Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

Skrutt igen. Det var då själva fasen.
Jag hade varit oerhört nyfiken på Paddis säkerhet på varför bumpo var ond. Hon hade ju ingen specialroll som rimligtvis kunde vetat, men kanske ulvgänget trodde att hon var siare och såna vill de väl bli av med på tidigt stadium ?

Tack Gravinda för en bra sammanställning.

Jag flaggar för dålig aktivitet imorgon! Pallar inte att läsa och teoria nu, men ska försöka hinna in och göra lite mer än bara rösta imorgon. Men risken finns att jag inte hinner göra mer än så.

*KL*

Efter att ha tänkt ett varv till känner jag ökad misstänksamhet mot Lillelorden. Paddan tog själv, innan hon lynchades, upp hur Lorden menade att Paddi startat drev mot Shaggy (#304). Jag noterade att Lorden gick direkt på Paddis teori och röstade på Shaggy (#68).

Vidare verkar Lorden inte läsa leken ordentligt. Jag har ju tidigare här tagit upp frågan om fördelningen. Detta tycks ha gått Lorden helt förbi, liksom de starka indikationerna på att Paddan var god (lägga andrarösten på kollegor två dagar på raken - jo, det finns ulvar som gör så men det är inte det vanligaste). Sedan missar hon karamells röst i sammanställningen. Det skulle jag också kunna göra, men tillsammans kan allt detta i mina ögon indikera att Lorden inte är så noga för att hon redan vet hur saker och ting är. Lorden har skrivit mycket, men jag har känslan av att det fortfarande är hög andel OT. Känns klart skum! Var den avvikande rösten på Paddan ett sätt för lyan att sprida rösterna?

Jag är fortsatt misstänksam mot cirkus. Men jag orkar inte gå igenom inläggen igen just nu.

Och Mammas, nja hon kändes väldigt cool vid föregående DL. Det brukar hon vara när hon är ond. Som god tycker jag ofta att det framgår att hon är lätt paranoid.

Imorgon kommer jag dessvärre att få besök, men först måste jag gå igenom alla inlägg igen. Framför allt Mammas, för henne han jag ju inte specialstudera idag.

Kl

Hänt en hel del här ikväll!

Mammas är kvar. Känner mig inte lika säker på henne. Eller snarare vet inte vart hon står. Röstade nämligen på vår_vinter och hade hon verkligen röstat så som god?

Cirkus är jag mer osäker på än tidigare. Vet inte varför riktigt och ändå har jag läst igenom hela tråden en gång till.

Myrten vågar jag knappt säga något om då hon är så skicklig men har inte gjort nått iaf som jag uppfattar som ont.

Få se nu alla utom jag, gravinda och lillelorden röstade på vår_vinter.

Just nu känns allt bara så himla märkligt. Som att jag missar något...

Hedinn är jag nyfiken på. Försöker jämföra mot förra leken då hon var ond. Verkar kanske osannolikt att bli ond två lekar efter varandra? (ja det är ju ingen höjdarteori direkt kanske med tanke på myrten men rent statistiskt menar jag). Röstat på onda och verkat hyfsat säker ändå. Det gör att jag funderar på om hon kanske har nån specialroll åt det goda hållet men jag kan ju ha helt fel såklart.

jag måste ju också se till att rösta.

Jag tycker fortfarande att de som känns svårast att greppa och liksom kommer under min radar är de som känns ulvigast för mig. Vår_vinter har visserligen skrivit en helt del, men jag får liksom inte ut nån riktig substans ur det. Ingen teori från henne har riktigt dykt upp än

Karamelldrottningen har varit ologisk åt lite olika håll och hennes enorma säkerhet om mammas känns konstig, jag kan inte förstå det, jag blir lite misstänksam eftersom jag själv nånstans hållit mammas som god.

Jag vet verkigen inte hur jag ska rösta.

Paddi känns ärlig på något vis bra teorier och mycket tänkt, men jag kan inte placera henne ändå. Neutral ? Eller lurig ?

Lillelorden har ännu en gång smugit in under radarn. Knepigt. Är det ulvigt ?

Nu börjar tiden rinna ut och sambon säger att maten är klar (tur att han kom och löste av i köket annars hade det inte blivit nånting av något)

Hedinn, känns också som jag inte har något grepp om. Svår sits för henne att alltid lägga första rösten iom tidsskillnad och ingen möjlighet att ädnra heller om hon inte ska upp mitt i natten. Knepigt att veta ngt

Skit vad svårt detta är jag måste göra ngt nu och jag gör inte alls som jag tänkt förut, jag har sett och läst vad andra skrivit och sen gått på MIN magkänsla om att ngt är lurigt med henne i enlighet med ovan och det som står tidigt i detta inlägg om henne...under radarn liksom och ändå skum

cirkus röstar på vår_vinter

Varför håller du mammas som god?

Citat: "Lillelorden har ännu en gång smugit in under radarn. Knepigt. Är det ulvigt ?" slutcitat. Kan du förklara detta närmare hur du tänker?

Nej, nu hittar du på (ang rösten dag ett = ondska). Jag skrev att jag inte förstår logiken i att hoppa på någon för att den är aktiv i början av leken, när det hänt saker efteråt. Hur har du tänkt att vi ska ha saker att skriva om i lekarna om ingen vill börja? Är en fråga jag ställt många gånger utan att få svar. Att rösta på någon baserat på att den sprider misstankar när det uppenbart är ett inlägg för att få igång leken tycker jag inte tyder på att det är att få ut onda som är fokus. Vadå hittar på? Du röstade på mig pga av min första röst. Vad 17 ska man annars fokusera på än att få ut de onda :confused:?

Och vaddå sämsta mest ovana spelaren? Jag teoriar mot dig för att jag inte tycker att det du skriver går ihop med ett got spel. Varför ska jag inte göra det för att du är ny? Självklart ska det inte spela nån roll om man är ny lr inte, men det kändes ju lite som så att ta nån som vars teori inte är speciellt bra, dvs min och försöka starta drev därefter. MEN eftersom inget drev blev så är jag inte lika säker på att du är ond. För varför skulle en ond vilja hänga ut nån annan om ingen annan följer efter? Eller tänker jag snurrigt nu?

Sedan tycker jag att det känns som du filar lite på sanningen när du säger att du tyckt att jag är skum sedan dag ett? Varför har du då inte skrivit något om det i tråden? Du började misstänka mig först efter att jag skrev att jag ville se att du bemötte och utvecklade hur du tänkte utifrån rösten dag ett och det där med att LG inte borde ha röstat på shaggy då hon var "uppenbart GOD", först efter det började du skriva om/mot mig? Det var efter 20 dag två, varför skrev du inte om mig tidigare om du tyckt att jag betett mig skumt dag ett? Dvs om du är god och tror att jag är ond dag ett, varför inte skriva det i tråden?
nej, du var skum för mig redan dag ett. Och varför vet jag inte men hela du känns lurig. Och sen misstänkte jag väll egentligen alla mer lr mindre då (för man vet inte vemsom är vem) men du märktes på nått sätt ändå men då var det mest OT-snack och det vill jag försöka undvika att gå på.

- se även fetstilta i texten, dålig på att stycka ut enskilda citat -

Läst igenom nu och ni anar inte hur nervöst det är när man läser och vet att om det dyker upp nåt "nytt" så har man ingen chans att påverka för allt är redan avgjort... Inte bra för nerverna detta! :p Var vissa grejer jag reagerade på men jag behöver gå igenom det igen.

Fast att skriva så ger det ju en helt annan innebörd, dels för att du tryckte på något helt annat än det som var min poäng, och för att det får mig att framstå som helt säker, vilket jag inte var. Dvs jag tycker att du förvrider vad som hänt.

Fast alltså jag hänger inte med i ditt resonemang här. 1, jag lyfter upp det jag reagerar på. 2, "starta drev" är inget jag fokuserar på oavsett. Givetvis vill jag, av olika anledningar, att folk ser mina teorier och ev röstar efter dem oavsett om jag är god eller ond? Varför skulle jag vilja något annat som god än att den jag misstänker är ond ska åka ut? 3, varför är det en indikation på att jag är ond att det inte blev något drev? Hade jag haft någon kollega hade jag inte velat att den hängde på, sådär generellt sett, snacka om att spela öppet? (Jo, skulle säkert kunna göra så just därför, men som regel? Icke.) Det enda det indikerar är ju att resten inte höll med mig? 4, snälla kan du släppa den dåliga självkänslan. Du är inte dålig eller sämre än någon annan. Visst du och jag resonerar tydligen inte helt lika, men det innebär inte att någon av oss har rätt. Dessutom kommer alla att tänka på dig som hur du tänker på dig, varför tror du att alla säger att jag är hal? Juste, jag har storhetsvansinne! ;)

Det jag ifrågasätter är varför du inte tog upp det förrän efter 20 dag två, om du tyckte det? Jag tänker att om du är god vill du ju ha ut de du tror är onda, varför inte ta upp det tidigare?

Varför skulle hon inte röstat så som god, tänker du?

VV var ond.

Jag gissar att Karamell skrev fel och menar "som ond".

För övrigt tycker jag karamell spelar lite mystiskt, men jag tvivlar på att det indikerar ondska. Hon tycks lite ha hakat upp sig på Mammas för att hon uppfattar det som om Mammas vill starta drev mot henne. Tycker snarare att det är något man ser hos goda spelare som känner sig orättfärdigt anklagade. Även om undantag finns.

Så kan det ju vara.

Jag vet inte, Karamell har spelar lite hispigt hela leken och vid flera tillfällen skrivit konstiga saker och sedan påpekat att hon är nybörjare när hon blivit ställd emot väggen för det.

Det kan ju såklart vara så att hon är god och bara trasslat in sig lite, men jag är inte så säker.

Jag börjar med att varna för låg aktivitet ikväll.
Jag ska till stallet nu och sen så jobbar jag 12-16 (hemma vid datorn - så då kan jag leka ;) ) Sen så har sambon bjudit hem gäster, han tyckte jag vara en smula konstig igår just när DL var...eftersom då skulle vi suttit och ätit middag, men jag satt och skrev som tusan - han fattade ingenting. Så ikväll när våra kompisar kommer över är det nog bäst att jag är social (eller så tag jag datorn med in på muggen eller så) :D

Nåja, för att svara på frågan varför jag håller mammas som god - jag tycker inte att hon gjort något som för mig sticker ut, varit ordentligt aktiv med många ideér och teorier som jag förstår och kan följa med i, i röstningarna kan jag heller inte se något som indikerar ond.

Varför ser du henne som ond ?

Lillelorden är lite tvärt om mot mammas (som jag uppfattar det) inget som sticker ut heller, men teorierna är lite flummigare och jag ser inte någon direkt substans i dem. I röstningen så pja, hon röstade ju som du själv säger inte på den onda V_v utan hon röstar på den goda Paddington, en röst på V_v hade ju garanterat att V_v blev lynchad eftersom det var så få kvar att rösta jag tror inte att en ulv fäller den avgörande rösten på en annan ulv. (I allafall är det som om jag har räknat rätt, vilket jag inte garanterar att jag har)

Åh, jag känner mig så kluven idag. Mina tidigare teorier har ju verkligen inte stämt överhuvudtaget, och idag har jag dåligt med tid för att gå igenom leken ordentligt. Kommer bli tvungen att rösta tidigt pga. barnkalas på dagen och 25 årsfest ikväll. Vet inte alls var min röst ska landa än...

Nu har jag läst igenom HELA leken igen och de två jag reagerar mest på är karamelldrottningen och Lillelorden. Jag har väl egentligen inte upptäckt så mycket nytt som ingen påpekat tidigare, men jag har upptäckt saker som jag missat och framför allt från personer som jag tror kan vara vettiga att lyssna på... Karamelldrottningen har ju reagerat på och röstat efter saker som jag inte förstår alls, har svårt att utveckla sina teorier när folk ber om det och som sagt den där röständringen som aldrig blev av i lynchen där bumpo åkte.

När det gäller Lorden reagerar jag framför allt på att hon skrivit många inlägg, inte något direkt med mycket "nytänkande" eller med skarpa teorier utan mer flyter med samt konstaterar att hon inte har någon bra magkänsla utan konstant lyckas misstänka goda. Vilket tar oss till röstningen. Inte en enda röst på en ond spelare (vad vi vet) och framför allt inte direkt några misstankar mot de som visat sig onda heller. Men den röst jag reagerar mest på är gårdagens. De flesta röstar på VV, även några som haft någon annan starkt misstänkt innan, men som tydligt såg teorierna många hade mot henne och valde att rösta på VV ändå, för att få ut en ond (förhoppningsvis). Lorden röstar näst sist och väljer att rösta på Paddi istället för VV. Visst, en ulv hade lätt kunna haka på drevet och rösta ut VV utan att få några misstankar mot sig i det läget. Samtidigt känns det skumt av en god att välja att rösta på Paddi där, som de flesta ändå satt åt det goda hållet.

Visst, det kan handla om maximal otur också, att man lyckas misstänka och rösta ut goda, men just gårdagens röst på Paddi tycker inte jag känns som en sån, den sticker en del i mina ögon.

Så kan det ju vara.

Jag vet inte, Karamell har spelar lite hispigt hela leken och vid flera tillfällen skrivit konstiga saker och sedan påpekat att hon är nybörjare när hon blivit ställd emot väggen för det.

Det kan ju såklart vara så att hon är god och bara trasslat in sig lite, men jag är inte så säker.

är lite den känslan jag får, pressad newbie som känner sig som myrten sa förorättad.

Tycker generellt att de som väcker så mycket reaktioner med sitt sätt att utrycka sig i inläggen känns mer vilsna. Tillskillnad från ulvar som jag tycker att de brukar vara lite mer coola och lågmälda för de har ju ändå ett grepp om vad som händer.
Men man ska akta sig för att generalisera. Skulle Karamell vara ond, så kanske det är första gången hon är det ? jag har inte spelat med henne tidigare så vet inte hur mycket eller vad för erfarenhet hon har. Och är det första gången så kanske hon blir lite panikig över att bli påkommen. Men kollar man på kvarvarande spelare så är ju alla rätt vana, lillorden vet jag dock inte, men om man skulle tänka att karamell och någon van skulle vara ulvar tillsammans kanske den vana ulven skulle guida henne lite mer mot diskretion?
en tidig reflektion i världen.
( Sitter hemma hos mina föräldrar och skriver på deras dator så nu lyder ju faktiskt tangenterna och det var rätt kul att skriva obehindrat ;) )

Jag börjar med att varna för låg aktivitet ikväll.
Jag ska till stallet nu och sen så jobbar jag 12-16 (hemma vid datorn - så då kan jag leka ;) ) Sen så har sambon bjudit hem gäster, han tyckte jag vara en smula konstig igår just när DL var...eftersom då skulle vi suttit och ätit middag, men jag satt och skrev som tusan - han fattade ingenting. Så ikväll när våra kompisar kommer över är det nog bäst att jag är social (eller så tag jag datorn med in på muggen eller så) :D

Nåja, för att svara på frågan varför jag håller mammas som god - jag tycker inte att hon gjort något som för mig sticker ut, varit ordentligt aktiv med många ideér och teorier som jag förstår och kan följa med i, i röstningarna kan jag heller inte se något som indikerar ond.

Varför ser du henne som ond ?

Lillelorden är lite tvärt om mot mammas (som jag uppfattar det) inget som sticker ut heller, men teorierna är lite flummigare och jag ser inte någon direkt substans i dem. I röstningen så pja, hon röstade ju som du själv säger inte på den onda V_v utan hon röstar på den goda Paddington, en röst på V_v hade ju garanterat att V_v blev lynchad eftersom det var så få kvar att rösta jag tror inte att en ulv fäller den avgörande rösten på en annan ulv. (I allafall är det som om jag har räknat rätt, vilket jag inte garanterar att jag har)

Av någon anledning så ändras min uppfattning av dig pga det här inlägget, har haft dig ganska högt upp som ond men nu åker du över med en fot på goda sidan. Kanske för att jag har mammas lite mer åt det goda hållet också och du försvarar henne. Men å andra sidan så är få saker så ulvigt som försvarande och "snälla" med spelare.

Fast jag brukar uppleva att ovana spelare ofta hakar på andras teorier och "lyssnar" mer på de vana snarare än kommer med en massa egna teorier och går emot de som andra tar fram, vilket jag tycker att KD gör. Det är klart att det kan vara en orsak till spelsättet att KD spelar för andra gången, men jag tycker inte att det är typiskt nybörjarspel, även om det såklart skiljer sig mellan olika personer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar