Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ulvleken!

[...]Visst, det kan handla om maximal otur också, att man lyckas misstänka och rösta ut goda, men just gårdagens röst på Paddi tycker inte jag känns som en sån, den sticker en del i mina ögon.

Ytterligare en förklaring till att en god röstar avvikande i läget som var igår är att hen absolut inte tror att den som får flest röster är ond. Men inte uttryckte väl Lorden några sådana dubier? Hon skriver i #274 att hon inte håller VV åt något håll.

Vidare kan det bero på att den gode "vet" något och vill lämna ett "testamente" om hen själv skulle åka. Men Paddan åkte och Paddan var god.

Nu ska jag börja läsa igenom leken men innan dess tänker jag skriva vad jag tror just nu:

Jag tror att Hedinn och Gravinda är goda. Jag tror att Lorden är ond och det skulle inte förvåna mig om hennes kumpan i lyan är Mammas. Detta baserar jag i nuläget inte på något annat än känsla. Har för mig att Mammas och Lorden smågnabbats hela leken, vilket kan bero på att de är kompisar här på Buke men också vara ett spel för att man inte ska tro att de är zombies tillsammans. Men som sagt, detta är baserat på känsla!

Av de kvarvarande höll jag igår cirkus för troligare ond än karamell. Jag är inte säker på något dock. Men jag tycker att karamells fokus på Mammas tyder snarare på god än ond. Det säger inget om Mammas i sig.

Fast alltså, ja Mammas: hon föreföll rätt lugn runt DL igår. När Mammas är god brukar hon framstå som rätt nervös vid viktiga DL. Det och hennes röst som kom direkt när Paddan lyfte fram sin arkeologiska utredning av vad som hänt i leken gör mig misstänksam.

Nu måste jag försöka läsa igenom.

Fast jag brukar uppleva att ovana spelare ofta hakar på andras teorier och "lyssnar" mer på de vana snarare än kommer med en massa egna teorier och går emot de som andra tar fram, vilket jag tycker att KD gör. Det är klart att det kan vara en orsak till spelsättet att KD spelar för andra gången, men jag tycker inte att det är typiskt nybörjarspel, även om det såklart skiljer sig mellan olika personer.
Fast det är nog väldigt olika. Jag är ju också rätt så ny i ulvspelsvärlden och minns att mina första lekar var jag god och totalt paranoid mot ALLA. Så jag lyssnade inte på någons teorier och vågade inte hålla med någon, ifall det skulle visa sig att den jag hållit med var ulv. Typ så.

Men varför ska jag som god rösta på någon jag inte har några misstankar emot? Jag förstår liksom inte. Det hade väl känts mer ulvigt att teoria mot någon annan för att sedan vända kappan efter vinden när jag märker att någon "ändå håller på att åka"? Flera i tråden har ju tyckt att det är ulvigt att flyta med strömmen.
Jag röstade helt enkelt på någon jag trodde var ond. Jag hade fel - absolut, jättefel. Men det gör ju mig inte automatiskt till zombie.

Gör en röstsammanställning medan jag går igenom:

DL1

17.41: Hedinn röstar på Mammas
21.39: Paddington röstar på Shaggy
21.42: Gravinda röstar på Lillgrådis
21.54: Karamelldrottningen röstar på Lillelorden
21.54: Vår_Vinter röstar på Lillgrådis
21.55: Shaggy röstar på Lillgrådis
21.55: bumpo röstar på Paddington
21.56: Lillelorden röstar på Shaggy
21.56: Lillgrådis röstar på Gravinda
21.57: Mammas röstar på karamelldrottningen
21.58: Lillgrådis ändrar till Shaggy
22.00: cirkus röstar på bumpo

Lenis käkas

DL2

17.46: Heidinn röstar på bumpo
19.05: Paddington röstar på bumpo
19.58: Karamelldrottningen röstar på Lillgrådis
20.06: Lillelorden röstar på Mammas
21.51: Mammas röstar på karamelldrottningen
21.52: cirkus röstar på Lillgrådis
21.57: Lillgrådis röstar på Vår_Vinter
21.58: Vår_Vinter röstar på Paddington
22.00: glömmerallt röstar på cirkus

Glömmerallt och Lillgrådis käkas (visst var det GA som käkades och drog med sig LG?)

DL3

15.29: Karamelldrottningen röstar på Mammas
16.37: Hedinn röstar på Vår_Vinter
17.01: Gravinda röstar på cirkus
19.57: Mammas röstar på Vår_Vinter
20.27: Paddington röstar på Vår_Vinter
20.28: Lillelorden röstar på Paddington
20.29: cirkus röstar på Vår_Vinter
20.29: Myrten röstar på Vår_Vinter

Paddington käkas

Tror detta stämmer.

[...] Jag tror att Lorden är ond och det skulle inte förvåna mig om hennes kumpan i lyan är Mammas. Detta baserar jag i nuläget inte på något annat än känsla. Har för mig att Mammas och Lorden smågnabbats hela leken, vilket kan bero på att de är kompisar här på Buke men också vara ett spel för att man inte ska tro att de är zombies tillsammans. Men som sagt, detta är baserat på känsla!

[...]

Fast alltså, ja Mammas: hon föreföll rätt lugn runt DL igår. När Mammas är god brukar hon framstå som rätt nervös vid viktiga DL. Det och hennes röst som kom direkt när Paddan lyfte fram sin arkeologiska utredning av vad som hänt i leken gör mig misstänksam.

Nu måste jag försöka läsa igenom.

Alltså, efter att ha läst igenom tråden så är jag ytterst tveksam till min egen teori. Mammas känns jäkligt neutral och jag tycker inte alls att det känns som om hon och Lorden spelar ihop längre.

Lorden reagerade jag på vid genomläsningen, men även Cirkus och Karamell. Måste ut i tvättstugan, sen ska jag försöka konkretisera.

Men varför ska jag som god rösta på någon jag inte har några misstankar emot? Jag förstår liksom inte. Det hade väl känts mer ulvigt att teoria mot någon annan för att sedan vända kappan efter vinden när jag märker att någon "ändå håller på att åka"? Flera i tråden har ju tyckt att det är ulvigt att flyta med strömmen.
Jag röstade helt enkelt på någon jag trodde var ond. Jag hade fel - absolut, jättefel. Men det gör ju mig inte automatiskt till zombie.

När man röstar som god är det viktigaste inte huruvida man ser ulvig ut eller inte. Det är ju att försöka pricka de onda. När man har kommit en bit i leken kan det vara viktigt att samla de goda rösterna. Igår var vi nio spelare kvar med en sannolik fördelning fyra onda och fem goda. Vad hade hänt om två goda åkt? Jo, de onda hade stått som segrare.

I DL när läget är sådant är det viktigt att samla de goda rösterna. Så i dessa lägen kan jag tycka att det kan (men inte behöver) vara ulvigt att rösta avvikande eftersom det splittrar de goda rösterna. I sådana DL kan det också bli så att man som god får rösta med den man är säkrast på är god inte bara på den man själv misstänker mest.

Med tanke på DL2 där Paddi lade andrarösten på en ond i DL2 och verkade väldigt säker (vilket är ett sätt att blotta sig själv) tycker jag att det är märkligt att du inte övervägde att det faktiskt kunde tyda på att hon var god.

Och visst, det finns spelare som är så djärva som onda, så man kan inte vara säker. Men jag tror ändå det vanligaste i sådana situationer är att spelaren faktiskt är god.

Även jag har mina tveksamheter till Lorden som jag redogjort för i mitt tidigare inlägg.

Däremot så börjar jag efter att ha nagelfart Myrtens inlägg och tankar uppfatta det som om hon är åt det goda hållet, tidigare har hon känts lite neutral inte minst eftersom hon kom in såpass sent i leken. Jag ska leta igenom Myrtens inlägg igen och se om jag hittar något som ändrar min uppfattning. Det känns dock som om vi tänker väldigt lika. Även i fallet Lorden och mammas - Å andra sidan så har ju Myrten lurat skiten av mig förr, men denna gång så känns spelet lite annorlunda och även tankarna. Så jag kommer iallafall förnärvarande att hålla Myrten som åt det goda hållet

Fast att skriva så ger det ju en helt annan innebörd, dels för att du tryckte på något helt annat än det som var min poäng, och för att det får mig att framstå som helt säker, vilket jag inte var. Dvs jag tycker att du förvrider vad som hänt.

Fast alltså jag hänger inte med i ditt resonemang här. 1, jag lyfter upp det jag reagerar på. 2, "starta drev" är inget jag fokuserar på oavsett. Givetvis vill jag, av olika anledningar, att folk ser mina teorier och ev röstar efter dem oavsett om jag är god eller ond? Varför skulle jag vilja något annat som god än att den jag misstänker är ond ska åka ut? 3, varför är det en indikation på att jag är ond att det inte blev något drev? Hade jag haft någon kollega hade jag inte velat att den hängde på, sådär generellt sett, snacka om att spela öppet? (Jo, skulle säkert kunna göra så just därför, men som regel? Icke.) Det enda det indikerar är ju att resten inte höll med mig? 4, snälla kan du släppa den dåliga självkänslan. Du är inte dålig eller sämre än någon annan. Visst du och jag resonerar tydligen inte helt lika, men det innebär inte att någon av oss har rätt. Dessutom kommer alla att tänka på dig som hur du tänker på dig, varför tror du att alla säger att jag är hal? Juste, jag har storhetsvansinne! ;)

Det jag ifrågasätter är varför du inte tog upp det förrän efter 20 dag två, om du tyckte det? Jag tänker att om du är god vill du ju ha ut de du tror är onda, varför inte ta upp det tidigare?

Försöker att svara på alla frågorna här. Så uppfattade jag det iaf att du var mest säker på att jag var ond och det kändes märkligt speciellt med två röster efter varandra på mig. Sen är det nog mkt så oxå att jag inte är nån höjdare på att formulera mig. Troligtvis.
Fråga 4: jag försöker!
Ang att jag inte nämnde dig tidigare har jag absolut för mig att jag gjort i nått inlägg iaf.
Och ang drevet som aldrig blev av. Det kändes absolut som att det var din tanke först men började tvivla lite igår om det verkligen kunde vara så och idag vet jag inte riktigt vad jag tror om det.

Alltså, efter att ha läst igenom tråden så är jag ytterst tveksam till min egen teori. Mammas känns jäkligt neutral och jag tycker inte alls att det känns som om hon och Lorden spelar ihop längre.

Lorden reagerade jag på vid genomläsningen, men även Cirkus och Karamell. Måste ut i tvättstugan, sen ska jag försöka konkretisera.

Flera verkar reagera på nått samspel mellan lorden och mammas. Kan nån snälla förklara?

Se ovan, jag tycker inte mig se något samspel efter att läst igenom igen.

Nu har jag läst igenom HELA leken igen och de två jag reagerar mest på är karamelldrottningen och Lillelorden. Jag har väl egentligen inte upptäckt så mycket nytt som ingen påpekat tidigare, men jag har upptäckt saker som jag missat och framför allt från personer som jag tror kan vara vettiga att lyssna på... Karamelldrottningen har ju reagerat på och röstat efter saker som jag inte förstår alls, har svårt att utveckla sina teorier när folk ber om det och som sagt den där röständringen som aldrig blev av i lynchen där bumpo åkte.

När det gäller Lorden reagerar jag framför allt på att hon skrivit många inlägg, inte något direkt med mycket "nytänkande" eller med skarpa teorier utan mer flyter med samt konstaterar att hon inte har någon bra magkänsla utan konstant lyckas misstänka goda. Vilket tar oss till röstningen. Inte en enda röst på en ond spelare (vad vi vet) och framför allt inte direkt några misstankar mot de som visat sig onda heller. Men den röst jag reagerar mest på är gårdagens. De flesta röstar på VV, även några som haft någon annan starkt misstänkt innan, men som tydligt såg teorierna många hade mot henne och valde att rösta på VV ändå, för att få ut en ond (förhoppningsvis). Lorden röstar näst sist och väljer att rösta på Paddi istället för VV. Visst, en ulv hade lätt kunna haka på drevet och rösta ut VV utan att få några misstankar mot sig i det läget. Samtidigt känns det skumt av en god att välja att rösta på Paddi där, som de flesta ändå satt åt det goda hållet.

Visst, det kan handla om maximal otur också, att man lyckas misstänka och rösta ut goda, men just gårdagens röst på Paddi tycker inte jag känns som en sån, den sticker en del i mina ögon.
Vilka är vettiga att lyssna på? Hur vet man det?

Jag förstod nog inte riktigt heller rösten på paddington. Skulle behöva gå tillbaka att läsa igen. Suck.

Jag börjar med att varna för låg aktivitet ikväll.
Jag ska till stallet nu och sen så jobbar jag 12-16 (hemma vid datorn - så då kan jag leka ;) ) Sen så har sambon bjudit hem gäster, han tyckte jag vara en smula konstig igår just när DL var...eftersom då skulle vi suttit och ätit middag, men jag satt och skrev som tusan - han fattade ingenting. Så ikväll när våra kompisar kommer över är det nog bäst att jag är social (eller så tag jag datorn med in på muggen eller så) :D

kvar att rösta jag tror inte att en ulv fäller den avgörande rösten på en annan ulv. (I allafall är det som om jag har räknat rätt, vilket jag inte garanterar att jag har)

Lustigt hur olika man kan uppfatta saker! Med risk för att bli tjatig var det sättet hon skriv på i början. Nästan lite "kom igen nu alla"! (om nån förstår vad jag Du är här: å göra att din hud blir irriterad.

.

.

Kajal

.

slängas.

Rouge håller ,
.

blivit .

borta.

n mängd sätt att få ditt hår att kännas fräscht och se bra ut. Ett grundligt underhåll av ditt hår är det bästa sättet att hålla det i toppform. Byt ut ditt shampoo varannan eller var tredje månad, Läsmer »

över hela världen. Den troliga förklaringen till detta är förmodligen att människor blivit medvetna om UV-strålars effekt på huden. Läsmer »

, tre på sig själv som man kan rycka bort är det fortfarande okej. Läsmer »

Låt dina naglar MÅ BRA

På ra. Läsmer »
Tillbaka | Utskriftsversion | Tipsa en vän
menar?) båda rösterna på mig och att hon var mest säker på att jag var ond. Tänkte nu ryker jag eftersom mammas röstade på mig -dvs drevet som aldrig kom. Men sen hade hon rätt om vår vinter och det fick mig att bli fundersam om hon verkligen skulle vara ond och göra så.

Senast ändrad:

Alltså jag blir så irriterad! Massa nonsens om smink. Fattar inte vart det kom ifrån :mad:. Försökte få bort men lyckades inte helt bra och försökte en gång till men kunde inte ändra då.

Men kan du förklara vad skillnaden är på mig om jag 1 teoriar mot någon och ingen håller med eller 2, teoriar mot någon och flera håller med (så det blir ett "drev")? Jag fattar inte hur det första gör mig ond och det andra god? Jag gör ju inget annorlunda?

Jag tror att det lite hänger ihop med tidsbrist, men sedan har jag kört väldigt mycket och kände mig hyfsat säker. Men alltså som idag har jag typ en halvtimme från telefonen medan jag åker tåg, sedan hinner jag inte vara mer aktiv. Så nu är det bara att teoria och rösta, kommer knappast hinna noja idag heller. Eller orka - jag har varit på träningsevent och tränat exakt hela dagen. :p

(Åh vad roligt, OT)

Jag känner lite samma sak. Nu sitter jag på barnkalas och sedan ska jag vidare på annat. Vet heller inte alls var min röst ska hamna ikväll, vilket stressar mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har blivit fasonerad av zoombier, läst på en del och sett på serier som walking dead. Vad tror ni? Kan det bli en zoombie invasion...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
9 704
Senast: Exile
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 686
Senast: qitis
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 520
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar