och vaddå sämsta mest ovana spelaren? Jag teoriar mot dig för att jag inte tycker att det du skriver går ihop med ett got spel. Varför ska jag inte göra det för att du är ny?

Sedan tycker jag att det känns som du filar lite på sanningen när du säger att du tyckt att jag är skum sedan dag ett? Varför har du då inte skrivit något om det i tråden? Du började misstänka mig först efter att jag skrev att jag ville se att du bemötte och utvecklade hur du tänkte utifrån rösten dag ett och det där med att LG inte borde ha röstat på shaggy då hon var "uppenbart GOD", först efter det började du skriva om/mot mig? Det var efter 20 dag två, varför skrev du inte om mig tidigare om du tyckt att jag betett mig skumt dag ett? Dvs om du är god och tror att jag är ond dag ett, varför inte skriva det i tråden?

Dv kl

Måste ta ett kvällspass så röstar redan nu. Mammas är den som varit på mig hela tiden vilket är lite irriterande då det kan vara ett sätt att försöka få igång ett drev på den sämsta mest ovana spelaren. Jag tror hon ev kan lyckas men kan iaf poängtera att det är märkligt att haka upp sig så till den milda grad att min röst dag ett = ondska.

Och myrten! Gissa hur mkt jag vände å vred på allt igår. Idag ser jag att jag borde röstat på bumpo men hon kändes neutral för mig. Mammas är den jag tyckt är lurig sen dag ett så hon får min röst idag.

Karamelldrottningen röstar på mammas!

Nu förstår jag inte, är din motivering till att rösta på Mammas att du tycker att hon misstänker dig och att du menar att hon vill starta drev mot dig?

Jag vet inte alls var Mammas står, men om du är god och blir misstänkt så behöver det inte betyda att den som misstänker dig är ond. Det läggs väldigt många röster av goda på goda, helt enkelt för att det här är svårt. Att man sedan i efterhand inser att man borde röstat på en spelare för att den visar sig vara ond - det händer alla.

Nu har du kanske inte tid, men jag skulle vilja att du förklarade dina teorier mer ingående. För jag tror inte nödvändigtvis att du är ond, men just nu framstår argumentationen som rätt märklig i mina ögon. Men jag vill ju inte rösta på dig om du är god.

TILLÄGG: Fortfarande på jobbet. Skall gå igenom alla Mammas inlägg + titta mer på Gravinda (som skrev mycket efter att jag kommenterat) när jag kommer hem. Nu kikar jag in lite då och då om något dyker upp som jag kan kommentera lite kortare.

Senast ändrad:

Kan du utveckla typ hela stycket där du nämner mig? Jag fattar inte riktigt vem du misstänker och för vad, om jag ska vara ärlig. (Btw är LG död, hon var god. ;))

Haha men då menar jag den andra lillen ;:p
Oj hur ska jag förklara detta, jo att jag jag tycer att du motiverar dina tankar väl och att jag kan följa dina teorier. Men att det är många teorier på samma gång och att det gör att jag blir lite misstänksam.
Du kan mycket väl ha hittat tre onda som goding eller så lägger du ut linor att kunna spela mot tre godingar som onding. Men som sagt det är ju inte ologiska och taskigt byggda motiveringar och det gör väl att jag kanske lite mer känner mig avvaktande mot att säta dig i ond gruppen, men samtidigt så tror jag alltid att jag lurar mig själv om jag tror att du är god för du är rätt slipad och kan komma undan med mycket :)

Jag *försöker* att spela mitt eget spel och inte teoria om samma saker som andra, sen så tenderar jag att fastna i en idé om hur det eventuellt kan vara och så blir det att jag bygger teorier runt det. Igår kände jag att jag fick lite hjälp av glömmerallt när det gällede tänket runt ändrade röster och det känns ju minst sagt lite bittert att jag röstade på hennes kärlekspartner och att de bägge två sedan blev nattkäk.

Jag ska försöka tänka enklare och inte krångla till det. Om jag kan. Ha ha, helst vill jag rösta på Myrten bara rakt av eftersom hon lurat mig så gruvligt i två lekar, men SÅ kan man ju inte göra. För mig så blir det väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om en som kommer in efter två dar av leken så för tillfället håller jag Myrten som neutral (även om hon bidragit med en hel del bra tankar (jag ser och lär))

Jag behöver titta mer på Lillelorden, V_v och Gravinda som jag inte riktigt har någon uppfattning om. Hedinn har ju läget att hon lägger oftast första rösten iom där hon befinner sig, och just igår så kom den på bumpo, jag tror inte att en ond lägger första rösten på en kollega, fast det har ju hänt förr, men nje, jag tror nog att Hedinns röst på bumpo inte är en alibiröst (fan jag ska sluta tänka så konspirationiskt om alibin hit och dit) så just nu så är Hedinn åt det goda hållet också. Paddan vet jag inte heller var jag har, men hon röstade också på bumpo även om hon var ond så vore en röst för att förvirra är det modigt gjort, men jag vet inte.

Jag reagerar just nu på karamelldrottningens röst på mammas som just droppade in, det känns som om den är svagt motiverad och motiveringen bygger mycket på mammas resonemang mot karamelldrottningen och att "Mammas är den jag tyckt är lurig sen dag ett så hon får min röst idag." och sen inte kommit med några mera resonemang om vad som varit lurigt. Nje detta känns väldigt ologiskt. Jag tycker inte att mammas gjort nånting som är märkligt.

Nu måste jag åka in till Stockholmska staden och inhandla en tröja åt min snälla sambo som ska vara med i "green team" dvs vara medhjälpare när jag ska visa min ponnyuppfödning på ungponnyfinalerna nästa helg. Och tröjan måste inhandlas idag för då jobbar min kompis i den butiken och då blir det lite rabatt...jag återkommer.

Haha, bra koll du har! ;)

Okej, men då är jag med på hur du menar. Ja alltså jag känner mig inte säker på något vis, det är bara att just dessa tre sticker ut lite mer för mig. Övriga har jag inte avskrivit på något vis, men de är inte lika mycket i fokus för att jag inte reagerat på något konkret. :) Och jag vet definitivt inte att de är onda alla tre, spelar ihop eller så, utan det är bara att alla tre stuckit ut.

kl*

Karamell har skrivit et inlägg där hon menar på att hon tycker att mammas har varit lurig från dag ett, men det är väl alla, jag menar är man inte ulv själv så är ju alla ett hot och alla måste granskas och funderas. Vet inte varför hon tycker att mammas utmärkte sig mest första dagen.
Sen skriver hon ett lite halv desperat "hjälp är ny och blir atackerad av gammal" det känns mest desperat, nästan lite mer oskyldigt än ulvigt, folk kommer att reagera på det och som ulv vill man kanske släta över det hela och bli lite mer osynlig än att skrika "hjälp jag blir oskyldigt häxjagad".
Tänker på en lek som var nån av mina första och jag blev typ anklagad av någon och kände mig jätte desperat och säker på att personen ifråga var ond som hela tiden var på mig och ifrågasatte och anklagade eftersom att jag visste att jag var god.
Kan ju vara så i det här läget med. Behöver inte vara så, bara en reflektion.

Mammas kan vara ond, hon kan vara god.
Karamellen kan vara ond, hon kan vara god.
Har svårt att tro att båda är det, men å andra sidan så underskattar jag inte mammas i lyan och en sån alibivända har hon ju kört tidigare med Glömmerallt om jag inte missminner mig fel.

Mammas kan vara ond, hon kan vara god.
Karamellen kan vara ond, hon kan vara god.
Har svårt att tro att båda är det, men å andra sidan så underskattar jag inte mammas i lyan och en sån alibivända har hon ju kört tidigare med Glömmerallt om jag inte missminner mig fel.

Hilfe ! Det där är ju ulvigt på riktigt ! Men jag fattar tankegången.

(ja, jag SKA åka iväg, men är jävligt osugen på att sitta i köerna)

kl'*

en tanke som slog mig nu är juu att LG och GA var ett kärlekspar och att GA visste att om LG lynchas att även hon dör. GA lägger trots detta en röst på Cirkus i sista minuten när hon hade kunnat garantera att LG skulle klara lynchen genom att lägga en röst på bumpo i sista sekund.
Visste hon nått då som hon ville att vi kvarvarande skulle uppmärksamma, var hon så säker på att personen ifråga är ond att det var värt detta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 702
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 539
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar